2008-05-19, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men vad ska då anledningen vara till att hon tar med sig så mycket pengar? Finns väl bara en sak man kan köpa för det så sent på kvällen, eller har hon rymt till någon och vill ha med sig fickpengar?

Det kan också röra sig om en skuld som ska betalas tillbaka. Jag har också funderat kring det där med fickpengar. I så fall lär det vara med syftet att jävlas med de anhöriga och/eller polisen, alternativt att den hon rymt till/med har gjort något mot henne.
Citera
2008-05-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drömmen
Jag hoppas att hon bara håller sig undan, men visst det är konstigt att hon inte har hört av sig till någon. Jag hoppas att hon mår bra och att inget har hänt henne.

Det hoppas vi alla, tro mig.
Citera
2008-05-19, 13:54
Medlem
Troians avatar
drömmen: Vet du om de har bil?
Citera
2008-05-19, 13:56
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att transportera en kropp från lägenhet i centrum är i praktiken omöjligt utan bil, om man inte styckar kroppen först. Men det är väldigt ovanligt. Dock kan man ju ha tillgång till bil utan att ha ett fordon registrerat på sig. Avsaknaden av fordon är bara en indikation.

Jag har fattat det som att han spelar handboll. Uppvuxen på landsbygden i eller utanför Herrljunga. Vet inte mer.
Det verkar ju väldigt opraktiskt att vandra genom "stan" med en döing på axeln.
Avsaknad av fordon gör att pojkvänsspåret kallnar, om han inte skulle ha en accomplice.

Jaja, förhoppningsvis promenerar hon in genom mammans dörr för egen maskin i eftermiddag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men vad ska då anledningen vara till att hon tar med sig så mycket pengar? Finns väl bara en sak man kan köpa för det så sent på kvällen, eller har hon rymt till någon och vill ha med sig fickpengar?

Det finns mycket mer än bara knark man kan köpa för 1500 kr på kvällen. Hon kanske skulle gå ut med en älskare eller kompis som hon inte ville att pojkvännen/mamman skulle känna till, och antingen är hon tillsammans med denne nu eller så har personen ifråga utsatt henne för ett grovt brott.
Citera
Medlem
Citat:
drömmen: Vet du om de har bil?

Ja det vet jag. Vad har det med detta och göra?
Citera
2008-05-19, 13:57
Medlem
relativs avatar
Hörde på radion att den pressansvarige polisen inte ville uttala sig om "enskilda personers vittnesmål" när han fick frågan om vad pojkvännen har att säga. Mamman har gått ut i tidningen, de pratade med N's bästa kompis i radion också, men pojkvännen fortsätter vara hemlig. Finns nog en anledning till det. Att han är misstänkt alltså.

drömmen: Jag menar inte att snacka skit om din kompis, det är klart att du har en annan syn på hela det här dramat. Men ser man objektivt och statistiskt på det hela så måste du förstå varför några av oss drar de slutsatser vi gör. Dessutom, även om du känner dem, vet du inte det intimaste om deras relation. Jag har blivit grovt misshandlad av ett ex och hans vänner skulle säkert ta gift på att han aldrig lyft en hand mot en tjej. Tänk på killen i Mora också, samma sak där. I de lugnaste vatten och allt det där.
Citera
2008-05-19, 13:58
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Det kan också röra sig om en skuld som ska betalas tillbaka. Jag har också funderat kring det där med fickpengar. I så fall lär det vara med syftet att jävlas med de anhöriga och/eller polisen, alternativt att den hon rymt till/med har gjort något mot henne.

Sant, hur pass troligt kan det vara att hon annars hoppat in i bil i närheten? Eller att personen som ville ha skulden tog med sig henne...Med tanke på Arboga där nästan inga sett någon GM krypa runt, kan det ju vara så att folk missat här också. Ingen aning om hur stället ser ut där hon bor iofs.

Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Det finns mycket mer än bara knark man kan köpa för 1500 kr på kvällen. Hon kanske skulle gå ut med en älskare eller kompis som hon inte ville att pojkvännen/mamman skulle känna till, och antingen är hon tillsammans med denne nu eller så har personen ifråga utsatt henne för ett grovt brott.

Jo, men då lär det ju finnas vittnen om hon bestämt sig för att spendera dom på kvällen med sin kompis eller liknande. Om man köper knark eller så, sker det ju inte öppet. Kanske hon hade gömt undan mer pengar? Kan nog ha flytt sin kos med en annan, men det verkar ganska osannolikt.
Senast redigerad av wonderland 2008-05-19 kl. 14:01.
Citera
2008-05-19, 13:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja det vet jag. Vad har det med detta och göra?

Många som misstänker pojkvännen förutsätter att kroppen i så fall ska ha transporterats bort med bil. Är själv inte alls övertygad om att pojkvännen gjort något brottsligt.
Citera
2008-05-19, 13:59
Medlem
Citat:
Jag hoppas att hon bara håller sig undan, men visst det är konstigt att hon inte har hört av sig till någon. Jag hoppas att hon mår bra och att inget har hänt henne.

Håller såklart med. Kan bara hoppas allt står rätt till med henne, vi är många Alingsåsare (och naturligtvis andra) som blir berörda av detta. Det hela är minst sagt förbryllande.
Citera
2008-05-19, 14:00
Medlem
Citat:
Många som misstänker pojkvännen förutsätter att kroppen i så fall ska ha transporterats bort med bil. Är själv inte alls övertygad om att pojkvännen gjort något brottsligt.

Fast kroppen, kan inte den finnas kvar i lägenheten, typ i en garderob/frys? Det tar väl ett tag innan en kropp börjar lukta eller?
Citera
2008-05-19, 14:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Det verkar ju väldigt opraktiskt att vandra genom "stan" med en döing på axeln.

Återstår gör förrådsutrymmen i huset, som vind och källare. Tror dock att polisen kontrollerat detta.

Edit: Och även utrymmen i själva lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in