2008-05-28, 15:49
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker_Arse
Varför då?
Säkert 60-70% av alla filmer jag ser är jag rätt så säker på att dom kommer suga men de kan fortfarande roa.
Dessa ligger väl inte direkt på inköpslistan, men en nerladdning som tidsfördriv är det allt värt.

det mesta som kommer är ju skit iaf

Nja, om något verkar suga så ser jag inte på det. Men det är ju bara jag då. Ingår dessa i de 60-70% du tror kommer suga?
2008-05-28, 21:23
Medlem
Cracker_Arses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxelFoley
Nja, om något verkar suga så ser jag inte på det. Men det är ju bara jag då. Ingår dessa i de 60-70% du tror kommer suga?

Ja absolut!
Men jag tror säkert de duger som söndagsfilm t.ex. lite lättsam halv-b svensk action som man inte behöver fundera så mycket på kan va ok.
När eftertexterna rullar har man antagligen nästan glömt vad den handlade om.

Skulle ju aldrig få för mej att se dem på bio...typiska gratisrullar.

Iofs så är jag en sån som kan se riktig skit men ändå uppskatta det på något sätt...fyfan vilken massa skit man har sett asså.
2008-05-28, 21:50
Medlem
Ozmeisters avatar
Underbart, ska bli riktigt nice att se om de blir lika bra som de föregående filmerna.
2008-08-12, 00:15
Medlem
Nån som har några nyheter angående de planerade, nya Johan Falk-filmerna? Har inte hört ett skvatt...
2008-08-13, 03:58
Medlem
Dharmas avatar
Ettan känns helt fristående men tvåan och trean känns planerade att vara en del av en serie. Framförallt eftersom de pratade om "Tredje vågen" redan i livvakterna

1. Noll Tolerans:
En svensk "Jagad" (The fugitive).
Nu efter ett par gånger börjar jag dock se den som lite lågbudget och tyvärr se igenom att flera av skådespelarna gör dåliga insatser.
Dock spännande första gången

2. Livvakterna:
Det känns inte som samma huvudperson mer än att han har samma namn.
Det känns förövrigt inte alls som samma berättarteknik eller ens samma universum som ettan. Det gjorde mig initialt besviken men filmen var ändå spännande.

3. Tredje vågen:
Jag har bara sett den en gång och var trött när jag såg den men jag minns att den överaskade mig. Det var den första filmen som kändes mer "internationell" (även om de flesta scenerna, även utomhus är inspelade i Trollhättan)

Här ni ni en artikel om de nya filmerna:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=771248
Senast redigerad av Dharma 2008-08-13 kl. 04:01.
2008-08-13, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Men hur mycket polisfilmer kan man göra i ett land egentligen?

Beck, Wallander Van Veteeren, Irene Huss, Johan Falk

Haha, tänkte det samma, det finns FÖR mycket polis/deckare det är ju det enda vi spottar ut, men det vi är bra på att göra med? antar jag ? så...
2008-08-13, 13:04
Medlem
knoxahs avatar
Alltså vad less man blir, hellre en bra svensk film än 13 stycken som ser ut att vara gjorda på en kafferast. Om sanningen ska fram så har jag aldrig sett klart en Beck/Wallander/whatever-film just för att de är så otroligt dåliga.
2008-08-13, 13:28
Bannlyst
"Noll Tolerans" var enligt mig den bästa av dom som nämns ovan. Tycker den var rätt OK för att vara svensk.
2008-08-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmurder
"Noll Tolerans" var enligt mig den bästa av dom som nämns ovan. Tycker den var rätt OK för att vara svensk.

Ja den är helt ok men det var endå under guldåldern av dessa filmer, liksom vi har sett kommisare bög/beck/vinter/sommar/ osv så jävla många gånger nu...

Hur många beck filmer finns det? det kunde lika gärna varit TV serier...
2008-08-13, 20:15
Medlem
Snart går Sverige om UK om att göra Polis filmer! Det betyder att iaf 1-2 kan vara mer än sevärda
2008-08-13, 20:18
Medlem
Sickboys avatar
Neeeeej inte fler. Räcker det inte nu? Det har ju inte producerats några bra polisfilmer de senaste åren i det här landet så varför tror dom att det ska bli bra nu?
Och filmerna med Falk är inte ens bra.
2008-08-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Neeeeej inte fler. Räcker det inte nu? Det har ju inte producerats några bra polisfilmer de senaste åren i det här landet så varför tror dom att det ska bli bra nu?
Och filmerna med Falk är inte ens bra.

Jo Livakterna tyckte jag var rätt så bra :/

-

Men dom kanske har mer budget ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in