• 1
  • 2
2008-05-19, 18:11
Medlem
Hej jag undrar vilken som är den bästa/starkaste pepparsprayen? till rätt pris! Samt vilken pepparspray som polisen använder!?? Var inne på att köpa Sabre red men den är ganska dyr. Samma med Pro secur!. Och varför står det oftast att pepparspray är till mot agressiva hundar? Är det för att kringå lagar?

Tack
Citera
2008-05-19, 18:17
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Är du medveten om att pepparspray är lika olagligt som tårgas?
Eller vad menar du med "kringå lagar" ?
Citera
2008-05-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Är du medveten om att pepparspray är lika olagligt som tårgas?
Eller vad menar du med "kringå lagar" ?
Hehe ja de e klart! jag e fullt medveten om de! Det jag menar är att oftast står det att pepparsprayen är till som ett skydd mot agressiva djur! Hur många använder det mot djur!? skriver man så för att man ska få det lagligt? Så jag menade
Citera
2008-05-19, 19:20
Medlem
Bare en idiot skulle använda pepparspray mot en aggressiv hund.
Citera
2008-05-19, 19:31
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriotgotland
Hej jag undrar vilken som är den bästa/starkaste pepparsprayen? till rätt pris! Samt vilken pepparspray som polisen använder!?? Var inne på att köpa Sabre red men den är ganska dyr. Samma med Pro secur!. Och varför står det oftast att pepparspray är till mot agressiva hundar? Är det för att kringå lagar?

Tack

Det är inte för att kringgå lagar, Till djur använder man pepparspray då den funkar bäst däremot är pepparspray svår att träffa med.
Tårgas funkar inte på hundar, Det spelar ingen roll vilket av dessa du har då båda är olaga vapeninnehav oavsett vad som står på burken.
Citera
2008-05-19, 19:34
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BingoBongo
Då är jag en idiot, jag har själv sett när en polis i malmö sprutade pepparspray på en hund, hunden drog ansiktet i gräset och bet inte mer, tyvärr fick polisen till sist skjuta den.
Men om man blir anfallen av en hund så är det bättre att ha pepparspray som skydd än inget alls.
Citera
2008-05-19, 19:34
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Hehe ja de e klart! jag e fullt medveten om de! Det jag menar är att oftast står det att pepparsprayen är till som ett skydd mot agressiva djur! Hur många använder det mot djur!? skriver man så för att man ska få det lagligt? Så jag menade

Det är bara om dom är tänkta att användas i tyskland eller är gjorda där för i tyskland är det mot aggresiva djur pepparn får användas inte på personer.
En av dom bästa är den du nämner och som även är polisens OC är Sabre Red med 10% OC 2MM SHU and 1.33% major capsaicinoids, men det är nog troligare 1.25% major capsaicinoids i dom. Prosecur är också riktigt bra.
Men väljer du en spray som är 10% OC 2.000.000 SHU så är du uppe i toppen, men lita bara på det om dom är märkta med siffrorna på burken.
Citera
2008-05-19, 19:40
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BingoBongo

Det funkar fin fint har själv använt det tre gånger på hundar både aggresiva och en lös som bara kom för nära min lilla.

Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Det är inte för att kringgå lagar, Till djur använder man pepparspray då den funkar bäst däremot är pepparspray svår att träffa med.
Tårgas funkar inte på hundar, Det spelar ingen roll vilket av dessa du har då båda är olaga vapeninnehav oavsett vad som står på burken.

CN gasen ska av nån anlednig vara värre för hundar än CS gasen. Sen finns det en spray "anti-hund" tysk självklart med både CS och CN som är riktigt bra men det kanske beror på att det ska vara 72% aceton också?
Senast redigerad av sharpknivesloud 2008-05-19 kl. 19:46.
Citera
2008-05-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharpknivesloud
Det är bara om dom är tänkta att användas i tyskland eller är gjorda där för i tyskland är det mot aggresiva djur pepparn får användas inte på personer.
En av dom bästa är den du nämner och som även är polisens OC är Sabre Red med 10% OC 2MM SHU and 1.33% major capsaicinoids, men det är nog troligare 1.25% major capsaicinoids i dom. Prosecur är också riktigt bra.
Men väljer du en spray som är 10% OC 2.000.000 SHU så är du uppe i toppen, men lita bara på det om dom är märkta med siffrorna på burken.
Finns ju en som heter Scorpion Security och ligger på 10% oc. Den ena burken är gul och den andra är röd! fattar dock inte skillnaden på dessa 2! e inte så grym på tyska! Men jag tror de kan vara "stråle" Och "dimma" Weitstrahl, Breitstrahl. Kan iövrigt säga att de funkar skit bra att beställa från utlandet! Iaf tyskland! Funkade bra för mig!
Citera
2008-05-19, 19:51
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Finns ju en som heter Scorpion Security och ligger på 10% oc. Den ena burken är gul och den andra är röd! fattar dock inte skillnaden på dessa 2! e inte så grym på tyska! Men jag tror de kan vara "stråle" Och "dimma" Weitstrahl, Breitstrahl. Kan iövrigt säga att de funkar skit bra att beställa från utlandet! Iaf tyskland! Funkade bra för mig!

Du har rätt den röda är ståle gula dimma men det är inte den bästa sprayen eftersom den inte utger SHU, det kan ju lika gärna vara 10% vitpeppar i den. Men vill du ha en av dom bättre får du lägga 200/300 kr istället för 50/100 kr
Citera
2008-05-19, 19:54
Medlem
Citat:
Vilken är bäst då? Stråle eller dimma? såg en pepparspray nu som tydligen ska ligga på 11% OC och 2 Milijoner SHU!!!!!! Då är den grym eller? Den heter Pepper KO Fog och Pepper KO jet. Denna kostar ca100 lappen!
Citera
2008-05-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Då är jag en idiot, jag har själv sett när en polis i malmö sprutade pepparspray på en hund, hunden drog ansiktet i gräset och bet inte mer, tyvärr fick polisen till sist skjuta den.
Men om man blir anfallen av en hund så är det bättre att ha pepparspray som skydd än inget alls.

Kan det vara händelsen den 11 mars 2007 som du refererar till?

Citat:
Ursprungligen postat av sharpknivesloud
Det funkar fin fint har själv använt det tre gånger på hundar både aggresiva och en lös som bara kom för nära min lilla.

Tolkar jag det rätt att du använt OC på en hund som INTE var aggressiv utan endast kommit lite för nära din lilla?

Man kan ju undra hur du fått licens egentligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in