Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2008-10-25, 18:40
  #85
Avstängd
Bella_Donnas avatar
Jag vet att det denne kille gjorde var helt fruktansvärt, jag jag vet att många gamla människor led och dog en smärtsam död. Många anhöriga sörjde djupt.

Men! Han har fått sitt "straff" (vård), morden skedde för snart 30 år sedan. Han förtjänar verkligen inte att ha FB:s privatdetektiver hängande utanför dörren dag och natt, stolt plåtandes hans dörr "Hö-hö. Kolla, jag var utanför hans dörr ba'!"

Nu har vi inte dödsstraff i Sverige, ej heller något som kan kallas "livstid" (med några undantag). Det är inte upp till oss på FB att utdöma straff i efterhand.

Tycker ni det är fel att människor ges en andra chans- bli politiker, ändra lagarna.

Sitt inte på FB (eller kuta runt med kameror i trappuppgångar hos folk) och gnäll!
Citera
2008-10-25, 21:34
  #86
Medlem
ja ja kan förstå din åsikt det är ju så att om man glömmer bore händelser som detta, då skulle han säkert kunna få anstälning på vilket vårdhem som hälstinte för den faran som han faktiskt utgör utan mera för den kostnads besparning det skulle innebära, men det är ju en typiskt såssisk ide att hålla nere vård kostnade och vård köer,

vi som nu har ett intresse för våra nära och tjära är väl kanse inte så förstående för den politiken

Citera
2008-10-30, 22:32
  #87
Avstängd
Bella_Donnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
ja ja kan förstå din åsikt det är ju så att om man glömmer bore händelser som detta, då skulle han säkert kunna få anstälning på vilket vårdhem som hälstinte för den faran som han faktiskt utgör utan mera för den kostnads besparning det skulle innebära, men det är ju en typiskt såssisk ide att hålla nere vård kostnade och vård köer,

vi som nu har ett intresse för våra nära och tjära är väl kanse inte så förstående för den politiken



Vem pratar om att ge honom anställning på ett vårdhem?! Jag pratar om att han ska slippa ha snorungar från FB rännande i trappen!

Skulle du vilja ha "straff" i åratal efter att släppts ut ur fängelse/vård?
Citera
2008-10-31, 07:40
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Vem pratar om att ge honom anställning på ett vårdhem?! Jag pratar om att han ska slippa ha snorungar från FB rännande i trappen!

Skulle du vilja ha "straff" i åratal efter att släppts ut ur fängelse/vård?

det är ju så att den enda utbildning som han har är just den som sammanfaller med den perversitet han har,
det gör att enda sättet att förhindra en upprepning är att se till att han inte kan gömma sig ,,
nu är det ju så att om man vet kostnader och hur den såssiska vården fungerar så är denne man värd åtskilligt i kostnadsbesparing för den vårdinrättning som köper hans tjänster,

#Jag pratar om att han ska slippa ha snorungar från FB rännande i trappen!
#
nu vet ja inte vem du anser vara en snorunge det finns nog betydligt flera som använder FB än ynglingar med rinande näsa, men det förändrar liksom inget i sak,
hur du än vrider på det så är det nytigt för barn familjer att veta var eventuela pedosar finns lika väl som det är nyttigt för oss som har nära och kära som får vård att veta var en sån här jävel finns,,
det finns liksom ingen orsak att underlätta för denna eller dessa perssonen att forsätta med den verksamhet dom bedriver
Citera
2008-11-02, 11:15
  #89
Medlem
RobbingHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Tycker ni det är fel att människor ges en andra chans- bli politiker, ändra lagarna.

Hur då?, vi har ju en odemokratisk pk-mafia i Sverige som säger att vissa åsikter inte är OK ...
Citera
2010-10-16, 18:44
  #90
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Dags för ny polisanmälan. Är det nummer 17.603 i ordningen?

Haha, ja nått ditåt måste det vara.

Helt sanslöst att snubben har polisanmält detta.
Men å andra sidan så är man inte förvånad längre; vissa verkar ju vara beredda att gå genom skärselden för att få Flashback nedsläckt.
Citera
2010-11-09, 22:15
  #91
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Haha, ja nått ditåt måste det vara.

Helt sanslöst att snubben har polisanmält detta.
Men å andra sidan så är man inte förvånad längre; vissa verkar ju vara beredda att gå genom skärselden för att få Flashback nedsläckt.
Antingen så är polisen sega eller så har anmälan lagts ner.
Mest med tanke på att det var 2 1/2 år sedan anmälan gjordes.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback