Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Killens första samboförhållande. De flyttar ihop omkring ett drygt halvår efter de först träffats. Efter bara några veckor dödar han sin sambo.
Det ska bli intressant att se vilken brottsrubricering TR går med på. Häktningsförhandling senast tisdag förmiddag?
Någon nämnde likheterna med Nathalie Rönnkvist-mordet. Förvisso, men där hjälpte en av sambons kompisar till att gräva ner kroppen. Hon dog av strypning. Den då 19-åriga svartsjuke, kontrollerande sambon fick ungdomsrabatt, åtta och ett halvt år för mord. Rätten bedömde att det inte fanns några förmildrande omständigheter..
Killen som hade livet av Nathalie Rönnkvist, var, är jag rätt säker på,
före detta pojkvän till henne. Vet inte heller om de var sambos? Likheterna är väl förutom namnet att kroppen gömts undan på ett snarlikt sätt, men just den biten känns mer som en praktisk fråga än något som säger särskilt mycket om vad som rör sig i gärningsmännens respektive huvud.
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag får lite Moramördaren-vibbar av NG, baserat på vad som hittills framkommit om hans person. Jag syftar alltså på CF som dödade en tonårstjej.
Intressant jämförelse, men jag delar inte din uppfattning. Både är ungefär lika gamla, båda har jobbat inom åkerinäringen, båda har haft livet av en tjej. Men ungefär där tar likheterna slut.
CF uppfattar jag som en sexmördare. NG som en "vanlig" kille som hade ihjäl sin tjej. Förmodligen i samband med ett mycket häftigt bråk. Jag tror inte det var överlagt, och jag tror inte att han har någon tidigare historia av att ha använt våld mot kvinnor. Det är den uppfattning jag än så länge har. Både motivbilden och relationen till offret skiljer sig förmodligen kraftigt åt mellan de båda fallen. Skulle inte tro att själva tillvägagångssättet heller har så många likheter. Inte heller typen av brottsplats.
Vad gäller de bådas personligjheter så kan jag mycket väl tänka mig NG som en på ytan reko kille. Gillar Misfits och pluggat på folkhögskola. Min uppfattning om CF är i det närmsta det motsatta. Där har vi att göra med en person med en så pass allvarlig sexuell störning att det kulminerar i ett sexualmord. Som helt okänsligt dödar för dödandets skuld. En psykopat. NG tror jag faktiskt mår mycket dåligt just nu. Det är heller inte min uppfattning att CF gjorde.