Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Om man inte förstår moralen som rådde, kan man heller inte förstå grymheterna. De som enträget vill försvara nazi-Tysklands grymheter utgår från sin EGEN moral. Men det var helt andra tider, en helt annan kultur och moral.
Hur kan en moral eller en etik råda över någon eller något? Endera har man en hög eller så har man en låg moral.
Hur kan detta som du påstår råder över någon eller något förändras? Postulerar du en metafysisk evig princip som till på köpet är föränderlig och dessutom på något konstigt sätt påverkar oss. Nej, nej, du talar strunt som vanligt.
Det finns moraliskt högt stående, sanningsenliga, och sköna människor och ena sidan; inbitna lögnare, moraliskt fördärvade och förljugna människor å andra. Judarna, är det folk som per definition alltid ljuger.
Jag kan tala om för dig att ingen moral bestämmer över mig, jag bestämmer över mina egna värderingar; och jag tror faktiskt att detta även gäller mina rasfränder i den mån dom är rena och friska.
Jag vet att dina påståenden är ren och skär lögn. Du förvrider dom medvetet. Finns det något som kan få dig att tala sanning för en endaste sekund?
Hur kan du vara så låg att du baktalar en man som Adolf Hitler, hur kan man sjunka så lågt i moraliskt fördärv?
P.S Tillägg:
Om man inte är påverkad av den moraliska relativism som du å dina likar sprider omkring som en pest då är man fri; man är sanningsenlig. Det är inte så konstigt att ni strävar efter att svartmåla den nation, d v s tredje riket, som ju var fri från er degeneration.