2009-02-11, 22:42
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Men med tanke på att Nathalie är tattare / resande e.u så finns väl "risken" att hennes släktingar tar hand om den här killen när han en dag friges..

Enligt vilka uppgifter är/VAR Nathalie en sk Tattare på resande fot?
Citera
2009-02-11, 22:43
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Enligt vilka uppgifter är/VAR Nathalie en sk Tattare på resande fot?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14100069&postcount=4534
Citera
2009-02-11, 22:45
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14100069&postcount=4534

Vad jag vet så bodde familjen i en villa i Alingsås, där bor de än och det kan jag garantera
Citera
2009-02-11, 22:51
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Vad jag vet så bodde familjen i en villa i Alingsås, där bor de än och det kan jag garantera
Ja jag skulle ju tro dom flesta tattare / resande bor i hus och läghenheter idag..
Alltså resande är ett finare ord för tattare..
Citera
2009-02-11, 22:51
Medlem
De flesta resande bor i vanliga villor idag och lever som vilken Svensson som helst. Men de har ett annat blod i sig.
Citera
2009-02-11, 22:57
Medlem
Sandozs avatar
Citat:

Ja det är väl inga ur resandefolket som är kringflyttande nuförtiden? De flesta har väl blivit så pass integrerade i svenska samhället att ingen tar notis om att de skulle ha annat ursprung än svenskt.
Citera
2009-02-11, 23:08
Medlem
TheRotters avatar
Jahaaa. Okej, jag är inte så väl bevandrad i ämnet Tattare. Men jag förstår inte vad det ska ha med det hela att göra? Han kommer väll inte bli mördad för att det finns folk i hennes släkt tillbaka i tiden som har rest omkring och sysslat med div saker? Vad jag vet så är Tattare inte synonymt med mördare iaf
Citera
2009-02-11, 23:20
Medlem
Citat:
Jag skrev väll inte att han skämtade? Jag berättade väll vad någon annan ansedde var ett skämt?

Men jisses....
Ja det gjorde du
Citera
2009-02-11, 23:22
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Jahaaa. Okej, jag är inte så väl bevandrad i ämnet Tattare. Men jag förstår inte vad det ska ha med det hela att göra? Han kommer väll inte bli mördad för att det finns folk i hennes släkt tillbaka i tiden som har rest omkring och sysslat med div saker? Vad jag vet så är Tattare inte synonymt med mördare iaf
Nej det har du rätt i, men dom brukar vara rätt så släktkära om man säger så..
Citera
2009-02-11, 23:22
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolli
Men jisses....
Ja det gjorde du

Jisses. Citera mig gärna från den posten jag skrev det
Citera
2009-02-12, 03:30
Medlem
21stgenerations avatar
R.i.p

Finns inget mer o skriva om detta men tankar går till vänner och familj , hoppas de på något sätt kan ta sig igenom det hela .Det är inte humant att få ett sådant besked och jag hoppas verkligen att den dömde får sitt straff ändrat till livstid.

Dagen då jag satt inloggad på min msn och N´s mor undra om ja hört av eller sett henne började jag genast undra vad som hade hänt,

dagen efter läste ja i tidningen att det rörde sig om samma person som jag pratat med sen en tid tillbaks. Det fick mig att börja fundera ,grubbla och skriva en låt som vårt band tillängnar henne och liknade brottsoffer.

Låten heter Your´r Not Alone och är inte helt perfekt producerad men det är vårt bidrag till att hedra minnen av brottsoffer som dessa.

(skriven både innan och efter beskedet om vad som verkligen hände)

låten kan ni lyssna på på
www.21stgeneration.se

R.I.P
Senast redigerad av 21stgeneration 2009-02-12 kl. 03:32.
Citera
2009-02-12, 13:35
Medlem
Jag har nog missat det här helt.
Orkar inte läsa hela tråden
Någon som kan dra en uppdatering?
Läste Jonnys inlägg på första sidan, så jag vet att hon försvann, samt pengar mm.
Men vad har hänt sen?
Är hon hittat?
Var det sambon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in