2019-06-25, 15:08
Medlem
who-s avatar
Jag har 600mg utskrivet. Hade 900 mg i början men läkaren sänkte till 600mg.

Ska försöka få läkaren att höja min doseringen.
Hoppas på det bästa.

Bless
Citera
2019-06-25, 19:36
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Ganska så milda biverkningar på låga doser och bråkar inte heller så jädra mycket med andra mediciner.

Det var säkert inte placebo då det tar en liten stund innan det verkar.
Har du 300mg som minsta?
Ja 300mg igår och tog 300mg imorse och ska egentligen ta 300mg nu och ligga på 600mg per dag.

Men! Lång historia kort så fick jag ta 5mg stesolid idag pga. hemska saker som hände igår (aldrig ska man få lite lugn...). Känner mig konstig. Det dämpade inte riktigt.

Är det dumt att ta 300mg gabapentin nu när jag tagit benso? Hört att de inte klickar bra. Kanske bättre att skita i gabapentin då tills imorgon när Benson försvunnit?
Citera
2019-06-25, 19:45
Medlem
Fladerlappens avatar
☺️
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Ja 300mg igår och tog 300mg imorse och ska egentligen ta 300mg nu och ligga på 600mg per dag.

Men! Lång historia kort så fick jag ta 5mg stesolid idag pga. hemska saker som hände igår (aldrig ska man få lite lugn...). Känner mig konstig. Det dämpade inte riktigt.

Är det dumt att ta 300mg gabapentin nu när jag tagit benso? Hört att de inte klickar bra. Kanske bättre att skita i gabapentin då tills imorgon när Benson försvunnit?
Tjaaa, benzo och Gabapentin boostar varandra rätt så bra.
Så risken är väl mest att du blir lite för väck om du skulle peta i dig en 300mg till.
Men det är nog individuellt, jag hade nog nöjt mig med en 5a stess men din tolerans kanske är högre!
Citera
2019-06-25, 21:58
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend

Det värsta som kan hända är att du blir trött och somnar.
Citera
2019-06-27, 15:50
Medlem
who-s avatar
Är det någon skillnad på Gabapentin som är tabletter och dom som är i kapslar?

Bless
Citera
2019-06-27, 16:57
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Är det någon skillnad på Gabapentin som är tabletter och dom som är i kapslar?

Bless

Nej.
Citera
2019-06-27, 17:17
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Nej.

Okey tackar för svar min vän 😎👍
Citera
2019-06-28, 13:06
Medlem
Gabapentin tar väl bort abstinens från pregabalin?

Brukar vanligtvis bara äta gabapentin men har nu haft ett race på pregabalin under ett par veckors tid.
Har massa gabapentin och det tar väl bort eventuella abstinensbesvär av pregabalin?

Käkade sista pregabalinet för 48 timmar sedan och mår fortfarande helt normalt. Antar att det är lugnt då eller?
Citera
2019-06-28, 14:31
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Gabapentin tar väl bort abstinens från pregabalin?

Brukar vanligtvis bara äta gabapentin men har nu haft ett race på pregabalin under ett par veckors tid.
Har massa gabapentin och det tar väl bort eventuella abstinensbesvär av pregabalin?

Käkade sista pregabalinet för 48 timmar sedan och mår fortfarande helt normalt. Antar att det är lugnt då eller?

Gabapentin kan ersätta lyrica så länge du inte tagit monsterdoser men har du klarat dig 48 timmar tror jag inte du får någon abstinens

Gabapentin är ca 4ggr svagare än lyrica om du undrar över doseringen.
Citera
2019-06-28, 23:38
Medlem
who-s avatar
Tycker verkligen om Gabapentin.
Gillar effekten av den.
Jag mår så bra av den faktiskt.
Synd bara att Toleransen ökar så fort.
Men annars är den väldigt bra mot ångest och oro.
Citera
2019-06-29, 13:54
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Tycker verkligen om Gabapentin.
Gillar effekten av den.
Jag mår så bra av den faktiskt.
Synd bara att Toleransen ökar så fort.
Men annars är den väldigt bra mot ångest och oro.

Samma här, tycker att den är råbra. Däremot har den förstörts av kindling-effekten, eller hur man nu ska uttrycka det. Frugan fick dem oregelbundet utskrivet vilket innebär att vi käkade dem i en eller två veckor per månad.
I början var det inget problem, men efter några år av att äta på det viset började vi båda två få avtändning efter den korta tiden på och detta blev bara värre och värre vilket ledde till att vi idag inte ens kan ta 1,5 gram på en dag utan att få rätt mycket ångest i några dagar.

Någon som varit med om samma?
Citera
2019-06-29, 14:09
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Samma här, tycker att den är råbra. Däremot har den förstörts av kindling-effekten, eller hur man nu ska uttrycka det. Frugan fick dem oregelbundet utskrivet vilket innebär att vi käkade dem i en eller två veckor per månad.
I början var det inget problem, men efter några år av att äta på det viset började vi båda två få avtändning efter den korta tiden på och detta blev bara värre och värre vilket ledde till att vi idag inte ens kan ta 1,5 gram på en dag utan att få rätt mycket ångest i några dagar.

Någon som varit med om samma?

Okey såpass. Har faktiskt hört talas om just kindling effekten. Vore ganska bra att lära sig om den faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in