• 3
  • 4
2008-11-25, 15:01
Medlem
Insomniac^s avatar
Kebab som r s gott, nu blev jag ju sugen. Synd att det r lite ont om pengar just nu
Citera
2008-11-25, 16:53
Medlem
klybans avatar
2st kebabs massa frn kttet fyller nog bara lite ver ett vinglas.
Sen kommer visserligen ssen p detta men det r inga sdana mngder.

S det r helt klart konstiga kebabs dom har hittat som producerar s mycket fett.
Och nr man steker/grillar kebaben s rinner ju en hel del fett bort till och med.
Dom kanske samlar upp detta.

Sen gr det skert uppgradera en kebab med massa konstiga feta sser och smrstekta champinjoner eller annat gott.
Men lter lite vl mycket nd som ~17cl olja i 2st kebab.
Citera
2008-11-25, 16:54
Medlem
Getingbos avatar
http://www.alltommat.se/kebab-lika-f...matolja-1.7695

Jag vet att denna artikel r ett halvr gammal men va fan r det fr jvla dravel de skriver?!

Framfrallt reagerar jag p de rent befngda kommentarerna i den lilla (fakta)rutan. Inte fanken gr man automatiskt upp elva kilo per r bara av att dricka en latte om dagen! Detta gr man bara om dessa kalorier r utver det man normalt ter och frbrnner. En normal kost kan givetvis inrymma en skvtt mjlk, och om denna kaffekopp ingr i det dagliga normalintaget r det ju givetvis ingen fara alls, och om man d skulle byta ner sig till lttmjlk skulle man snarast g ner i vikt (frutsatt att man inte kompenserar denna kalori-reduktion med ngot annat).

Mrk ocks att den skarpa varning de utfrdar gllande kebabernas potentiella livsfara gller om dessa ts ovanp en redan ohlsosam diet. Det mesta som ts utver en redan ohlsosam diet r dligt, mjligtvis med undantag fr mortter och gurka..

ven om jag inte tit kebab p evigheter har jag likt mnga andra hr svrt att se VAD som r s fett i en kebab. ven om kttet inte alltid r det magraste kan den mngd man fr knappast bidra med s enormt mycket fett. Vitt brd r kanske inte jttenyttigt men det r ju praktiskt taget fettfritt. Sallad och vanlig kebabss r s vitt jag vet heller inga fettbomber, s lite mer handfast fakta skulle nog vara p sin plats.

Sdana hr larm riktar sig bara till okritiska och oreflekterade varelser men det r oerhrt effektivt! Att detta r skriver i en mattidning som r verfull med snaskiga recept r ju n mer ljevckande.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in