2008-05-22, 10:14
Bannlyst
På era inlägg så verkar det här vara det klurigaste fallet på länge.

Vilka tecken talar tydligt emot att hon är försvunnen för att hon bragts om livet?
Citera
2008-05-22, 10:16
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish_duck
Hon hade nog inte tänkt fly utan antingen ta en kortare prommenad för att svalka av sig om de bråkat och sedan hände något som inte skulle hända, olycka eller mord. Eller så var det så att hon gick ut för att göra något ärende och de 1500 kr skulle användas för det ärendet.
Att hon setts gående på vägen ensam gör min tanke om mord än starkare. Vi har ju tidigare sett vad en galning i bil kan ställa till med.

O är det en nära vän till henne eller pojkvännen måste ngn av dessa förföljt henne o kanske i stundens ingivelse bragt henne livet efter att ha plockat upp henne.

Att hon lever ställer jag som helt orimligt med tanke på det lilla beloppet hon hade med sig samt arbete o kontakt med mor nästan dagligen.
Citera
2008-05-22, 10:24
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Att hon lever ställer jag som helt orimligt med tanke på det lilla beloppet hon hade med sig samt arbete o kontakt med mor nästan dagligen.

Lever kvinnan är hon fången av någon, någonstans.
Citera
2008-05-22, 10:26
Medlem
figgosands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Lever kvinnan är hon fången av någon, någonstans.

Då tror jag vi har att göra med nån psykistk störd människa.
Troligen någon som hon inte kände allt för väl eller inte alls.
Citera
2008-05-22, 10:29
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Att hon setts gående på vägen ensam gör min tanke om mord än starkare. Vi har ju tidigare sett vad en galning i bil kan ställa till med.

O är det en nära vän till henne eller pojkvännen måste ngn av dessa förföljt henne o kanske i stundens ingivelse bragt henne livet efter att ha plockat upp henne.

Vi vet ju inte säkert att hon setts längs vägen, det är många vittnen som placerar henne över hela landet och utomlands också. Däremot VET vi att pojkvännen såg henne igen efter 21.00, alltså måste hon antingen ha kommit tillbaka till lägenheten, eller så såg han henne ute på stan!
Citera
2008-05-22, 10:36
Medlem
Tuesdays avatar
Efterlyses i norsk media också

Citat:
Nathalie Johansen (20) ble meldt savnet torsdag og er fryktet drept. Men vitner hevder de har sett henne i Oslo.

http://www.nettavisen.no/verden/article1924750.ece

Väntat att norsk media nappar. Närheten till landet och Oslovittnet.
Citera
2008-05-22, 10:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Vi vet ju inte säkert att hon setts längs vägen, det är många vittnen som placerar henne över hela landet och utomlands också. Däremot VET vi att pojkvännen såg henne igen efter 21.00, alltså måste hon antingen ha kommit tillbaka till lägenheten, eller så såg han henne ute på stan!
Ok, det är ju iofs en tyngd som hänger över han om det ej finns en mkt bra förklaring.
Citera
2008-05-22, 10:46
Medlem
Dove of Peaces avatar
Citat:

...eller i skogsområdet hon hade anknytning till...
Citera
2008-05-22, 10:50
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streets
Har för mig att mamman skulle komma samma dag som hon rusade ut. Hon väntade på mamman men sedan rusade hon ut bara.

Finns två teorier. Pojkvännen har mördat henne efter ett bråk eller så har dom bråkat och hon har blivit så ledsen att hon sprang iväg och sedan tog livet av sig :/

Ja, det är dom mest sannolika teorierna, men det finns fler varianter:

Sprungit iväg och har blivit skadad/dödad av någon annan än pojkvännen.

Sprungit iväg och är vid liv, men vill inte/kan inte komma fram av någon anledning, frivillig eller ofrivillig, t ex hålls fången av någon.
Citera
2008-05-22, 12:25
Medlem
leopardlilys avatar
ICA Maxispåret är avfärdat tydligen,barfotakvinnan har hört av sig(enligt GP) och det var inte hon.

Att hon lever efter snart 6 dygn är väl tyvärr osannolikt,mamman och hon hade ju nära kontakt och hon hade väl åtminstone hört av sig till henne.Även om hon stuckit för att straffa pojkvännen på något sätt.Sarnecki uttalar sig i AT,säger bland annat att det är ett vanligt syfte med frivilliga försvinnanden,vilket ju faktiskt låter rätt logiskt.

Jag tycker fortfarande det låter på hela sättet hon stack på som om hon blev upphämtad av en bil,förmodligen på Östra Ringgatan eller Nygatan som är de närmaste gatorna med biltrafik.Nog för att det inte var kallt,men tänker man gå ute sent i maj så tar man väl ändå med jackan för säkerhets skull.
Citera
2008-05-22, 13:15
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figgosand
Då tror jag vi har att göra med nån psykistk störd människa.
Troligen någon som hon inte kände allt för väl eller inte alls.

Allt snack och skriverier om kidnappning och fångelskap i Österrike skulle kanske kunna trigga en galning som oxå vill ha en egen fånge...

Men att en sådan galning skulle finnas i Allingsås och ta en ung tjej som springer omkring barfota och nyss grälat med PV... Det är svårt att ta till sig... Men dikten kan överträffa verkligheten...

Självmord-Mord...
Skulle det vara självförvållat... varför har hon inte hittats? Någon som tar sitt eget liv brukar väl inte gömma sig, utan vill till slut hittas och kanske då lämna ett själmorsbrev. Dock kan det vara självförvållat i stundens ingivelse, men jag tycker ändå att kropp borde hittats.

Om det skulle vara mord... Då kan det hända att gärningsmannen är kall och har åkt långt för att gömma kroppen och den Kanske aldrig återfinns.
Enda chansen då att ringa in en gärningsman och finna tekniskbevisning i bil eller dyligt och sedan hoppas på erkännade.
Men skulle gärningsmannen röra sig utanför bekanskapskretsen finns det stor risk att detta aldrig kommer att lösas och fallet kommer sedan att diskuteras i Kriminalhistoria...
Citera
2008-05-22, 13:50
Medlem
Troians avatar
Citat:

Jag börjar faktiskt ifrågasätta att hon skulle setts vid 21-tiden. Märkligt att detta påstående bara finns att läsa i en artikel. Kanske GT-journalisten som missförstått och felciterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in