Citat:

Ursprungligen postat av gr3k777

Enligt din logik är han laglös eftersom han har begått ett brott, jag delar inte den inställningen. Poängen med rättssystemet är väl att ingen står över lagen?

Uck. Läs hela inneläget nästa gång. Han har tagit sina lagliga konsekvenser, men lagen ska knappt säga vad människor tycker om en annan. Hela poängen med rättssytemet är att se att ingen står över lagen, inte att bestämma åsikter åt någon annan.
Enligt min logik så kan du förkorta det till en gangsta hip-hop amerikans förort uttryckssätt. "When your in the game, your in the game". Jag tror på människans förlåtelse och ansvar, och att det finns en korsning mellan dom två. När han tog ett annat beslut åt en människa så ska han veta att det då finns andra människor som har rätt att ta ett beslut för honom. Vilket dom gjorde och spärrade upp honom.
Man lever fortfarande bara en gång, och det finns fortfarande handlingar och konsekvenser. Att ta död på 27 människor tar sin tid, det är inte bara ett adrelanintfylt ögonblick.
Så du tycker att en laglig rätt är den enda rätten i världen? trots mångfalden bland människor?