2008-05-19, 13:45
Medlem
Troians avatar
Om skorna

Kom ihåg också att de bott tillsammans bara två veckor. Det kan nog ta ett tag innan man lär sig exakt vad ens sambo har för skor. Också i och med den situation som pojkvännen befinner sig i så kan det vara svårt att tänka tillräckligt klart för att se om ett par skor saknas.
Citera
Medlem
nej det e nog mer så att det är i statistiken främst närstående eller pojkvänn/flickvänn som gjort sig skyldig till sånna här brott. det e så folk menar. inte menat att han som person ska dömmas utan bevis.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aarwen
nej det e nog mer så att det är i statistiken främst närstående eller pojkvänn/flickvänn som gjort sig skyldig till sånna här brott. det e så folk menar. inte menat att han som person ska dömmas utan bevis.

Enligt statistiken så har hon inte råkat ut för något brott överhuvudtaget.
Citera
2008-05-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drömmen
Jag känner detta paret! Jag tror inte, jag vet att han inte har skadat henne.
Vad som helst kan ha hänt henne, men han har inte skadat henne!
Hon har massa skor, det har väl nästan alla tjejer?
Hon kommer snart komma hem.

Då kanske du kan svara på ifall hon är en person som kan skita i jobb och försvinna i fyra dagar utan plånbok och mobil och utan att säga till varken pojkvän eller sin mamma?

Mamman är ju övertygad om att det är världens mest skötsamma tjej som aldrig skulle komma försent eller hålla sig undan.
Citera
2008-05-19, 13:47
Medlem
Troians avatar
Kontanterna

Någon som uppfattat om pengarna togs ur plånboken eller från något annat? Födelsedagspengar får man ju ofta i kuvert, och rör det sig om större summor är det inte säkert att man lägger ned det i plånboken sen.

Min poäng med det är att om hon ville ha med sig en relativt stor summa pengar ut (1 500), av en eller annan anledning, så behöver det inte vara särskilt ologiskt att hon valde att lämna plånboken hemma.
Citera
2008-05-19, 13:48
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Jag känner detta paret! Jag tror inte, jag vet att han inte har skadat henne.
Vad som helst kan ha hänt henne, men han har inte skadat henne!
Hon har massa skor, det har väl nästan alla tjejer?
Hon kommer snart komma hem.

Jag hoppas också att ni får hem er vän oskadd. MEN, vart kan hon då vara nånstans? Har ni, eller polisen, pratat med alla hennes vänner och bekanta och hon inte finns där, allmänheten har inte sett henne (iallafall ingen som hört av sig till polisen), vart kan hon då ha tagit vägen? Har hon haft nåt efterhängset ex, nån "hemlig beundrare", nån i yttre bekantskapskretsen som kan tänkas vilja henne illa?

Tror DU att hon bara skulle dra, utan att höra av sig till nån (inte ens sin mamma) ens när hon är eftersökt av polisen?
Citera
2008-05-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aarwen

oavsett statistik eller inte så är det inte pojkvännen. Men alla tror ju att det är sambon, kolla bara på arboga mordet på de två små barnen. Alla trodde att pappan var skyldig, men så var ju inte fallet.
Jag vill inte tro det värsta här.
Citera
2008-05-19, 13:49
Medlem
Citat:
Smutskasta är ju precis vad folk gör här!
"Pojkvännen gjorde det" är inte det att smutskasta någon?

Nej det tycker jag inte, eftersom polisen nu har inlett en utredning så betyder det att de inte längre tror att hon har försvunnit frivilligt.

Då är pojkvännen statistiskt sett den absolut troligaste gärningsmannen i sådana här fall.

Vad tror du har hänt?
Citera
2008-05-19, 13:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Smutskasta är ju precis vad folk gör här!
"Pojkvännen gjorde det" är inte det att smutskasta någon?

Det är inte många som uttalar sig så säkert om vad som hänt. Och jag har väldigt lite förståelse för de som gör det.

Dra inte alla över en kam.
Citera
2008-05-19, 13:50
Medlem
wonderlands avatar
Men vad ska då anledningen vara till att hon tar med sig så mycket pengar? Finns väl bara en sak man kan köpa för det så sent på kvällen, eller har hon rymt till någon och vill ha med sig fickpengar?
Citera
2008-05-19, 13:51
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortifer666
Om hon är sur och går iväg och det efter en stund ringer på hennes mobil så blir han ju troligen orolig.

Ja
Eller han har skadat/gömt henne, väl i lgh ringer hennes mobil någonstans
Eller så har dom bråkat och hon har rusat iväg utan mobil
Eller skulle hon möta någon i porten, därför hon inte hade skor o mobil med sig

Många frågor just nu, håller tummarna för att inget brott är begånget.
Citera
2008-05-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej det tycker jag inte, eftersom polisen nu har inlett en utredning så betyder det att de inte längre tror att hon har försvunnit frivilligt.

Då är pojkvännen statistiskt sett den absolut troligaste gärningsmannen i sådana här fall.

Vad tror du har hänt?

Jag hoppas att hon bara håller sig undan, men visst det är konstigt att hon inte har hört av sig till någon. Jag hoppas att hon mår bra och att inget har hänt henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in