2008-09-30, 20:55
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nu får ni ursäka mig för jag inte läst igenom hela tråden utan är lat och bara ställer en fråga. Hursomhelst: har det läckt ut någon bild på nätet på gärningsmannen? Vill gärna se hur han se ut.
Här t.ex.
http://1000-klubben.com/gallery/img.php?id=1846
Citera
2008-09-30, 21:00
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Tror ni att grabben grävde ner N nära huset så han kunde gå till henne när han ville? Kan han vara så bränd i skallen?

nej, det tror vi INTE!

Som jag skrev tidigare: "Men varför just på denna plats?
Kanske något så simpelt som kombinationen av att få ett alibi, känd plats och tillgång till grävredskap? För han hade väl knappast en spade i lgh?"
Citera
2008-09-30, 21:20
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jennsan Frågan är varför tjejer gillar att leka med killar på det sättet ? Är det inte bättre att göra slut då? Man älskar väl inte en person om man raggar på andra? Tro mig, jag försvarar absolut inte sättet NG behandlade N på nu.

Men tjenare du... vilken värld lever du i? Som tjej så kan jag ju lugnt erkänna och tala om för dig att jag tror fan inte man kan dra en gräns så som du har gjort nu. Tjejer och killar e nog lika duktiga på att flörta. Även om man har ett förhållande. Det är inte könet som avgör det, men visst.. tjejer kanske är mer krävande på uppmärksamhet, och får vi tjejer inte det i tillräcklig mängd av den vi är tillsammans med så erkänner jag utan att tveka att då är det enkelt att flörta lite och få den bekräftelsen man vill ha. Enkelt.. eller hur?
Citera
2008-09-30, 21:22
Medlem
Den 15 okt kl 21:00 tänder vi alla ett ljus för nathalie och alla andra som drabbas av det meningslösa våldet.
sprid detta så att det lyser ett ljus i varje hem den 15-10-08 kl 21:00.
Citera
2008-09-30, 21:42
Medlem
Gippans avatar
Citat:
Efter försvinnandet förändrades 21-åringen. Han gick ner flera kilo och rörde sig sällan ute i Herrljunga eftersom folk tittade misstänksamt på honom.

http://www.gt.se/nyheter/1.1316810/sa-brot-nathalies-sambo-ihop

Fan vad sjukt, sade det till han efter mordet när jag träffade han på en kinarestaurang vid stora torget i Alingsås att han verkat gått ner en hel del kilo, trodde dock det var för att han höll igång med sin styrketräning, inte det här. Visste inte vid den tidpunkten att han vart tesammans med henne, hade inte träffat han sen skolan.

Edit : Att han gått ner i kg, inte att folk tittade konstigt på han.
Senast redigerad av Gippan 2008-09-30 kl. 21:49.
Citera
2008-09-30, 21:48
Medlem
Gippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nu får ni ursäka mig för jag inte läst igenom hela tråden utan är lat och bara ställer en fråga. Hursomhelst: har det läckt ut någon bild på nätet på gärningsmannen? Vill gärna se hur han se ut.

Några bilder i tråden + bild på GT/GP första sida.
Citera
2008-09-30, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderfulll
så sant så sant..men det har tyvärr hänt inte bara en gång bland folk i min omgivning fast dessa killar har ju vart lite " udda" på sitt sätt oxo...han verkade ju va en "helylle" sportis..som flippade...hmm
det e läskigt när man tänker hur folk kan begå så sjuka gärningar mot någon dom älskar..jag kan inte förstå saknaden av empati....

Lite udda hur på vilket sätt
Tror dom så kallade vanliga som får sin sneslint är värst
Han har ingen medkänsla typ för andra
Förklaring på empati då
Empati betyder medkänsla eller inlevelse, det betecknar i allmänhet en förmåga att föreställa sig själv i en annan människas eller annan levande varelses situation. "Att kunna sätta sig in i andras känslor, men inte nödvändigtvis samtycka i känslan
Citera
2008-09-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderfulll
varför tjejer gillar leka? oj oj om man kunde räkna hur många ggr killar håller på likadant, men deras tjejer dödar dom inte o gräver ner dom på en åker dock..
Nej, de flesta mördare är män, men arbogamorden är ett bra exempel på att kvinnor också begår svartsjukemord.

Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
Empati betyder medkänsla eller inlevelse, det betecknar i allmänhet en förmåga att föreställa sig själv i en annan människas eller annan levande varelses situation. "Att kunna sätta sig in i andras känslor, men inte nödvändigtvis samtycka i känslan
Men med den definitionen skulle väl en sektledare a la Helge Fossmo kunna betecknas som empatisk? Eftersom han vet exakt vilka knappar han skall trycka på för att styra sina undersåtar.
Senast redigerad av leect2 2008-09-30 kl. 22:30.
Citera
2008-09-30, 22:29
Medlem
Vet man när FUP kommer ut?
Citera
2008-09-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Jaha du. Ni verkar vara rätt förtjusta i det där med hederskultur i Alingsås-trakten...

Ge dom bara - själv är så förbannad att jag inte kan skriva just nu.
Citera
2008-09-30, 22:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Vet man när FUP kommer ut?
När han åtalas, tror jag.
Citera
2008-09-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leect2
Nej, de flesta mördare är män, men arbogamorden är ett bra exempel på att kvinnor också begår svartsjukemord.

Men med den definitionen skulle väl en sektledare a la Helge Fossmo kunna betecknas som empatisk? Eftersom han vet exakt vilka knappar han skall trycka på för att styra sina undersåtar.

han är inte empatisk han är psykiskt instabil jävla sektmedlemsgubbe känns det som
han lever sig inte in rätt i såna fall eftersom han själv inte vill utföra gärningen utan andra ska göra det / sjuke fan
han känns typ som den äckliga sektsnuskgubben från värmland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in