2008-05-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsmuts
Alla verkar tro att hon tagit livet av sig eller att pojkvän är gärningsmannen. Men tänk ytterligare. Det jag skriver är ju bara spekulationer men skulle väl kunna stämma !

Hon kanske var skyldig nån pengar ! Kanske rent av en gammal pojkvän som dessutom är väldigt svartsjuk för att hon träffat en ny.
(eller ett gammalt nätragg som är väldigt intresserad av henne fortfarande. Ett nätragg som kanske har tagit nakenbilder på henne som han hotar lägga ut på nätet om han inte får pengar.)

Han har kanske tidigare sagt att han ska komma förbi och hämta pengarna ! Hon ser honom i en bil utanför och bestämmer sig för att gå ut till honom med pengarna så att inte nya killen blir indragen. Hon ska bara gå ner för trapphuset så hon tar inte på sig skor. Men hon roffar åt sig pengarna och en nyckel för att komma in igen om hon får ut för att porten(eller dörren) låses. Väl därnere får exet/ragget henne att komma ut ur huset och sätta sig i bilen. Svartsjuk och arg som han är tvingar han sig med henne och hon syns aldrig mer !

Allt är ju bara spekulationer. Men det skulle kunna förklara nycklarna, pengarna och inga skor !

I brist på annat så får det duga så länge! Alla teorier är lika välkomna som någon annan!

Min första tanke var självmord. Sedan när "en man" hämtats in för mordmisstanke så gick jag över till den teorin! NU tänker jag att det kanske var som i Arboga där barnens far satt oskyldigt häktad i nästan två dygn! Och då är jag tillbaka på ruta ett igen! Självmordsteorin alltså!
Citera
2008-05-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har polisen gått igenom huset där dom bor. Kollat upp vindsförråd och källarskrymmslen samt sopnedkast.
Minns jag inte fel så var det ett fall där offret låg inrullad i en matta i en källare en tid utan att upptäckas.
Låter heller inte troligt att hon tagit en kvällspromenad utan jacka och skor.
Snarare har nog något hänt i huset eller närmiljö.
Hur ser närmiljön ut?

När det gäller närmiljön så gick länskriminalen ut med spårhundar tidigare idag! Så vi får utgå ifrån att den biten är säkrad!
Citera
2008-05-19, 20:54
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag skulle vilja feta en annan del av citatet.

– Man tänker nästan att det värsta har hänt. Men jag vet inte alls längre. Vi umgås väldigt ofta och hon brukar berätta för mig om hon mår dåligt.

Det tycker jag antyder suicidtankar?

Men reportarna klipper ihop nästan som dom vill. Man kan aldrig tro att det är direktcitat om man inte hör personen säga det på TV.
Citera
2008-05-19, 20:55
Medlem
citiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Äh, inte nödvändigtvis. Han kanske satt i vardagsrummet och glodde på hockey. Hon kom in och hämtade pengarna som låg i ett kuvert på bordet, sen hör han ytterdörren smällas igen. Typ.

Haha, okej...ännu troligare då att hon hoppade i ett par skor på vägen ut o han inte har en aning om va hon äger för nåra...
Citera
2008-05-19, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drsmuts
Alla verkar tro att hon tagit livet av sig eller att pojkvän är gärningsmannen. Men tänk ytterligare. Det jag skriver är ju bara spekulationer men skulle väl kunna stämma !

Hon kanske var skyldig nån pengar ! Kanske rent av en gammal pojkvän som dessutom är väldigt svartsjuk för att hon träffat en ny.
(eller ett gammalt nätragg som är väldigt intresserad av henne fortfarande. Ett nätragg som kanske har tagit nakenbilder på henne som han hotar lägga ut på nätet om han inte får pengar.)

Han har kanske tidigare sagt att han ska komma förbi och hämta pengarna ! Hon ser honom i en bil utanför och bestämmer sig för att gå ut till honom med pengarna så att inte nya killen blir indragen. Hon ska bara gå ner för trapphuset så hon tar inte på sig skor. Men hon roffar åt sig pengarna och en nyckel för att komma in igen om hon får ut för att porten(eller dörren) låses. Väl därnere får exet/ragget henne att komma ut ur huset och sätta sig i bilen. Svartsjuk och arg som han är tvingar han sig med henne och hon syns aldrig mer !

Allt är ju bara spekulationer. Men det skulle kunna förklara nycklarna, pengarna och inga skor !

Rätt märkliga spekulationer... väldigt utförliga och specifika dessutom.
Citera
2008-05-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Varför inte? Vi hade en kvinna som var spårlöst försvunnen häruppe i min stad tidigt i våras, det sista någon såg av henne var att hon cyklade mellan sin bostad och universitetet samma dag, sedan letade man efter henne i månader innan hon hittades för någon dryg månad sen, i en skog, och där var det inget brott inblandat överhuvudtaget trots att det letades och skrevs en hel del om hennes försvinnande i lokalpressen. Man rycker väl i de trådar som finns just nu, från polisens sida.

Den kvinnan hade också bara kntat iväg utan tillhörigheter, men bodde ensam.

Det oroväckande i detta fall tycker jag faktiskt är pengarna som saknas. Det verkar inte klokt att slita åt sig 1500 spänn och ta med dem om man springer iväg för att ta livet av sig.
Citera
2008-05-19, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men reportarna klipper ihop nästan som dom vill. Man kan aldrig tro att det är direktcitat om man inte hör personen säga det på TV.

Ja, särskilt AB.
Citera
2008-05-19, 21:03
Medlem
rigbos avatar
Jag tror inte att hon lever längre. Hon skulle hört av sig om hon gjorde det. Det finns som jag ser det fyra möjliga scenarier:

1 Självmord.
Vanlig dödsorsak bland unga. Var uppriven vid tillfället. Vissa citat av kompis kan tyda på att hon hade problem ibland.

2 Mördad av pojkvän.
Statistiskt det troligaste alternativet om hon bragts om livet. Har erkänt att de bråkat under dagen. Om han mördat henne hemma och forslat bort kroppen är det inte konstigt om inte skor och jacka saknas. 1500 kr saknas. Han kan ha tagit pengarna och de börjat bråka av den anledningen.

3 Mördad av annan efter att ha lämnat lägenheten.
Efter att ha lämnat lägenheten och inte var i harmoni kan hon träffat en person som utnyttjat hennes sinnesmod. Annan bekant som var svartsjuk. Hon hade obetalda skulder till annan.

4 Råkat ut för olycka efter att ha lämnat lägenheten.
Gått nära ett vattendrag och trillat i. Tagit en skogspromenad och ramlat utför ett stup eller gått vilse och frusit ihjäl.
Citera
2008-05-19, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Den kvinnan hade också bara kntat iväg utan tillhörigheter, men bodde ensam.

Det oroväckande i detta fall tycker jag faktiskt är pengarna som saknas. Det verkar inte klokt att slita åt sig 1500 spänn och ta med dem om man springer iväg för att ta livet av sig.

Jo, och det var ett rejält pådrag för att leta henne. Det var iofs inte så att man befarade brott tror jag.

Hon (Nathalie) kanske var sviiinförbannad på killen som tyckte att de skulle använda pengarna till att köpa ett wii, tog med sig pengarna i fickan av ren ilska och sen bröt hon ihop när hon väl kommit en bit från hemmet.
Citera
2008-05-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Rätt märkliga spekulationer... väldigt utförliga och specifika dessutom.

Jaha.. varför var dom så märkliga då ? Svartsjuka är ju ett motiv som ligger bakom mycket. I arboga kom det upp en kvinna från tyskland som mördade två barn pga av att hon var svartsjuk!

utförliga och specifika? Ja nån skriver ju att han kanske satt och kollade på tv och att pengarna låg i ett kuvert. Det är ju oxå utförliga och specifika spekulationer.

Jag tror det är pojkvännen. men jag ville bara vädra lite andra tankar å ideer. Dessutom fick jag ju med alla ting som ni diskuterat fram och tillbaka. Varför hon inte sa vart hon gick, varför hon bara tog pengar och nycklar och lämnade skorna.
Citera
2008-05-19, 21:17
Medlem
itchys avatar
Varför detta tjat om att hon inte hade skor. Artiklarna jag läst har det stått att hon stack hemifrån utan mobil, ytterjacka och plånbok. Har inte sett något om skor.
Citera
2008-05-19, 21:22
Medlem
Trovärdighet?

Ett förslag - lite inte på vad som står i tidningarna.

Dessutom släpper inte polisen allt de vet, utan bara sånt som man anser absolut nödvändigt. Mitt tips är att ex. det där med skorna är rena spekulationer från tidningarna.

Kan ju påstå att min känsla är att polisen undanhåller något väsentligt i den här utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in