2008-05-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Vi försöker få fram så mycket som möjligt! Men "Alingsåsarna" är inte speciellt hjälpsamma här!
Det kanske är så att familjen inte är speciellt kända? Alingsås är ju inte pyttlitet precis?

Kanske är det så att vi "Alingsåsare" inte vet mer än tidningarna?
För mig är inte familjen känd, och de jag talat med under dagen vet inte heller vilka de är. Nej, här är inte pyttelitet.

Fråga han som här nyligen skrev att han hört ett rykte om pappan, han borde ju bo i Alingsås och veta lite mer?
Citera
2008-05-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Vi försöker få fram så mycket som möjligt! Men "Alingsåsarna" är inte speciellt hjälpsamma här!
Det kanske är så att familjen inte är speciellt kända? Alingsås är ju inte pyttlitet precis?

är från alingsås, ingen av de jag pratat med vet vem tjjen eller killen är så nog inte jätte kända. Jag såg att hon skrev med en jag känner på potatisstan som jag vet hållit på mycket med droger. men inte sagt att hon håller på bara för hennes vänner gör det.

ska medela om jag höra något intresant
Citera
2008-05-20, 19:08
Medlem
Citat:
Jag vill inte berätta hur vi har kunnat fastställa det, men hon har setts efter klockan 21. Fortfarande är det pojkvännen som sett henne sist i livet, vad vi vet, säger Arvidsson."

Citat:
Tycker hela meningen är motsägelsefull. Dom vill inte berätta hur dom har kunnat fastställa det och samtidigt säger dom att det är baserat på pojkvännen. Måste vara pojkvännen som har fastställt det.

Själv lutar jag ordentligt åt övervakningskameran eftersom de inte vill säga hur de kunnat fastställa det. Det kan ju fortfarande vara så att pojkvännen senast såg henne mellan 19.40-20.00 som tidigare sagts, det får man ju inte veta i artikeln.

Vidare är det skumt att bara GT skriver om detta. GP har en artikel skriven klockan 14:15, där samme Arvidsson uttalar sig, utan att nämna något om den nya tidpunkten.

Förmodligen sitter Länskrim på mycket mer information än vad som kommer fram här och i media. Kanske har de gjort ett nytt gripande? De är ju tydligen ute på skallgångskedja nu, kanske för att leta efter en kropp? Vem vet?
Citera
2008-05-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
Själv lutar jag ordentligt åt övervakningskameran eftersom de inte vill säga hur de kunnat fastställa det...

Kan inte påminna mig om att jag sett några övervakningskameror någonstans här. Kanske finns det, men mycket tveksam till det.
Citera
2008-05-20, 19:16
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svesve
Kan inte påminna mig om att jag sett några övervakningskameror någonstans här. Kanske finns det, men mycket tveksam till det.

Finns det verkligen inga kameror på tågstationen i Alingsås?
Citera
2008-05-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Finns det verkligen inga kameror på tågstationen i Alingsås?

Skulle i så fall vara där, har tyvärr inte åkt tåg på evigheter.
Däremot andra (t.ex. som någon skrev "obevakade") kameror runtom i stan -har jag aldrig hört talas om. Dock kan jag ha fel, men hursomhelst är det inte som i många andra städer.
Citera
2008-05-20, 19:23
Medlem
wonderlands avatar
Övervakningskameror finns väl på alla tågstationer? Speciellt med tanke på att folk hoppar framför tåg, det kan hända olyckor etc. Fast här antar jag ju bara.
Citera
2008-05-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Om pojkvännen är den som sist sett henne i livet så lär han väl inte ha gjort det på en övervakningskamera?

Hur ofta antar en kamera en mänsklig signatur då, och hur ofta har en kamera ett namn bortsett från fabrikatet? Antagligen är pojkvännen den siste som sett henne i livet, men det utesluter väl inte en videoupptagning på henne?
Citera
2008-05-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svesve

Ett exempel är den norska bensinstationen som är öppen dygnet runt, där inne finns det kamera.

Ett annat är den stora mataffären vid Gerdsken. Vet inte om det är genomfört, men kommunledning har tidigare diskuterat huruvida man ska montera övervakningskameror på skolorna i stan, för att på så sätt komma tillrätta med klotter.

Eller så är det så att Nathalie åkt till en annan ort och där fångats på bild? Till exempel finns det väl kameror på pendeltågen till Gbg om jag inte är fel ute. Väl i Gbg finns det övervakningskameror på spårvagnarna.

Likväl som hon fångats av en kamera i Alingsås, kan det ju vara så att det är i Göteborg eller någon annan närliggande stad.

Vad jag egentligen vill ha sagt är att det kan vara som jag säger, men det kan också vara på något annat sätt. Och kameror finns det nog många fler än vi någonsin kan, eller vill, tänka oss.
Citera
2008-05-20, 19:31
Medlem
cynthias avatar
Om nu inte lägenheten är brottsplatsen och hon verkligen lämnade lägenheten på egen hand runt 19.45-50, så verkar det mer som om pojkvännen gett sig ut för att söka efter henne. Även om hon bara hade vandrat runt planlöst i området så borde ju nån sett henne. Samtidigt var det ganska kallt ute den här kvällen. Anta att han hittar henne nångång efter 21.00 och hon inte vill följa med hem. Vart tar hon då vägen vid den tiden? Hem till någon kompis eller föräldrarna hade varit troligt. Men nån borde ju ha sett henne.
Citera
2008-05-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
Ett exempel är den norska bensinstationen som är öppen dygnet runt, där inne finns det kamera.

Ett annat är den stora mataffären vid Gerdsken. Vet inte om det är genomfört, men kommunledning har tidigare diskuterat huruvida man ska montera övervakningskameror på skolorna i stan, för att på så sätt komma tillrätta med klotter.

Eller så är det så att Nathalie åkt till en annan ort och där fångats på bild? Till exempel finns det väl kameror på pendeltågen till Gbg om jag inte är fel ute. Väl i Gbg finns det övervakningskameror på spårvagnarna.

Likväl som hon fångats av en kamera i Alingsås, kan det ju vara så att det är i Göteborg eller någon annan närliggande stad.

Vad jag egentligen vill ha sagt är att det kan vara som jag säger, men det kan också vara på något annat sätt. Och kameror finns det nog många fler än vi någonsin kan, eller vill, tänka oss.

Sant, bensinstationen. Eller Göteborg. Jag som boende i denna stad tänkte bara på detta närområde. Så lärde jag mig lite nytt, och som du skriver finns det nog fler än man anar och vill ha. Jag vidhåller dock att antalet är väsentligt lägre än på många andra håll. Så för mig är övervakningskamera inte speciellt troligt.
Citera
2008-05-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Hur ofta antar en kamera en mänsklig signatur då, och hur ofta har en kamera ett namn bortsett från fabrikatet? Antagligen är pojkvännen den siste som sett henne i livet, men det utesluter väl inte en videoupptagning på henne?

Ok ni menar att vad Arvidsson menar att pojkvännen är den sista människan som de vet har sett henne men att hon därefter har fastnat på bild, jo det är ju fullt möjligt att det är det han menar.

Han uttrycker sig så luddigt så man kan nog tolka det hur man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in