Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Där har du en poäng. Dock finns det inte många platser ta livet av sig utan hjälpmedel (för det lär hon väl inte haft med sig om det skedde jättespontant). Möjligen fall, om det finns nåt högt berg eller så djupt inne i skogen har dålig pejl på topologin i Alingsås... Verkar hur som helst omständigt..
Tja, kan väl inte helt förneka att kroppen borde hittats, men det förekommer trots allt självmord där det dröjer lång tid innan kroppen hittas, och hon som bor i Allingsås bör känna till var och hur man kan göra detta.
Citat:
Möjlighet: Han har på torsdagskvällen gjort sig av med kroppen och är i panik. Ringer utan att fundera så mycket polisen och säger att hon är "försvunnen". Vill inte göra sig av med ytterligare ting, plånbok och ytterkläder, som har med henne att göra. Därför hittar han på historien om att hon plockade kontanter ur plånboken. Kanske för att antyda att hon frivilligt lämnat lägenheten...
Visst kan det vara så, men blir ändå inte övertygad. Om det är ett sätt att vilseleda tyder det på en viss klarsynthet, verkar inte som en 20-åring i total panik skulle vara så klarsynt. Dock vet vi ju inte exakt hur konversationerna mellan honom och polisen låtit, har han slingrat sig, varit osammanhängande, ändrat uppgifter m.m, så faller saken i helt annan dager.[/quote]
Citat:
Men, tolka min fråga om pengar och självmord som ett diskussionsinlägg, inte debattinlägg. I de senaste tre stora krimtrådarna har det blivit snarare debatt än diskussion. Folk låser fast sig i sina teorier och vägrar ta in fakta... Det finns uppgifter som talar både mot och för självmord samt mord.
Jo, visst är det så, självklart kan jag ha fel i mitt antagande om självmord. Någon sanning är det ingen som vet förutom en eventuell mördare eller hon själv om hon skulle vara i livet. Man kan diskutera för och emot olika teorier men givetvis inte säga att det måste vara på ett visst sätt, hade det varit självklart hade tråden givetvis inte existerat.