• 1
  • 2
2008-05-17, 16:33
Medlem
miko_ms avatar
Satt och funderade med par vänner, reflekterade lite över våra behov, kom fram till att pengarna och den perfekta kvinnan är ju dom två faktorerna vi "alla" män drömmer om.
Låt oss säga att du hittar dom 3 perfekta brudarna, på alla sätt och vis, dom brudarna som får dig och skaka, brunetten med finaste kroppen, guldlockarna med det otänktbara fina leendet, ja ni förstår.

Du ligger på stranden, ser dina 3 unga kvinnor, du mår som bäst, solen skiner, havet brusar lite ljuvligt...
Här kommer valen som du måste göra eller inte göra: Du kan få en miljon och din drömkvinna, det perfekta livet men du får välja en av dom 3, vid varje brud ligger det 1 miljon dollar!
Den du väljer ligger du med på momangen, EN av dom tre som ligger där på den fina, underbara stranden har HIV.
Så, du kan välja bruden och ha 33 procent chans att komma undan med miljonen och din drömkvinna, men chanserna är relativt stora att du får HIV men med dagens medicinering lever man hyfsat 10-15 år innan AIDS utvecklas.
Plus så är man omskuren så är chanserna ännu mindre att man blir smittad så kära muslimerna( är själv omskuren) kanske kommer undan ännu lättare.

Hur skulle DU göra? Hur skulle man resonerat? Man får ju drömbruden och en miljon DOLLAR.
Citera
2008-05-17, 16:48
Medlem
Giorgis avatar
Kondom. Även utan kondom så är chansen att få HIV 1 på 500.
Sen så ger förhud en mindre chans att få HIV, inte större. Den minskar friktionen och minskar chansen för att ett litet sår ska uppkomma där viruset kan gå in.

Edit - Sen kanske ens drömbrud tar den i tvåan och därav inte smittar
Senast redigerad av Giorgi 2008-05-17 kl. 16:51.
Citera
2008-05-17, 17:02
Medlem
miko_ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Kondom. Även utan kondom så är chansen att få HIV 1 på 500.
Sen så ger förhud en mindre chans att få HIV, inte större. Den minskar friktionen och minskar chansen för att ett litet sår ska uppkomma där viruset kan gå in.

Edit - Sen kanske ens drömbrud tar den i tvåan och därav inte smittar

1: Du har fått allt om bakfoten tyvärr, (vart får vissa människor sin "fakta" ifrån?)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=478790

"Att omskärelse skyddar mot hiv-infektion går att förklara biologiskt. I förhuden finns en speciell sort celler som kallas för langerhanska celler. Normalt släpar dessa celler med sig oönskade virus från hudens yta till immunförsvarets högkvarter i lymfkörtlarna.

När immunförsvaret får kontakt med viruset går det till attack. Men hiv sätter den här normala funktionen ur spel. I stället tar viruset över de langerhanska cellerna. Sedan utnyttjar hiv de langerhanska cellerna som transportmedel till lymfkörtlarna där viruset kan infektera hela immunförsvaret och slå ut det."

2. Självklart utan kondom ditt pucko! Och självklart inte i "tvåan"!

"Även utan kondom så är chansen att få HIV 1 på 500"
Vart får du allt ifrån?
Citera
2008-05-17, 17:29
Medlem
Cobber Kains avatar
Vadå HIV? Jag duschar efter samlaget så klart!
Citera
2008-05-17, 17:35
Medlem
Kan man inte leva ett helt normalt liv med HIV om man tar bromsmediciner? Det hindrar väl HIV helt och hållet från att utvecklas till AIDS?

Eller?
Citera
2008-05-17, 17:37
Medlem
Bäckahästs avatar
Muslimerna blir väl inte omskurade? Det är väl judarna du tänker på.

Jag hade tagit risken, även om det är 33% chans för aids (istället för 33% chans för 1/500 chans för aids). Lever hellre ett kort liv med pengar och kärlek än ett långt liv i fattigdom och onani. Hög ålder är för fegisar och vegetarianer i alla fall.
Citera
2008-05-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Kan man inte leva ett helt normalt liv med HIV om man tar bromsmediciner? Det hindrar väl HIV helt och hållet från att utvecklas till AIDS?

Eller?

Bromsmedicinerna som finns funkar inte på alla som har HIV/AIDS.

Jag hade chansat helt klart, det är ju inte direkt så att bara för att man stoppar in den så får man HIV. Om man däremot ska leva sitt liv med HIV-Drömbruden får man väl använda kondom då antar jag?

Edit, kan du inte ge förslaget valutan Euro eller Pund? Dollarn är ju så jävla dålig just nu!
Senast redigerad av SyQuest 2008-05-17 kl. 18:28.
Citera
2008-05-17, 18:42
Medlem
West-ens avatar
Risken att få HIV från ett samlag är ytterst liten. Tror den ligger på 0,1% eller dylikt. Sedan finns ju kondom...
Resonemanget faller och frågeställningen blir värdelös, ändra förutsättningarna till att man automatiskt får HIV.

EDIT: 0,05% var det visst, 0,1% om man är kvinna.
Rolig "kuriosa" är att det är 0,065% om det gäller tvåan...
Lite korkat att kalla någon pucko då?
Senast redigerad av West-en 2008-05-17 kl. 18:48.
Citera
2008-05-17, 18:48
Medlem
Spår av nötters avatar
Varför skulle man inte få använda kondom?

Man väljer en flicka, tar miljonen. Drar och undersöker flickan om denne har HIV. Har hon det så kör man med kondom. Är hon ren så är det bara att köra på utan.

Jag skulle definitivt välja flickan och pengarna. Trots att risken för att få hiv är helt och hållet 33%.

Det skulle liksom vara så värt det om hon inte har hiv. Och om hon har det, så skulle det ändå vara värt det =D
Citera
2008-05-17, 18:54
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Risken att få HIV från ett samlag är ytterst liten. Tror den ligger på 0,1% eller dylikt. Sedan finns ju kondom...
Resonemanget faller och frågeställningen blir värdelös, ändra förutsättningarna till att man automatiskt får HIV.

EDIT: 0,05% var det visst, 0,1% om man är kvinna.
Rolig "kuriosa" är att det är 0,065% om det gäller tvåan...
Lite korkat att kalla någon pucko då?

Älskar dig West-en.

In your face!!!
Citera
2008-05-17, 18:54
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Varför skulle man inte få använda kondom?

Man väljer en flicka, tar miljonen. Drar och undersöker flickan om denne har HIV. Har hon det så kör man med kondom. Är hon ren så är det bara att köra på utan.

Jag skulle definitivt välja flickan och pengarna. Trots att risken för att få hiv är helt och hållet 33%.

Det skulle liksom vara så värt det om hon inte har hiv. Och om hon har det, så skulle det ändå vara värt det =D

Även utan pengarna?
Citera
2008-05-17, 22:24
Medlem
Krafses avatar
Jag hade langat upp allt på en stor zigenarvagn och stuckit!
Nej men jag hade nog gamblat lite, tror jag. Är inte direkt rädd för sjukdomar och vill inte leva för evigt tills man dör av förruttnelse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in