• 1
  • 2
2008-05-16, 16:33
Medlem
seraphs avatar
Hej
Är det någon som vet ett program som rensar Windows-Registret?
(ingen trial)
Fick tips om ett, Regcleaner på www.tweaknow.com men det va bara trial.

Och min dator tar också sjukt lång tid att starta och stängas av, kan detta hjälpas? förutom av program som ccleaner eller window-washer etc. dem har jag redan.

tack för hjälp
Citera
2008-05-16, 16:35
Medlem
ccleaner
http://www.ccleaner.com/
Citera
2008-05-16, 16:39
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigge
ccleaner
http://www.ccleaner.com/

Han skriver ju att han redan kört den

Denna har jag kört på tidigare och varit nöjd:
Registry.Clean.Expert.v4.60.WinALL.Cracked-BRD
Finns tusentals olika program där ute, Googla efter reviews så hittar du nog något bra!
Kan också rekommendera att du defragmenterar hårddiskarna med till exempel Raxco PerfectDisk, Diskeeper eller O&O Defrag.
Sen ska du också kolla igenom autostart och ta bort skit som du inte använder. Startmenyn -> kör -> msconfig -> autostart-fliken
Avinstallera även program du inte använder.
Citera
2008-05-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Han skriver ju att han redan kört den

Denna har jag kört på tidigare och varit nöjd:
Registry.Clean.Expert.v4.60.WinALL.Cracked-BRD
Finns tusentals olika program där ute, Googla efter reviews så hittar du nog något bra!
Kan också rekommendera att du defragmenterar hårddiskarna med till exempel Raxco PerfectDisk, Diskeeper eller O&O Defrag.
Sen ska du också kolla igenom autostart och ta bort skit som du inte använder. Startmenyn -> kör -> msconfig -> autostart-fliken
Avinstallera även program du inte använder.

Oj va noga jag läser
Citera
2008-05-17, 02:04
Medlem
LasseKongoos avatar
Använder själv "Registry Mechanic" som jag tycker funkar alldeles utmärkt, programmet skapar också återställningspunkter ifall det skulle bli problem efter att du städat registret men själv har jag aldrig behövt använda den funktionen. "CCleaner" funkar också bra som nån sa tidigare i tråden
Citera
2008-05-17, 08:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Abexo är ett underbart program.
Citera
2008-05-18, 12:24
Medlem
seraphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKongoo
Använder själv "Registry Mechanic" som jag tycker funkar alldeles utmärkt, programmet skapar också återställningspunkter ifall det skulle bli problem efter att du städat registret men själv har jag aldrig behövt använda den funktionen. "CCleaner" funkar också bra som nån sa tidigare i tråden

okej man tackar men ccleaner, rensar det inte bara typ kakor etc?
Citera
2008-05-18, 12:55
Medlem
LasseKongoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seraph
okej man tackar men ccleaner, rensar det inte bara typ kakor etc?

CCleaner har utöver filstädning även registerstädning
Citera
2011-12-30, 12:14
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Abexo är ett underbart program.

Ursäkta tokbumpen, men ja... jag har en liten fråga om just detta med registerrensningar och t.ex. program som Abexo.
Om man gör sånna registerstädningar, finns risken då att program man gort ändringar i registret åt, liksom, efter en sån här rensning, ändrar sitt beteende?

Vi kan ta ett litet exempel, inte för att jag någonsin skulle överväga att gå runt kopieringsskydd... men låt säga att man har photoshop CS5 på datorn, och att man har gjort smärre ändringar i registret så att CS5:an istället för att validitetskolla produktnyckeln mot Adobes servrar, så har man styrt om dessa till svt.se. Blir då sådana ändringar i registret med i en registerstädning eller?
Citera
2011-12-30, 12:20
Medlem
CCleaner täcker alla PC behov - kryssa i rutorna på rätt sätt bara an´you´re golden

DJURMO: Nej - den tar bort dubbletter och sådana poster som inte används
Citera
2011-12-30, 12:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Precis som trådskaparen över mig berättade. Programmet rensar bort all överflödigt. Är man osäker på utförandet så finns det även en funktion där man utför en backup på registret.

Men nu verkar det som Abexo har slutat med sina uppdateringar. Jag har dock inte använt detta på en längre tid, men det verkar inte bättre.

Det finns annars bra registerprogram där man har även en backupfunktion. Numera så använder jag detta program -> http://www.wisecleaner.com/wiseregistrycleanerfree.html

Programmet har ett bra gränssnitt och mycket lätt att jobba i. Detta använder jag regelbundet och har aldrig haft problem med vare sig med programmet eller med operativsystemet.
Citera
2011-12-30, 13:01
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltopo
CCleaner täcker alla PC behov - kryssa i rutorna på rätt sätt bara an´you´re golden

DJURMO: Nej - den tar bort dubbletter och sådana poster som inte används
CCleaner täcker alla behov, ja. Du behöver inget annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in