Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Kondom. Även utan kondom så är chansen att få HIV 1 på 500.
Sen så ger förhud en mindre chans att få HIV, inte större. Den minskar friktionen och minskar chansen för att ett litet sår ska uppkomma där viruset kan gå in.
Edit - Sen kanske ens drömbrud tar den i tvåan och därav inte smittar

HIV behöver inte tvunget smittas genom sår utan kan, för mesta dels när man har sex, också smitta genom slemkörtlar och dylikt, däremot inte genom kyssar och annat.
Lite fakta kanske:
Hivinfektion och aids orsakas av Humant Immunbrist Virus, ett så kallat retrovirus med ganska låg smittsamhet. Utmärkande för retrovirus är att de lagras i kroppens arvsmassa. En hivinfektion läker inte ut spontant, utan den smittade bär på viruset resten av livet. Blod och andra kroppsvätskor kan sålunda vara smittsamma för andra under mycket långa tider, även om smittsamheten vid exponering inte är särskild stor.
Smittan kan överföras vid samlag och från en infekterad kvinna till hennes barn. Man kan också smittas om man får i sig blod eller annan vävnad från en smittad person, till exempel om man delar spruta eller får blodtransfusion.
Hiv smittar inte vid sociala kontakter. Som smittad behöver man inte vara rädd för att smitta vänner, släktingar eller barn i sin omgivning i vardagslivet. Det är vid sex och samlag och om man blöder respektive ska hantera blod eller blodspill på något sätt som man ska vara försiktig. Symtomfri hivinfektion leder nästan aldrig till någon begränsning i yrkesverksamheten.
Källa -
http://www.smittskyddsinstitutet.se/.../hivinfektion/
Övriga källor - En föreläsning om HIV och aids
Jag skulle nog hålla mig till kondom om jag var tvungen att ligga med bruden direkt. Öhm. Eller något i den stilen..
Edit - Man blir lika lätt smittad genom 2an som 1an..