Om vi har tur kanske Karayan finns tillgänglig ikväll
Har just sett klart den, fast då den tyska versionen (Gegen die Zeit). Håller helt klart måttet! En fråga till er som ser filmerna på tyska; vad för vana har ni av språket?
De senaste dagarna har jag sett nr 1, 3 och 4 på tyska. Planerar alltså att se de jag redan har sett på nytt för att öva på språket, men 4:an som jag såg idag var det givetvis första gången jag såg. Upplevde det faktiskt inte som så stor skillnad att jag inte kände till handlingen sedan tidigare den här gången, hängde med bra ändå. De tyska undertexterna är ovärderliga, det erkänner jag, med dem påslagna är det väl bara vissa ord man inte förstår, men jag förstod alltid nyanserna, ungefär vad de talade om - och det räcker ju. Hur är det för er andra?
Då har jag läst språket på gymnasiet plus att jag väl är ganska intresserad av det och har fördjupat mig lite mer än de andra i den tyskagruppen kanske gjorde.
Fråga om filmen:
Vid ett tillfälle lämnar Sofie ett kuvert till Seth, med infon om pedofilerna och lägenheterna. Hon kör in i någon mörk passage, ser ut att vara ett slitet (industri-)hus eller liknande. Räcker snabbt ut kuvertet till Seth, som står inklämd på ett trångt ställe med sin bil, sedan kör hon rakt fram och kommer uppenbarligen ut på den sidan också. Någon som vet vart det är filmat?
Det GÅR att se filmerna även utanför de klockslag som anges, alltså 22 och 06. Då är det inte genom att använda någon proxy eller VPN-tunnel till en annan tidszon (det försökte jag men det fungerade inte) utan genom att helt enkelt ladda själva avspelningssidan inom tidsramen. Så länge man har den uppe så fungerar streamen perfekt, även att spola och hoppa fram och tillbaka.
När jag laddade flera låste de sig som jag inte hade igång. Ladda då inte sidan på nytt genom F5, då försvinner det (antagligen) - utan pröva istället att byta kvalitet så hopper den igång.
Alltså det ända ja är orolig över släppet på Karaykan är språket. Antaligen massa utlänskt språk och jävulskap. Men ja ber på bara mina knän att den släpps idag/kväll! Kan inte VÄNTA!!!
Alltså det ända ja är orolig över släppet på Karaykan är språket. Antaligen massa utlänskt språk och jävulskap. Men ja ber på bara mina knän att den släpps idag/kväll! Kan inte VÄNTA!!!
Jens Hultén gör ett briljant jobb som Seth. Nyfiken på relationen med tjejsnuten Sofie. Tror att det kommer utvecklas i någonslags kärleksaffär då Sofie och hennes man verkar ha problem.
Förövrigt såg jag Vapenbröder idag för andra gången, var ett tag sen sist. Men varför har Frank rånarluva på sig när han lär sig om vapen? Alltså vilka misstankar ger inte det? Falk: "Dom tror att du är polis" Brukar poliser ha rånarluvor? Blev nyfiken.
Jens Hultén gör ett briljant jobb som Seth. Nyfiken på relationen med tjejsnuten Sofie. Tror att det kommer utvecklas i någonslags kärleksaffär då Sofie och hennes man verkar ha problem.
Förövrigt såg jag Vapenbröder idag för andra gången, var ett tag sen sist. Men varför har Frank rånarluva på sig när han lär sig om vapen? Alltså vilka misstankar ger inte det? Falk: "Dom tror att du är polis" Brukar poliser ha rånarluvor? Blev nyfiken.
Ja. Relationen mellan Seth och Sophie är riktigt intressant.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!