2008-09-28, 22:58
Medlem
nylonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Jag hörde flickans mamma på radio så sent som i går och hennes sår har hela tiden varit "upprivna", så det handlar inte om att få några sår upprivna igen, tvärtom så kanske det är först nu som de kan börja läka. Hon har levt med ångesten att inte veta vad som hänt hennes dotter ända sedan hon försvann.

Nu är det dags för den fega apan som sitter häktad/gripen att berätta vad han gjort och sen är det dags för domstolen att spärra in honom i ett pound-me-in-the-ass-prison där han kan sona sitt brott.

Finns tyvärr inga såna instutitioner i detta land. Han kommer få fin (och dyr) vård så att psykdoktorerna får behålla sina jobb...
Citera
2008-09-28, 23:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Mitt tips är att eftersom han erkände kommer han också att lätta sitt hjärta. Iofs har han haft tid på sig att tänka fram en bra och kanske hållbar historia och undanröja bevis.

Okej. Jo får som sagt hoppas det, men jag angav ett par skäl till vad han kan ha för anledning att inte göra det. Dessutom är det rätt stor skillnad rent tidsmässigt att sitta av ett straff för mord jämfört med typ vållandet till annans död (plus eventuellt misshandel och brott mot griftefrid).
Citera
2008-09-28, 23:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nylons
Finns tyvärr inga såna instutitioner i detta land. Han kommer få fin (och dyr) vård så att psykdoktorerna får behålla sina jobb...

Skitsnack. Fängelse är den överlägset vanligaste påföljden vid mord. Och i just det här fallet finns det i nuläget absolut ingenting som tyder på att han skulle dömas till vård.

Edit: Kollade upp lite mer noga. "Överlägset" var kanske att ta i, men omkring75 procent.
Senast redigerad av Troian 2008-09-28 kl. 23:08.
Citera
2008-09-28, 23:05
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Förhoppningsvis får vi veta det ja. Men det är ju inte alla som erkänner brott, även mord, som berättar hela sanningen. Skamen kan vara så kraftig att en del av sanningen undanhålls eller förvrids. Eller helt enkelt att gärningsmannen ljuger. Exempelvis motivbilden och själva händelseförloppet, där utstuderat mord är en extrem, och typ att hon ramlade in i bordet och bröt nacken, en annan.

Så vi får hoppas han är ärlig.

Visst förstår jag det - men samtidigt så tror jag inte att han kommer att ljuga om nyckelfakta såsom vart brottet skedde och när. Om hon har brutit nacken av ett olycksfall kan förhoppningsvis rättstekniker lösa.
Citera
2008-09-28, 23:09
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vid 20 är det väl inte många som haft flera samboförhållanden iaf. Innan han var skriven på Kungsgatan var han skriven där utanför Herrljunga.

Vet inte mycket mer om hans tidigare historia med tjejer. I hans gästbok på Helgon fanns det flera inlägg från tjejer, varav det verkar ha funnits en halvflirt iaf med en i Göteborg. Nathalie och Niklas träffades, har jag fattat det, sommaren 2007.

Killens första samboförhållande. De flyttar ihop omkring ett drygt halvår efter de först träffats. Efter bara några veckor dödar han sin sambo.

Det ska bli intressant att se vilken brottsrubricering TR går med på. Häktningsförhandling senast tisdag förmiddag?

Någon nämnde likheterna med Nathalie Rönnkvist-mordet. Förvisso, men där hjälpte en av sambons kompisar till att gräva ner kroppen. Hon dog av strypning. Den då 19-åriga svartsjuke, kontrollerande sambon fick ungdomsrabatt, åtta och ett halvt år för mord. Rätten bedömde att det inte fanns några förmildrande omständigheter.

Jag får lite Moramördaren-vibbar av NG, baserat på vad som hittills framkommit om hans person. Jag syftar alltså på CF som dödade en tonårstjej.
Citera
2008-09-28, 23:15
Medlem
Zeitgeists avatar
Någon som kan bidra med NGs helgon? Har försökt söka men får error >,<
Citera
2008-09-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Första inlägget i den här råden för min del.

Hur kan man INTE få för sig att ringa polisen om man ser en bil "smyga fram och tillbaka" en sen natt på ett ställe där det antagligen sällan kommer mycket bilar nattetid om man ett par dagar senare får reda på att en ung kvinna försvunnit bara ettpar mil från platsen?

Människor som bor lite avsides har ju trots allt en tendens att vara vaksamma då de ser något som verkar konstigt.

Vi vet väl alla vad polisen skulle svara på ett sådant samtal:
- Ring igen om det händer något.
Citera
2008-09-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jennsan22
Ja, det kan man säga. Jag har inte förlorat mitt barn men min lillebror som stod mig väldigt nära.
Därför lider jag så med familjen.

Det förstår jag, jag har samma erfarenhet. Jag tänkte mer på det du skrev om hat.
Citera
2008-09-28, 23:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Killens första samboförhållande. De flyttar ihop omkring ett drygt halvår efter de först träffats. Efter bara några veckor dödar han sin sambo.

Det ska bli intressant att se vilken brottsrubricering TR går med på. Häktningsförhandling senast tisdag förmiddag?

Någon nämnde likheterna med Nathalie Rönnkvist-mordet. Förvisso, men där hjälpte en av sambons kompisar till att gräva ner kroppen. Hon dog av strypning. Den då 19-åriga svartsjuke, kontrollerande sambon fick ungdomsrabatt, åtta och ett halvt år för mord. Rätten bedömde att det inte fanns några förmildrande omständigheter..

Killen som hade livet av Nathalie Rönnkvist, var, är jag rätt säker på, före detta pojkvän till henne. Vet inte heller om de var sambos? Likheterna är väl förutom namnet att kroppen gömts undan på ett snarlikt sätt, men just den biten känns mer som en praktisk fråga än något som säger särskilt mycket om vad som rör sig i gärningsmännens respektive huvud.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag får lite Moramördaren-vibbar av NG, baserat på vad som hittills framkommit om hans person. Jag syftar alltså på CF som dödade en tonårstjej.

Intressant jämförelse, men jag delar inte din uppfattning. Både är ungefär lika gamla, båda har jobbat inom åkerinäringen, båda har haft livet av en tjej. Men ungefär där tar likheterna slut.

CF uppfattar jag som en sexmördare. NG som en "vanlig" kille som hade ihjäl sin tjej. Förmodligen i samband med ett mycket häftigt bråk. Jag tror inte det var överlagt, och jag tror inte att han har någon tidigare historia av att ha använt våld mot kvinnor. Det är den uppfattning jag än så länge har. Både motivbilden och relationen till offret skiljer sig förmodligen kraftigt åt mellan de båda fallen. Skulle inte tro att själva tillvägagångssättet heller har så många likheter. Inte heller typen av brottsplats.

Vad gäller de bådas personligjheter så kan jag mycket väl tänka mig NG som en på ytan reko kille. Gillar Misfits och pluggat på folkhögskola. Min uppfattning om CF är i det närmsta det motsatta. Där har vi att göra med en person med en så pass allvarlig sexuell störning att det kulminerar i ett sexualmord. Som helt okänsligt dödar för dödandets skuld. En psykopat. NG tror jag faktiskt mår mycket dåligt just nu. Det är heller inte min uppfattning att CF gjorde.
Senast redigerad av Troian 2008-09-28 kl. 23:39.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeitgeist
Någon som kan bidra med NGs helgon? Har försökt söka men får error >,<

Kontot är avslutat.
Citera
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Vi vet väl alla vad polisen skulle svara på ett sådant samtal:
- Ring igen om det händer något.

Säkert om de ringde när det just hänt. Men om de ringde efter det att N var anmäld försvunnen och man visste hur nära pv:s mammas hem det var? Då vore det tjänstefel att inte kolla upp.
Citera
2008-09-28, 23:29
Medlem
Tuesdays avatar
NG:s advokat Per Aronsson är väl mest känd för att ha försvarat dubbelmördaren som högg ihjäl och skadade kvinnor på ett utredningshem i Mårdaklev för några år sedan. Mannen dömdes till vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in