2012-11-01, 12:13
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zentiio
National target var ju garantera bäst av de förra filmerna
Den var bra och dessutom baserad på verklighet, men jag tycker inte att den slår GSI. Den kanske dock är lite bättre än Vapenbröder.
2012-11-01, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Den var bra och dessutom baserad på verklighet, men jag tycker inte att den slår GSI. Den kanske dock är lite bättre än Vapenbröder.

Men jag har en känsla av att kodnamn Lisa kommer slå alla förgående filmerna
2012-11-01, 13:04
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zentiio
Men jag har en känsla av att kodnamn Lisa kommer slå alla förgående filmerna
Jag får också den känslan.
2012-11-01, 13:22
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Om vi har tur kanske Karayan finns tillgänglig ikväll
2012-11-01, 13:53
Medlem
Citat:
Har just sett klart den, fast då den tyska versionen (Gegen die Zeit). Håller helt klart måttet! En fråga till er som ser filmerna på tyska; vad för vana har ni av språket?

De senaste dagarna har jag sett nr 1, 3 och 4 på tyska. Planerar alltså att se de jag redan har sett på nytt för att öva på språket, men 4:an som jag såg idag var det givetvis första gången jag såg. Upplevde det faktiskt inte som så stor skillnad att jag inte kände till handlingen sedan tidigare den här gången, hängde med bra ändå. De tyska undertexterna är ovärderliga, det erkänner jag, med dem påslagna är det väl bara vissa ord man inte förstår, men jag förstod alltid nyanserna, ungefär vad de talade om - och det räcker ju. Hur är det för er andra?

Då har jag läst språket på gymnasiet plus att jag väl är ganska intresserad av det och har fördjupat mig lite mer än de andra i den tyskagruppen kanske gjorde.

Fråga om filmen:

Skrev just i en tysk frågetråd lite om detta, den som vill får gärna titta förbi där: https://www.flashback.org/t384003p199
2012-11-01, 13:57
Medlem
Just ja, ett tillägg:

Det GÅR att se filmerna även utanför de klockslag som anges, alltså 22 och 06. Då är det inte genom att använda någon proxy eller VPN-tunnel till en annan tidszon (det försökte jag men det fungerade inte) utan genom att helt enkelt ladda själva avspelningssidan inom tidsramen. Så länge man har den uppe så fungerar streamen perfekt, även att spola och hoppa fram och tillbaka.

När jag laddade flera låste de sig som jag inte hade igång. Ladda då inte sidan på nytt genom F5, då försvinner det (antagligen) - utan pröva istället att byta kvalitet så hopper den igång.
2012-11-01, 14:34
Medlem
trattfans avatar
Var inte direkt impad över Trailer till Karaykan... såg ut som någon en högstadieelev hade klippt ihop!

Sedan lite väl mycket "Taken" stuk över det hela? Aja tyckte Alla råns moder var helt okej så hoppas även denna är okej
2012-11-01, 14:55
Medlem
Alltså det ända ja är orolig över släppet på Karaykan är språket. Antaligen massa utlänskt språk och jävulskap. Men ja ber på bara mina knän att den släpps idag/kväll! Kan inte VÄNTA!!!
2012-11-01, 15:28
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabil89
Alltså det ända ja är orolig över släppet på Karaykan är språket. Antaligen massa utlänskt språk och jävulskap. Men ja ber på bara mina knän att den släpps idag/kväll! Kan inte VÄNTA!!!

Bara o ha swesub när de snackar t.ex ryska.
2012-11-01, 17:20
Medlem
Citat:

MM och enligt trailern ser den lovande ut
2012-11-01, 17:24
Medlem
de400s avatar
Jens Hultén gör ett briljant jobb som Seth. Nyfiken på relationen med tjejsnuten Sofie. Tror att det kommer utvecklas i någonslags kärleksaffär då Sofie och hennes man verkar ha problem.

Förövrigt såg jag Vapenbröder idag för andra gången, var ett tag sen sist. Men varför har Frank rånarluva på sig när han lär sig om vapen? Alltså vilka misstankar ger inte det? Falk: "Dom tror att du är polis" Brukar poliser ha rånarluvor? Blev nyfiken.
2012-11-01, 17:28
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de400
Jens Hultén gör ett briljant jobb som Seth. Nyfiken på relationen med tjejsnuten Sofie. Tror att det kommer utvecklas i någonslags kärleksaffär då Sofie och hennes man verkar ha problem.

Förövrigt såg jag Vapenbröder idag för andra gången, var ett tag sen sist. Men varför har Frank rånarluva på sig när han lär sig om vapen? Alltså vilka misstankar ger inte det? Falk: "Dom tror att du är polis" Brukar poliser ha rånarluvor? Blev nyfiken.

Ja. Relationen mellan Seth och Sophie är riktigt intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in