2008-11-23, 02:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag har betydligt lättare att identifiera mig med familjen Rönnqvists inställning än med hat, hot & hämnd-familjer.
Jag beundrar dig som ev. kan förlåta någon som mördat ditt barn. Det fixar inte jag. Jag har inte pratat om en hat, hot eller hämdinställning.
Citera
2008-11-24, 19:00
Medlem
rigbos avatar
Har vi fått någon klarhet i var de 1500 kr Nathalie fick på sin födelsedag tagit vägen?
Citera
2008-11-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Har vi fått någon klarhet i var de 1500 kr Nathalie fick på sin födelsedag tagit vägen?

Inte mig veterligen faktiskt, de har blivit lite bortglömda på sistone så det vore intressant att få veta hur det egentligen ligger till med de 1500 kronorna.
Citera
2008-11-25, 05:41
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo

Det framkommer förhoppningsvis i FUn. En rimlig gissning är att NG spenderade dem.

Åklagaren yrkade på 11 års fängelse. Dom kommer nästa vecka.
Citera
2008-11-25, 08:55
Bannlyst
Citat:
Det framkommer förhoppningsvis i FUn. En rimlig gissning är att NG spenderade dem.

Åklagaren yrkade på 11 års fängelse. Dom kommer nästa vecka.

Ja det var väl vad man förväntade sig i straff, skrivit det förut, men nu dras det en omgång säkert i Hovrätten där de lagkloka sitter, tror ändå på 10 år.
Citera
2008-11-25, 11:38
Medlem
Tuesdays avatar
Döms NG för mord överklagar försvaret.
Döms han för dråp överklagar åklagaren.
Hovrätten inom två månader.

Han nekar tydligen till brott mot griftefriden.
Citera
2008-11-25, 16:53
Medlem
Citat:

Med vilken motivering då?
Citera
2008-11-25, 17:12
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Med vilken motivering då?

Att han inte vet vad griftefrid betyder....
Citera
2008-11-25, 21:24
Bannlyst
Citat:

Det är lite hugget som stucket. Om man ser det som ett sätt att komma undan lagföring för mord / dråp bör det konsumeras av det brottet.
om man däremot har ett eget syfte med det brottet ska han dömas också för det.
Och om han döms för oaktsamhetsbrott ska han definitivt dömas för griftefridsbrott också, eftersom straffet blir påtagligt längre om han döms också för detta.
Citera
2008-11-25, 23:17
Medlem
Santerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Inte mig veterligen faktiskt, de har blivit lite bortglömda på sistone så det vore intressant att få veta hur det egentligen ligger till med de 1500 kronorna.

Det är väl inte hjärnkirugi att lista ut att han tog dem? Rätt smart med tanke på att kontanter inte går att spåra och hon kan ha rest någonstans med dem, klara sig ett tag på den, om hon ville försvinna själmant. Rent praktiskt gick de kanske till bensinen för att köra ut och dumpa kroppen.
Citera
2008-11-26, 00:04
Bannlyst
Ja, teoretiskt skulle han kunna dömmas för vållande till annans död. eler dråp.

Som fallet med caroline stenvall som leif gw sa att om hon dog i fallet mot drakkrogen och sedan skjuten så skulle han dömas för vållande till annans död han toni! Därför är dom så noga och släpper ej obduktionsprotokollet, hon såg visst hemsk ut i ansiktet och det blir man inte om man inte har blivit slagen ordentligt. han chansar och kör med det, därför är det viktigt att polisen spräcker det. han vet vad som gäller, den här tjomen vet jag inte något om, läser hela tiden vad ni andra skriver. och här är andra förutsätningar från start.han har erkänt! har en del som jag känner i det jaktlaget i norr! åter skriver jag vi får se....

Plus till tuesday som alltid skriver bra! tack!
Citera
2008-11-26, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ja, teoretiskt skulle han kunna dömmas för vållande till annans död. eler dråp.

Som fallet med caroline stenvall som leif gw sa att om hon dog i fallet mot drakkrogen och sedan skjuten så skulle han dömas för vållande till annans död han toni!

Plus till tuesday som alltid skriver bra! tack!

Nej, han kan inte ens teoretiskt dömas för vållande till annans död. Dels har han själv medgivit dråp, dels yrkar åklagaren inte på vållande som alternativyrkande. Då finns ingen laglig möjlighet att döma honom för detta.
PS. Instämmer så klart om Tuesday.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in