Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
visst hade pappan lika mycket att ansvara för ingen som nekar det fast vid skilsmässa har/hade kvinnan ofta förtur eller

ibland så bedömer familjerätten mamman som bättre lämpad o pappan i andra fall men vilket oftast?går även att dela upp vårdnaden som delad vårdnad (hälften) eller 12 dagar ena andra 2 dagar m.m

men ingen bra jämförelse med pappan han kastade ut familjen fast mördade han bidragsparasiten/ungarna

ifall niklas o pappan inte haft kontakt tror du på fullt allvar man tillförlitar sig så till honom då genom att berätta om sina sjuka förehavanden

ja det är möjligt att kärringen jobbar som lokalvårdare idag men hur tillför hon samhället nåt likvärdigt vad hon tagit i bidrag

säg 950 ggr 6= 5700 i barnbidrag tror du kärringen tillfört mycket mer i månaden tillbaka genom städjobbet

sen tillkommer socialbidrag eventuella sjukpenningar/dagisplatser/sjukvård/skolgång/läkarvård/tandläkare m.m.svårt tillföra allt kanske men hur många % är återbetalade = sätt inte barn till jorden på löpande band om din egen plånbok inte kan mätta
Däremot om barnen är vi på samma spår han borde ta ansvar för ungarna men förstår att han slängde ut kärringen med beteendet det talas om
Om nu mamman är så lösaktig, lat och dålig på att uppfostra sina barn som du framställer det så hade säkert pappan fått vårdnaden om barnen vid skillsmässan (Han är det ju tydligen inga fel på)
Sedan så vet nog varken du eller jag hur mycket kontakt pappan har haft med NG, det jag syftade på var hans skyldighet att ta ansvar och uppfostra. Att ha kontakt är inte detsamma
som att uppfostra eller ta ansvar och jag har aldrig uttalat mig om ifall de haft kontakt eller inte.
Min jämförelse mellan NG och pappan var att ” de löser problem genom att göra sig av med personen/personerna som de ser som orsak till problemen på ett eller annat sätt” jag har inte jämfört ”sätten” de gör sig av med personerna på. Hur är det med läsförståelsen?? 4 år eller??
Om du syftar på barnbidragen när du kallar henne parasit så lär du nog upptäcka att barnen kostar bra mycket mer än det man får från samhället när du får egna barn en dag.
För övrigt så har vi ett samhällssystem där man blir omhändertagen ekonomiskt när man hamnar i svårigheter och det är något svenskarna har röstat fram genom allmänna val och det finns inget olagligt i det. Däremot kan man kanske klaga på alla egna företagare som skattefifflar och snor åt sig pengar på olaglig väg.
Men detta är mer en politiskt fråga och passar inte in i denna tråden tycker jag.
Vill du förändra samhällssystemet så får du nog bli politiker i stället för att skriva här.