• 1
  • 2
2008-05-19, 22:09
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Vår lilla tråd: Sjukhusmorden i Malmö 1979? har nu lett till att mördaren själv uttalar sig på siten crimenews.se:

Citat:
De senaste månaderna har en hetskampanj mot Anton bedrivits på ett Internetforum. Hans identitet har lagts ut på forumet och olika personer berättar att de har tagit sig in i hans trappuppgång och ringt på dörren. ”… jag var tvungen att ta mig dit för lite seriemördarsafari” står det i ett av inläggen. Även bilder på Antons bostad har publicerats. På en av bilderna poserar en yngre man utanför Antons dörr och på forumet uppmanas debattörerna att ta reda på så mycket som möjligt om Anton.

- Det känns obehagligt, säger Anton som oroar sig för förföljelsen.
Han berättar att han väldigt sällan blivit påmind av folk om de hemska brotten han gjorde sig skyldig till på Malmös Östra Sjukhus. Inte förrän nu.

- Jag tycker själv att det är jobbigt att tänka på det och försöker låta bli.
Polisen utreder nu aktiviteterna på Internetforumet.

Hela "intervjun" finns att läsa här: http://www.crimenews.se/content/view/30435/1/
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2008-05-19 kl. 22:44.
Citera
2008-05-19, 22:13
Bannlyst
Dags för ny polisanmälan. Är det nummer 17.603 i ordningen?
Citera
2008-05-20, 22:51
Bannlyst
De senaste månaderna har en hetskampanj mot Anton bedrivits på ett Internetforum "Ynglingen erkände i förhören att den första förgiftningen ägde rum den 5 oktober 1978, och att han under tiden fram till avslöjandet den 12 januari 1979 hade förgiftat ytterligare 41 patienter. av dessa 42 offer avled ett antal av 27. Dessa var i åldern 66-100 år"
är de så att vi nu ska tycka synd om en kille som har haft ihjäl 27st personer för att de "bedrivs en hetsjakt på internet" jag är mållös...hur kan man ha mage att ens gå ut i media och beklaga sej? -buhu jag hade ihjäl en massa mäniskor för ett tag sen och nu är folk på internet dmma mot mej...
Citera
2008-05-20, 23:09
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ken_park
De senaste månaderna har en hetskampanj mot Anton bedrivits på ett Internetforum "Ynglingen erkände i förhören att den första förgiftningen ägde rum den 5 oktober 1978, och att han under tiden fram till avslöjandet den 12 januari 1979 hade förgiftat ytterligare 41 patienter. av dessa 42 offer avled ett antal av 27. Dessa var i åldern 66-100 år"
är de så att vi nu ska tycka synd om en kille som har haft ihjäl 27st personer för att de "bedrivs en hetsjakt på internet" jag är mållös...hur kan man ha mage att ens gå ut i media och beklaga sej? -buhu jag hade ihjäl en massa mäniskor för ett tag sen och nu är folk på internet dmma mot mej...
Jag m fl har ju gjort oss skyldiga till några "övertramp" i tråden. Dock så handlar det om att Crimenews.se förmodligen har ringt upp the murderer och frågat honom om diverse saker, varav hälften är sant och resten är överdrivet. Tror inte ens att the murderer har sett inläggen själv.

Att polisen "utreder" handlar i princip om att de har tipsats om inläggen och om de nu orkar...kastat ett getöga på dem. F ö pågår ingen "hotkampanj" utan det handlar om att leta fakta om Sveriges värste seriemördare genom tiderna.
Citera
2008-05-21, 02:58
Bannlyst
WTF???
27 mord och utsläppt? Och karlfan förundrar sig över att folk blir uppbragta?
Citera
2008-05-21, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
WTF???
27 mord och utsläppt? Och karlfan förundrar sig över att folk blir uppbragta?

Varför blir du uppbragd? Han fick RPV och han bedömdes vara frisk nog att åter vara ute i samhället.
Citera
2008-05-21, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr3k777
Varför blir du uppbragd? Han fick RPV och han bedömdes vara frisk nog att åter vara ute i samhället.

För att det fortfarande handlar om 27 mord, och killen har maka nog att klaga om förföljelse på nätet.... hellre det än död. Han får väl fatta att det är litet pris att ta för frihet.

Seriöst, handling och konsekvens.
Citera
2008-05-21, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Seriöst, handling och konsekvens.

Han har tagit konsekvenserna för sitt handlande då han har varit inspärrad, ska han nu utsättas för obildade fjortisars internethumor?
Citera
2008-05-21, 03:19
Medlem
Citat:
Han har tagit konsekvenserna för sitt handlande då han har varit inspärrad, ska han nu utsättas för obildade fjortisars internethumor?

Men herregud. Begår man mord så blir man dömd om man blir tagen för det. Om man blir tagen så blir man vidare så känd. Och det är ett pris han tog, när man begick sitt första mord.

Jag tycker att sveriges lagsystem är helt perfekt och han kanske är 100 % fri från sin sjukdom nu, men att anmäla eller klaga någon för att han ser ner på honom för att han just begick 27 mord mot hjälplösa är fel.

Det är som om en droglangare skulle klaga på polisen när han blir rånad vid en deal.

Hna har tagit sina lagliga konsekvenser. Men man lever bara livet en gång, så varför tycler du att ha borde kunna få ett normalt liv när han tog livsbeslut tå 27 andra?.

Det är ett litet pris han får ta.
Citera
2008-05-21, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Hna har tagit sina lagliga konsekvenser. Men man lever bara livet en gång, så varför tycler du att ha borde kunna få ett normalt liv när han tog livsbeslut tå 27 andra?.

Det är ett litet pris han får ta.

Enligt din logik är han laglös eftersom han har begått ett brott, jag delar inte den inställningen. Poängen med rättssystemet är väl att ingen står över lagen?
Citera
2008-05-21, 03:30
Medlem
Citat:
Enligt din logik är han laglös eftersom han har begått ett brott, jag delar inte den inställningen. Poängen med rättssystemet är väl att ingen står över lagen?

Uck. Läs hela inneläget nästa gång. Han har tagit sina lagliga konsekvenser, men lagen ska knappt säga vad människor tycker om en annan. Hela poängen med rättssytemet är att se att ingen står över lagen, inte att bestämma åsikter åt någon annan.

Enligt min logik så kan du förkorta det till en gangsta hip-hop amerikans förort uttryckssätt. "When your in the game, your in the game". Jag tror på människans förlåtelse och ansvar, och att det finns en korsning mellan dom två. När han tog ett annat beslut åt en människa så ska han veta att det då finns andra människor som har rätt att ta ett beslut för honom. Vilket dom gjorde och spärrade upp honom.

Man lever fortfarande bara en gång, och det finns fortfarande handlingar och konsekvenser. Att ta död på 27 människor tar sin tid, det är inte bara ett adrelanintfylt ögonblick.

Så du tycker att en laglig rätt är den enda rätten i världen? trots mångfalden bland människor?
Citera
2008-05-21, 03:31
Medlem
Han har redan betalat priset och tagit sitt straff, inte fan ska han behöva ta konsekvenserna IGEN? Hade det varit ett mer accepterat brott hade det nog låtit annorlunda, då hade nog folk tyckt att det var taskigt att han blev förföljd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in