2008-05-20, 18:37
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Skriva av? Ta fram numret, håll mobilen bredvid den telefon du ringer från och slå nr. Kvinnan var myndig och levde med en man. Lämna mobilen till polisen istället.

Polisen skulle ALDRIG lägga ner resurser på att ringa alla i någon vuxen människas telefonbok bara en dag efter försvinnandet.
Citera
2008-05-20, 18:37
Medlem
Citat:
Skriva av? Ta fram numret, håll mobilen bredvid den telefon du ringer från och slå nr. Kvinnan var myndig och levde med en man. Lämna mobilen till polisen istället.

Lämna mobilen till polisen en dag efter "försvinnandet"? Tror inte polisen skulle vara så intresserad då -däremot efter några dagars försvinnande.
Det är väl ganska naturligt att mamman försökte på egen hand.
Citera
2008-05-20, 18:38
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:

Du har uppenbarligen inte varit i chock och saknat någon. Jag har saknat en människa - min bror - som hittades död (självmord). Inte mycket som var logiskt då i mitt handlande innan han återfanns. Inte mycket som man fixade då. Jag kom inte ens ihåg telefonnumren till kompisar och mitt jobb
Citera
2008-05-20, 18:49
Medlem
Tuesdays avatar
Om det vore en omyndig är det i de flesta fall vårdnadshavaren som äger mobilen. Så var det inte här. Men jag noterar att människor tror att de är vårdnadshavare för sina barn även när de är vuxna.

Jag skulle vara försiktig med att använda en försvunnen persons personliga tillhörigheter, och flytta på dem. Lägenheten kunde ha varit en brottsplats.
Citera
2008-05-20, 18:50
Medlem
"Tidigare uppgifter säger att hon senast sågs i livet mellan klockan 19 och 20. Polisen berättar nu att hon sågs i livet efter det.
- Jag vill inte berätta hur vi har kunnat fastställa det, men hon har setts efter klockan 21. Fortfarande är det pojkvännen som sett henne sist i livet, vad vi vet, säger Arvidsson."

http://www.gt.se/nyheter/1.1168200/polisen-kan-ha-hittat-ett-vapen

Detta kan tyda på två saker som jag ser det.

1) Pojkvännen har ändrat sin story

2) Nathalie har fastnat på bild i en övervakningskamera av något slag efter klockan 21.

Om fallet är som punkt 2, då borde väl polisen gått ut med detta?

Således verkar det som om pojkvännen ställt till det lite för sig..

Personligen tror jag att hon bragts om livet, men jag tror inte att det är pojkvännen som är den skyldige.

Det är ingen som framfört misstankar om att det skulle vara mamman/styvpappan? Är det så otroligt?
Citera
2008-05-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
"Tidigare uppgifter säger att hon senast sågs i livet mellan klockan 19 och 20. Polisen berättar nu att hon sågs i livet efter det.
- Jag vill inte berätta hur vi har kunnat fastställa det, men hon har setts efter klockan 21. Fortfarande är det pojkvännen som sett henne sist i livet, vad vi vet, säger Arvidsson."

http://www.gt.se/nyheter/1.1168200/polisen-kan-ha-hittat-ett-vapen

Detta kan tyda på två saker som jag ser det.

1) Pojkvännen har ändrat sin story

2) Nathalie har fastnat på bild i en övervakningskamera av något slag efter klockan 21.

Om fallet är som punkt 2, då borde väl polisen gått ut med detta?

Således verkar det som om pojkvännen ställt till det lite för sig..

Personligen tror jag att hon bragts om livet, men jag tror inte att det är pojkvännen som är den skyldige.

Det är ingen som framfört misstankar om att det skulle vara mamman/styvpappan? Är det så otroligt?

Det fetstilta borde ju radera ut punkt nummer 2.
Citera
2008-05-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merzog

Eller rentav pappan? Hört ryktas om att han suttit på psykhem, eller bara suttit inne men i alla fall kallats psykfall.
Citera
2008-05-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det fetstilta borde ju radera ut punkt nummer 2.

Varför? Kanske upptagen på överbevakningskamera, en obevakad sådan? Punkt 2 är absolut möjlig.
Citera
2008-05-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Eller rentav pappan? Hört ryktas om att han suttit på psykhem, eller bara suttit inne men i alla fall kallats psykfall.

Vi försöker få fram så mycket som möjligt! Men "Alingsåsarna" är inte speciellt hjälpsamma här!
Det kanske är så att familjen inte är speciellt kända? Alingsås är ju inte pyttlitet precis?
Citera
2008-05-20, 18:59
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Ja och skillnaden är könsbunden.

Hade Algot varit tjej då hade det varit fan så mycket värre.

Då hade det blivit stödgala och tjosan och hejsan och stackars lilla flicka.

Jämställdhet my ass.

Var en svensk tjej som dog i Paris, inte har det varit något stöd åt hennes familj vad jag vet. Algots mamma har även hon fått en stödfond. Bobbytråden var väl milslång. Men visst är det ett fall av http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_white_woman_syndrome.

Bra att Expressen ändrade sitt "direkt efter" till "dagen efter", det snurrade verkligen det hela.
Citera
2008-05-20, 19:00
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Jag vill inte berätta hur vi har kunnat fastställa det, men hon har setts efter klockan 21. Fortfarande är det pojkvännen som sett henne sist i livet, vad vi vet, säger Arvidsson."
Tycker hela meningen är motsägelsefull. Dom vill inte berätta hur dom har kunnat fastställa det och samtidigt säger dom att det är baserat på pojkvännen. Måste vara pojkvännen som har fastställt det.
Citera
2008-05-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Varför? Kanske upptagen på överbevakningskamera, en obevakad sådan? Punkt 2 är absolut möjlig.

Om pojkvännen är den som sist sett henne i livet så lär han väl inte ha gjort det på en övervakningskamera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in