Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Det var väl ett jävla tjat om liststatistik. Är det det enda du kan basera dina elitistiska uttalanden på? Sedan när blev en listetta den enda måttstocken?
Är det ett jävla tjat att diskutera liststatistik i ett enda inlägg? Och nej, listettor är inte det enda som man bör basera det hela på. Om du läser mitt inlägg (nummer 397) så ser du att jag skriver att "en hel del annat bör räknas in än rena listframgångar".
Citat:
Queen fyllde stora arenor i England, Sydamerika, Japan, de var ett av de mest populära och uppskattade livebanden nånsin, har influerat mängder av artister - du kanske borde sluta sitta och stirra dig blind på Wiki-statistik om vilken placering respektive album/singel haft och försöka lägga fram det som ditt enda argument och förkasta alla andra.
Som sagt, jag förkastar inte andra argument, utan säger att "en hel del annat bör räknas in än rena listframgångar". Jag har inte stirrat mig blind på Wiki-statistik. Dessutom är jag inte direkt ensam i denna tråd med att hänvisa till s.k. Wiki-statistik.
Citat:
Att Opera och Races t.ex nådde 4:e och 5:e plats i USA säger inte så lite heller även om du verkar fnysa åt allt som inte har en etta som resultat.
Ja, en förstaplats, en fjärdeplats och en femteplats i USA är inte dåligt, alls inte. Dock rätt blygsamt om man jämför med ett riktigt stort band som Beatles, som haft nitton stycken förstaplatser med sina album.
Citat:
Men jag förmodar att du inte är nöjd, vilket elitister med skygglappar som det står skrivet "jag har rätt, alla andra har fel" på sällan brukar vara.
Är jag elitist för att jag inte förstår att Queen har varit megastora i USA? Är det elitistiskt att hävda att Queen inte har varit så stora som t.ex. Beatles i USA? Är jag elitist för att jag hänvisar till Wiki-statistik? Kan du förklara?
Citat:
Det var väl ett jävla tjat om liststatistik. Är det det enda du kan basera dina elitistiska uttalanden på? Sedan när blev en listetta den enda måttstocken?
Visst, jag tog upp förhatlig liststatistik i ett inlägg till, och det är kanske tjatigt att ta upp det i hela två inlägg. Men som jag skrev redan i mitt första inlägg, så finns det "en hel del annat bör räknas in än rena listframgångar". Listettor är verkligen inte den enda måttstocken, däremot anser jag att de bör vägas in i totalbedömningen. Är det fel anser du?
Citat:
Queen fyllde stora arenor i England, Sydamerika, Japan, de var ett av de mest populära och uppskattade livebanden nånsin, har influerat mängder av artister - du kanske borde sluta sitta och stirra dig blind på Wiki-statistik om vilken placering respektive album/singel haft och försöka lägga fram det som ditt enda argument och förkasta alla andra.
Återigen, jag förkastar inte andra argument.
Citat:
Att Opera och Races t.ex nådde 4:e och 5:e plats i USA säger inte så lite heller även om du verkar fnysa åt allt som inte har en etta som resultat.
Jag fnyser verkligen inte åt fjärde- och femteplatser. Däremot tycker jag att ettor väger något tyngre än platserna därefter.
Citat:
Men jag förmodar att du inte är nöjd, vilket elitister med skygglappar som det står skrivet "jag har rätt, alla andra har fel" på sällan brukar vara.
Vilket tjat det var om skygglappar nu då.