Kan bara instämma, adjö, sörjd och saknad av få (hoppas jag) kom aldrig tillbaka.
Nu håller jag tummarna för undergång för de andra skräptidningarna. Jag blir alltid lika förundrad när jag ser till synes helt normala människor sitta och bläddra i skräpet. Vad är det man säger, skit in...
Punkt SE var(!) en skittidning. Det enda som var bra med den var formatet som var jävligt smidigt. I övrigt så var den full med typiska aftonbladet-artiklar som vi alla vet hur oseriösa och vinklade de är, utöver det så var det utfyllt med massa mingelbilder o skvaller... kass tidning fick vad den förtjänade.
Nu slipper man mängder av jobbiga tidningsutdelare också, nu ska bara city lägga ner så metro blir ensam kvar så blir idioterna som jagar en på morgonen med sina skittidningar arbetslösa!
Mycket riktigt så ska det bli en fröjd att se den sorgliga åsynen av gratistidningsutdelare (kan man ha ett jobb som är mycket lägre värderat?) minska. Nu kanske man kommer till jobbet lite snabbare när man slipper undvika minst ett par stycken negrer på vägen dit.
Det enda som var positivt med .SE var den praktiska storleken, resten värderar jag inte mer än toapapper. Det är kollosal skillnad mot den uppenbart genomarbetade layouten och innehållet i Metro.
Punkt.se kändes som en tidning som försökte, men inte lyckades. Sett på det hela såg det ut som dom försökte dryga ut sidorna med en massa skit. "Plåtat på Stureplan" vem fan är intresserad av det?
Ryktades om att en ny gratistidning skulle komma ut för några veckor sedan. Vad hette den? Nått med "nyheter" har jag för mig.
Kändes inte helt oväntat att tidningen skulle läggas ner, frågan är hur situationen kommer se ut i framtiden, kommer vi fortfarande ha pappersblaskor om låt säga 10-20 år...?
Jag blir förvånad å höra att City inte finns i Göteborg längre. Malmö/Lund-tidningen kommer fortfarande ut.
Jag läser ofta Metro påväg till skolan. Ganska bra att ha något att läsa eftersom det tar nästan en timme eftersom jag bor i Lund och studerar i Malmö. Störde mig inte speciellt på Punkt.se:s existens. De verkade ganska tydligt vara inriktade på yngre läsare (med mingelbilder och sånt) vilket kanske får dem att verka oseriösa för äldre läsare. Hur som helst så håller jag med om att utdelarna är störiga. (Ni verkar ha många negerutdelare i STHLM, ha ha!) Man har ju lärt sig att ignorera dem med tiden dock. Jag vill bara kunna lugnt gå fram och välja tidning utan att ha tre (nu två) utdelare som försöker pracka på mig just sin tidning, en gång på centralen i Lund och en gång på centralen i Malmö. Gärna både på väg till skolan och på väg hem också.
Aftonbladet köper ju upp 35% av svenska Metro och satsar troligen på att köpa upp hela tidningen. Så de har inte gett upp kampen om gratistidningarna bara ändrat taktik. Det är detta som är anledningen till nerläggningen av .SE
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!