2008-05-18, 22:40
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eerty
Skall media börja skriva om varje person som försvinner i hopp om ett nytt Englafall nu?

Det gör dom nog inte direkt, långt ifrån.
Men det här fallet låter onekligen suspekt.
Citera
2008-05-18, 22:50
Medlem
Känns som brottskod försvunnen. Att inga vittnen trätt fram än. Någon måste ju ha sett en tjej med midjelångt hår gå ut på kvällen utan jacka...
Citera
2008-05-18, 22:56
Medlem
lelleps avatar
Hon tog kanske lite sedlar med sig för att köpa nått?
Vad kan hon tänkas köpa en torsdagskväll utan jacka.
Kanske skulle hon möta någon med bil?
Citera
2008-05-18, 23:07
Medlem
Ja,det där med pengarna får en att fundera. Skulle hon möta någon hon behövde betala? Vad i så fall. Langare?
Och om hon nu mötte någon. Räckte inte pengarna? Vart de osams.
Det stod något om att hon var en skötsam tjej. Hon kanske levde dubbelliv?
Citera
2008-05-18, 23:09
Medlem
Einarrs avatar
Torsdag 15/05 19:35:39 Var den senaste gången hon loggade in på en community för Alingsåsare.
Citera
2008-05-18, 23:10
Medlem
cynthias avatar
Tycker det låter mer som hon bara skulle runt hörnan till nån jourlivs och köpa nåt som hon visste ungefär vad det skulle kosta. Men jag tycker dom flesta brukar väl ta plånboken med sig och inte bara plocka ut några sedlar och låta plånboken ligga kvar.
Citera
2008-05-18, 23:13
Medlem
Verkar väldigt mysko detta.

Om jag har förstått det rätt så försvann hon på torsdag kl 19-20...Och hon skulle jobba kl 14 på lördagen. Tycker att det är förbaskat konstigt att inte pojkvännen blivit mer orolig tidigare. Skulle min flickvän ut på ett snabbt ärende och inte kommer hem på 1,5 dygn hade jag ju börjat ana ugglor i mossen långt innan hon missar jobbet 2 dagar senare.

De måste ju ha bråkat? Hur många här inne med sambos springer bara ut genom dörren utan att säga nånting till frugan?? Låter helt osannolikt i mina öron iaf.

Bara för att de bråkat pekar jag inte ut pojkvännen, snarare är ett självmord mer sannolikt isf. Har han dumpat henne?
Citera
2008-05-18, 23:15
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kladdaren
Verkar väldigt mysko detta.

Om jag har förstått det rätt så försvann hon på torsdag kl 19-20...Och hon skulle jobba kl 14 på lördagen. Tycker att det är förbaskat konstigt att inte pojkvännen blivit mer orolig tidigare. Skulle min flickvän ut på ett snabbt ärende och inte kommer hem på 1,5 dygn hade jag ju börjat ana ugglor i mossen långt innan hon missar jobbet 2 dagar senare.

De måste ju ha bråkat? Hur många här inne med sambos springer bara ut genom dörren utan att säga nånting till frugan?? Låter helt osannolikt i mina öron iaf.

Bara för att de bråkat pekar jag inte ut pojkvännen, snarare är ett självmord mer sannolikt isf. Har han dumpat henne?

Vad är det som säger att han inte blev orolig tidigare? Det troliga är nog att polisen inte börjat ta i det förrän nu. Det är inte ett barn det är tal om.
Citera
2008-05-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Vad är det som säger att han inte blev orolig tidigare? Det troliga är nog att polisen inte börjat ta i det förrän nu. Det är inte ett barn det är tal om.

Fick bara den uppfattningen när jag läste artikeln. Men jag har kanske fel. När blev hon anmäld försvunnen??
Citera
2008-05-18, 23:24
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kladdaren
Fick bara den uppfattningen när jag läste artikeln. Men jag har kanske fel. När blev hon anmäld försvunnen??

Det framgår inte men polisen har väl en 24-timmarsregel eller liknande?
Citera
2008-05-18, 23:26
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einarr
Torsdag 15/05 19:35:39 Var den senaste gången hon loggade in på en community för Alingsåsare.

Det måste ju ha varit precis innan hon gick ut?? Kan det vara så att hon pratade med någon som behövde låna pengar?

I så fall kanske tanken var att hon bara skulle gå ner för att lämna pengarna. Utan skor. Bara en hypotes.

Hoppas polisen kollar vad som skrevs på communityn.
Citera
2008-05-18, 23:26
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Det framgår inte men polisen har väl en 24-timmarsregel eller liknande?
Är väl bara i USA. Engla började dom söka efter direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in