2009-08-15, 19:47
Medlem
Niklas Granberg

...är nu i Kalmar. Någon som vet om han fått svettas något?
Citera
2009-11-27, 00:36
Medlem
Vem är åtalad?

Någon som vet vem den åtalade är som har hotat Niklas anhöriga?

http://www.alingsastidning.se/kategori.asp?id=3851&sidnamn=ALINGSÅS
Citera
2009-11-27, 11:32
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfly78
Någon som vet vem den åtalade är som har hotat Niklas anhöriga?

http://www.alingsastidning.se/kategori.asp?id=3851&sidnamn=ALINGSÅS

Mormor står åtalad.
Citera
2009-11-27, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Mormor står åtalad.

Jag kan inte tänka mej att de blir fällda på enbart vittnesmål?
Citera
2009-11-27, 11:38
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag kan inte tänka mej att de blir fällda på enbart vittnesmål?

Hon nekar till allt. Två vittnen hörs. Mormor har således fyra (förmodat liknande) versioner emot sig.

Nathalie växte väl upp hos henne?
Citera
2009-11-27, 11:43
Bannlyst
Jag tror det. Min morbror är gift med en kusin till Nathalies mamma, eller någon form av släkt iaf.
Citera
2009-11-27, 12:08
Medlem
Tuesdays avatar
Eftersom det här är Flashback, och inte Alingsås tidning: mormor har, enligt vittnena, gett sig på NGs anhöriga för att hon trodde att de var inblandade - inte för att de var anhöriga. Hon ska till och med ha sagt att hon gärna spenderar tio år på Hinseberg, om hon bara får veta sanningen om vad som hänt barnbarnet.
Citera
2009-11-27, 12:19
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag tror det. Min morbror är gift med en kusin till Nathalies mamma, eller någon form av släkt iaf.

Ja det var väl en ökänd tattarsläkt på mordoffrets sida som var på rättegången och demonstrerade sitt missnöje över mordet mm. Problemet är ju bara det att en i den släkten mördade tattueraren Håkan på ångpannegatan på ett vidrigt sätt. Så det är kanske inte det sista vi har hört i detta fall.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-11-27, 17:01
Medlem
Citat:
Hon nekar till allt. Två vittnen hörs. Mormor har således fyra (förmodat liknande) versioner emot sig.

Nathalie växte väl upp hos henne?

Hon nekar men vad säger peronen som var med henne i bilen vid ena tillfället? Eller är denna en av vittnsmålen hon har emot sig?
Citera
2009-11-27, 17:06
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Eftersom det här är Flashback, och inte Alingsås tidning: mormor har, enligt vittnena, gett sig på NGs anhöriga för att hon trodde att de var inblandade - inte för att de var anhöriga. Hon ska till och med ha sagt att hon gärna spenderar tio år på Hinseberg, om hon bara får veta sanningen om vad som hänt barnbarnet.
Minns jag fel om det inte var pojkvännen hon ville prata med när hon gjorde det där besöket? Men att hon aldrig fick lov att prata med honom för mamman när hon kom dit.
Citera
2009-11-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Minns jag fel om det inte var pojkvännen hon ville prata med när hon gjorde det där besöket? Men att hon aldrig fick lov att prata med honom för mamman när hon kom dit.

Ok, jag trodde det var efter att de funnit kroppen för då var det väl också personer som var där och hotade? Någon som kan bringa klarhet?
Citera
2009-11-27, 19:29
Medlem
Tuesdays avatar
Åtalet gäller händelser efter att NG har dömts för mordet, och hoten är riktade mot hans föräldrar. Mormor har hävdat, enligt vittnen på föräldrarnas gård, att föräldrarna (främst mamman) ska vara inblandad och veta mer än vad som har framkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in