2008-05-29, 01:36
Medlem
Ligger nog nånstans i skogarna mellan alingsås och hjälmared.
Citera
2008-05-29, 02:48
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Ligger nog nånstans i skogarna mellan alingsås och hjälmared.
PV är ju inte från A-ås från början och har bara bott där i ca två veckor. Hur pass troligt är det att PV hittar ett lämpligt ställe nära A-ås och dessutom troligtvis när det är beckmörkt ute?

Bör väl ha varit mörkt ute mellan 21.30 och 04.00 den natten. Snurra runt på grusvägar ute i skogen och försöka hitta i en trakt man inte är bekant med måste vara besvärligt. Kanske mer troligt att han valt ett område närmre sitt eget ursprungsområde. Han borde väl bättre känna till ett lämpligt ställe där.
Citera
2008-05-29, 03:06
Medlem
Wraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
PV är ju inte från A-ås från början och har bara bott där i ca två veckor. Hur pass troligt är det att PV hittar ett lämpligt ställe nära A-ås och dessutom troligtvis när det är beckmörkt ute?

Bör väl ha varit mörkt ute mellan 21.30 och 04.00 den natten. Snurra runt på grusvägar ute i skogen och försöka hitta i en trakt man inte är bekant med måste vara besvärligt. Kanske mer troligt att han valt ett område närmre sitt eget ursprungsområde. Han borde väl bättre känna till ett lämpligt ställe där.

Finns många från Herrljunga som åker till a-ås och festar mm på helger och så. Så han kan ju ha känt till trakten bra ändå
Citera
2008-05-29, 03:24
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrath
Finns många från Herrljunga som åker till a-ås och festar mm på helger och så. Så han kan ju ha känt till trakten bra ändå
Då kan vi väl anta att han har varit där och festat. Sen när jag tänker efter så gick han ju på den där folkhögskolan också, så då borde han ju inte vara helt främmande i A-ås trakterna.
Citera
2008-05-29, 09:44
Medlem
Ja precis han gick ju på den där knepiga folkhögskolan (har varit på deras julmarknad en gång).

Eller så gick hon där på vägen och träffade på någon annan...
Citera
2008-05-29, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggepanken
Jag gick sträckan på Kungsgatan, förbi där deras bostad är, förra söndagen(den 18:e), innan jag läst om hennes försvinnande. Var rätt folktomt, kanske mötte fem pers på den sträckan. Men jag menar, om hon gått ut på ett "normalt" sätt, varför skulle nån lägga märke till det då? Även om det var flera som såg henne?
Jag minns inte hur någon av dom jag mötte såg ut när jag gick där...

Om ni menar att hon "transporterats" från lägenheten efter ett brott så kanske det är värre att utföra, men om han har haft natten på sig så går det ju att köra fram med en bil utanför deras port...

Men hade det varit så att brottet utfördes i deras lägenhet så hade polisen hittat något i lägenheten... Men nu fanns det inget som tydde på att något brott skett där. Så den teorin är ju struken..

OM PV skulle vara GM så skulle det vara mer troligt som några skrivit tidigare i tråden att han hittat henne ute och där fortsatt att bråka och ja...
Men i mina ögon tror jag inte att PV är gärningsman men någon har nog dessvärre tagit hennes liv (jag hoppas innerligt att det inte är så) för tiden talar emot.

Frågan är bara vem och var. Som någon tidigare skrev angående fjällsjön så såg jag i tisdagsmorse (vid 8 tiden) två poliser som stog intill sjön och pratade i mobilen. Kan ha varit en tillfällighet eller att de var där för att kolla läget runt sjön (den är inte så stor).

Jag har tidigare skrivit det och jag önskar jag visste lite mer om N pappa. Sitter han inne eller vad är det när polisen informerar honom angående dotterns försvinnande.
Citera
2008-05-29, 11:51
Bannlyst
Många teorier är nu strukna! Är oxå nyfiken på pappan??? men tror det inte förändrar något i sak.

Inte låsa sig bara på PV som GM kan finnas flera. För nu har det gått så lång tid att hon säkerligen inte är vid liv, självmord utesluter jag av vissa anledningar, Utan detta är ett mord och väl utfört och väl gömt, han är nog inte så vilsekommen i dessa trakter PV.

Polisen står och stampar på samma fläck! inte ett dyft vet dom annars hade dom delat med sig. Skallgångarna visar noll, sker en på lördag oxå, tror det är bortkastad tid,men heder åt initiativtagarna till det.

Nej vi får nog börja ringa in vem som kan ha mördat henne utom PV, finns det några uppslg ni som bor där i Alingsås och dom som känner henne, så sjung ut!

Ett mystiskt dåd iallafall inget att gå på.
Innan helgen måste vi få fatt vem som skottat ner henne!
Citera
2008-05-29, 12:05
Bannlyst
Intresse för tråden och N tycks inte saknas över 161.000 har läst tråden och 10% har skrivit, bättre kan ni Alingsåsare. och FB-are.

Nu knäcker vi detta här!
Citera
2008-05-29, 12:06
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Inte låsa sig bara på PV som GM kan finnas flera.
Nu har jag inte följt tråden slaviskt på sista tiden, så jag ställer dessa frågor:
* är det klarlagt vilka tidigare förhållanden pojkvännen kan ha haft? Har han kanske något svartsjukt ex i sin historia? Hon måste iofs inte vara från Tyskland.
* har Nathalie något tidigare förhållande med någon svartsjuk eller bara allmänt konstig typ? Kanske någon som verkar normal.

Alltså är tidigare förhållanden utredda?
PV-spåret är alltid hett, men vad finns det mer för relationsmässiga "möjligheter" för att nå närmare en lösning. Pappan är givetvis en pusselbit precis som det eventuella Halmstadspåret?
Citera
2008-05-29, 12:49
Medlem
"Mjörn är 55 km2 stor och har ett maximalt djup på 48 m."

Kanske en überdum tanke men... Om vi utgår ifrån att hon är död och dumpad i vatten, kan hon inte ha kommit halvvägs till Lerum vid det här laget? Mjörn är ju rätt så stor så det kan ta lång tid innan någon hittar henne.
Citera
2008-05-29, 13:00
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirek
"Mjörn är 55 km2 stor och har ett maximalt djup på 48 m."

Kanske en überdum tanke men... Om vi utgår ifrån att hon är död och dumpad i vatten, kan hon inte ha kommit halvvägs till Lerum vid det här laget? Mjörn är ju rätt så stor så det kan ta lång tid innan någon hittar henne.
Självklart, o om du dessutom räknar med alla övriga vattendrag i trakten är det som att hitta en nål i en höstack.

Detta kan bli ett av de olösta mordfallen i landet, känns väldigt osäkert om vi någonsin får veta sanningen.
Citera
2008-05-29, 13:26
Bannlyst
Ja Bluebest72 vi brukar ligga rätt du och jag. Samma folk i kortedala m.m ha det gott!

Nä inte vad jag sett så är det något skrivet om hans tidigare flickvänner och om det varit några hot eller annat, vet f.ö lite om pojkvännen.

Samma gäller N även hons relationer finns så vitt jag sett det inte heller beskrivet, om det pyr någon svartsjuka eller ej. pappan har ingen svarat på.

Ja mjörn är ju ett alternativ.

Mord hur som helst och håller med Bluebest72, andra vattendrag och kanske vi aldrig får veta sanningen. Då går en mördare lös.

Nä kavla nu upp ärmarna och knäck detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in