2009-02-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jag har nog missat det här helt.
Orkar inte läsa hela tråden
Någon som kan dra en uppdatering?
Läste Jonnys inlägg på första sidan, så jag vet att hon försvann, samt pengar mm.
Men vad har hänt sen?
Är hon hittat?
Var det sambon?

Ja hon är hittad. Sambon har erkänt.
(ps. det är sån basic information att du faktiskt kunde
ha ströläst på ngn sida för att hitta infon)
Citera
2009-02-12, 17:07
Medlem
SKiTSURs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21stgeneration
Finns inget mer o skriva om detta men tankar går till vänner och familj , hoppas de på något sätt kan ta sig igenom det hela .Det är inte humant att få ett sådant besked och jag hoppas verkligen att den dömde får sitt straff ändrat till livstid.

Dagen då jag satt inloggad på min msn och N´s mor undra om ja hört av eller sett henne började jag genast undra vad som hade hänt,

dagen efter läste ja i tidningen att det rörde sig om samma person som jag pratat med sen en tid tillbaks. Det fick mig att börja fundera ,grubbla och skriva en låt som vårt band tillängnar henne och liknade brottsoffer.

Låten heter Your´r Not Alone och är inte helt perfekt producerad men det är vårt bidrag till att hedra minnen av brottsoffer som dessa.

(skriven både innan och efter beskedet om vad som verkligen hände)

låten kan ni lyssna på på
www.21stgeneration.se

R.I.P

Fint initiativ, och en bra låt.
Citera
2009-02-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Ja hon är hittad. Sambon har erkänt.
(ps. det är sån basic information att du faktiskt kunde
ha ströläst på ngn sida för att hitta infon)
Som jag skrev så var det över 300 sidor att läsa..
Men tack så mycket för infon.
Tack oxå till er som PM:at till mig om allt som har hänt.
Citera
2009-02-12, 17:36
Medlem
relativs avatar
Såg honom på Efterlyst och ni har rätt, fyfan vad vidrig han är när han skrattar till. Tycker så synd om familjen, hur ska man kunna komma över sånt här?
Citera
2009-02-12, 17:40
Medlem
andrewcs avatar
Snubben såg ut att vara en blyg och rädd hare.. Han kommer nog vantrivas på anstalten.
Citera
2009-02-12, 17:42
Medlem
MUFCFelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Såg honom på Efterlyst och ni har rätt, fyfan vad vidrig han är när han skrattar till. Tycker så synd om familjen, hur ska man kunna komma över sånt här?

Anledningen till att han skrattar till är att han inte vet hur han ska hantera situationen och känner sig obekväm. Läs lite psykologi innan du uttalar dig på det viset om beteenden.
Citera
2009-02-12, 18:06
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MUFCFelix
Anledningen till att han skrattar till är att han inte vet hur han ska hantera situationen och känner sig obekväm. Läs lite psykologi innan du uttalar dig på det viset om beteenden.

Så man måste ha ägnat sig åt psykologistudier för att få tycka att någon är vidrig?
Citera
2009-02-12, 18:28
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MUFCFelix

JAHA, jamen dåså, sorry. Han är en svärmorsdröm
Citera
2009-02-16, 20:49
Medlem
Dags för rättegång på Torsdag.

vad tror ni om utgången?
Citera
2009-02-16, 21:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolli
Dags för rättegång på Torsdag.

vad tror ni om utgången?

I ansvarsdelen fastställs domen.

Skadeståndsdelen ändras så att inte samtliga får skadestånd i HovR. Jag har fortfarande inte fått riktigt klart för mig om offret någonsin levt med (halv?)syskonen. De levde i vart fall inte ihop vid tidpunkten för brotten. Ej heller NJs relation till mammans nuvarande sambo. Levde han med familjen medan NJ bodde hemma/växte upp? Bodde NJ under uppväxten stadigvarande i samma hushåll som morföräldrarna?
Citera
2009-02-16, 21:42
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Skadeståndsdelen ändras så att inte samtliga får skadestånd i HovR. Jag har fortfarande inte fått riktigt klart för mig om offret någonsin levt med (halv?)syskonen. De levde i vart fall inte ihop vid tidpunkten för brotten. Ej heller NJs relation till mammans nuvarande sambo. Levde han med familjen medan NJ bodde hemma/växte upp? Bodde NJ under uppväxten stadigvarande i samma hushåll som morföräldrarna?
Har du koll på familjen?
Vad jag fattat det som hade Nathalie ett helsyskon, en lillasyster som hon bott tillsammans med. I det hushållet bodde även deras mamma samt hennes nye sambo.
Nathalie hade ytterligare ett halvsyskon (pappans sida) som jag antar att hon haft väldigt lite kontakt med.
Vad jag vet har hon aldrig bott med morföräldrarna men haft en väldigt nära kontakt med dom under uppväxten.
Citera
2009-02-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

Det äldsta halvsyskonen måste NJ väl ha bott ihop med iaf...äldsta är väl i tonåren?
Nuvarande sambon vet jag ingenting om men NJ har haft boende hos morföräldrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in