• 1
  • 2
2008-05-18, 00:09
Medlem
Kan man bara inte lämna bakteriehärden, om det nu blir hon? Sjuk tråd.
Citera
2008-05-18, 00:55
Medlem
deafens avatar
Skulle välja bruttan + pengarna utan att tveka. Om man nu skulle få HIV och AIDS går det att med dagens bromsmediciner leva ett helt normalt liv i princip. Jag skulle hellre leva ett lyckligt liv i rikedom och dö när jag är 65 än att bli 80 men leva fattigt och jämra sig halva livet över att man aldrig tog channsen.

Annars är det bara att bruttan kollar upp sig eller att man använder kondom så behöver man inte ens oroa sig...
Citera
2008-05-18, 02:40
Medlem
Fyllevins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Kondom. Även utan kondom så är chansen att få HIV 1 på 500.
Sen så ger förhud en mindre chans att få HIV, inte större. Den minskar friktionen och minskar chansen för att ett litet sår ska uppkomma där viruset kan gå in.

Edit - Sen kanske ens drömbrud tar den i tvåan och därav inte smittar

HIV behöver inte tvunget smittas genom sår utan kan, för mesta dels när man har sex, också smitta genom slemkörtlar och dylikt, däremot inte genom kyssar och annat.

Lite fakta kanske:

Hivinfektion och aids orsakas av Humant Immunbrist Virus, ett så kallat retrovirus med ganska låg smittsamhet. Utmärkande för retrovirus är att de lagras i kroppens arvsmassa. En hivinfektion läker inte ut spontant, utan den smittade bär på viruset resten av livet. Blod och andra kroppsvätskor kan sålunda vara smittsamma för andra under mycket långa tider, även om smittsamheten vid exponering inte är särskild stor.

Smittan kan överföras vid samlag och från en infekterad kvinna till hennes barn. Man kan också smittas om man får i sig blod eller annan vävnad från en smittad person, till exempel om man delar spruta eller får blodtransfusion.

Hiv smittar inte vid sociala kontakter. Som smittad behöver man inte vara rädd för att smitta vänner, släktingar eller barn i sin omgivning i vardagslivet. Det är vid sex och samlag och om man blöder respektive ska hantera blod eller blodspill på något sätt som man ska vara försiktig. Symtomfri hivinfektion leder nästan aldrig till någon begränsning i yrkesverksamheten.

Källa - http://www.smittskyddsinstitutet.se/.../hivinfektion/
Övriga källor - En föreläsning om HIV och aids

Jag skulle nog hålla mig till kondom om jag var tvungen att ligga med bruden direkt. Öhm. Eller något i den stilen..

Edit - Man blir lika lätt smittad genom 2an som 1an..
Citera
2008-05-18, 07:22
Medlem
miko_ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Varför skulle man inte få använda kondom?

Tyvær så får man inte anvænda kondom, annars skulle det ju inte vara någon grej!!
Citera
2008-05-18, 07:34
Medlem
Kan man göra sitt val närsomhelst?

I så fall skulle jag väntat tills dollarn stigit lite mer i värde.
Citera
2008-05-18, 07:48
Medlem
miko_ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
EDIT: 0,05% var det visst, 0,1% om man är kvinna.
Rolig "kuriosa" är att det är 0,065% om det gäller tvåan...
Lite korkat att kalla någon pucko då?

Pucko påhoppet grunda sig i hans egen teori om hur ICKE omskurna løper mindre risk før bli smittade av HIV!

Sen givetvis får man inte anvænda kondom som sagt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in