2008-11-26, 02:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Nej, han kan inte ens teoretiskt dömas för vållande till annans död. Dels har han själv medgivit dråp, dels yrkar åklagaren inte på vållande som alternativyrkande. Då finns ingen laglig möjlighet att döma honom för detta.
PS. Instämmer så klart om Tuesday.

OK! Tänkte se om det fans möjlighet om andra faktorer kommit fram, men som du säger så finns det bara ett som jag skrivit hela tiden 10 år eller livstid, ,men det blir 10 år mitt grundtips, Hovrätten bantar alltid snea straff av tingsrätten, varit med om det själv flera ggr. men chansen för dråp du som är mer insatt i detta fall är väl en ganska stor chans eller? tack för upplysningen!
Citera
2008-11-26, 07:44
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
OK! Tänkte se om det fans möjlighet om andra faktorer kommit fram, men som du säger så finns det bara ett som jag skrivit hela tiden 10 år eller livstid, ,men det blir 10 år mitt grundtips, Hovrätten bantar alltid snea straff av tingsrätten, varit med om det själv flera ggr. men chansen för dråp du som är mer insatt i detta fall är väl en ganska stor chans eller? tack för upplysningen!

Han kan som sagt inte få livstid pga sin ålder. Han kan i teorin få 10 eller 11 år (mord/dråp plus griftefrid) utan ungdomsrabatt, men även det är förhållandevis osannolikt.
Citera
2008-11-26, 09:45
Medlem
Någon som har mer info, tagit del av FU lr liknande...?

Vilka tekniska bevis finns det förutom erkännandet?

Några bevis som faktiskt berättat vad som hänt?

Bevis som binder han till fynd platsen?
Senast redigerad av seriast 2008-11-26 kl. 09:52. Anledning: ...
Citera
2008-11-26, 11:36
Medlem
Tuesdays avatar
Det är troligt att NG kan bindas till griftefridsbrottet. Hans erkännande stöds av uppgifter från fyndplatsen, som bara han (och upphittarna) kan känna till. T ex hur offret låg, vad hon hade på sig. Det är information som han inte kan ha fått annan väg då polisen höll inne med den.
Citera
2008-11-26, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
OK. En gissning: Dråp, åtta år inklusive griftefriden.
Citera
2008-11-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santeria
Det är väl inte hjärnkirugi att lista ut att han tog dem? Rätt smart med tanke på att kontanter inte går att spåra och hon kan ha rest någonstans med dem, klara sig ett tag på den, om hon ville försvinna själmant. Rent praktiskt gick de kanske till bensinen för att köra ut och dumpa kroppen.

Spekulationer och gissningar kring de här pengarna upptar säkerligen 2000 inlägg i den här tråden så det stadiet tycker jag vi har passerat sedan länge nu, jag vill ha fakta på hur det egentligen låg till med de här pengarna.
Citera
2008-11-26, 18:16
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Spekulationer och gissningar kring de här pengarna upptar säkerligen 2000 inlägg i den här tråden så det stadiet tycker jag vi har passerat sedan länge nu, jag vill ha fakta på hur det egentligen låg till med de här pengarna.
Det var väl ett par nycklar som saknades också?
Kan det inte bara varit så att hon hade pengar och nycklar i fickan när hon dog och de låg kvar där när Niklas dumpade kläderna i n container?

Med tanke på hur kalkylerande han varit vore det konstigt om han spenderade pengarna då det skulle dra extra uppmärksamhet mot honom.
Citera
2008-11-26, 19:16
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Det var väl ett par nycklar som saknades också?
Kan det inte bara varit så att hon hade pengar och nycklar i fickan när hon dog och de låg kvar där när Niklas dumpade kläderna i n container?

Med tanke på hur kalkylerande han varit vore det konstigt om han spenderade pengarna då det skulle dra extra uppmärksamhet mot honom.

Han snodde pengarna såklart.
Det var därför han sa att Nathalie tog pengarna med sig när hon stack hemifrån.
Han är inte bara mördare utan simpel tjyv också.
Citera
2008-11-26, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
OK. En gissning: Dråp, åtta år inklusive griftefriden.
Ungefär som min gissning en bit tillbaka i tråden. I praktiken ute inom 5 år, jippie
Citera
2008-11-26, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Ungefär som min gissning en bit tillbaka i tråden. I praktiken ute inom 5 år, jippie
Sorry. Det var ingen tankestöld utan slöhet.
Citera
2008-12-02, 10:02
Medlem
bild

ere nån som har nån bild på nathalies mördare?
Citera
2008-12-02, 13:45
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putsarn
ere nån som har nån bild på nathalies mördare?

http://www.justfuckinggoogleit.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in