2008-05-16, 23:38
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ke'el
"Det är för mycket ost på pizza."
Lägg inte på ett berg av det då.
"Men då är det ju inte gott."
Jag kan lova att 95/100 av er underklassmänniskor har massor av ost på pizzan.
Citera
2008-05-16, 23:39
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
en vanlig pizza gjord på smördeg

Och när började pizzor bakas på smördeg ?.

Sedan angående Squalos trams angående korv. Det finns ju andra korvar än hot dogs som har hög kötthalt såsom salsiccia, bratwurst, chorizo m.m.

Jag tror att det som ingår i hot dogs (hjärta o dyl) faktiskt användes i det gamla bondesamhället när de gjorde korv. Man tog tiilvara allt ätbart på grisen. Och är således naturliga ingredienser.
Citera
2008-05-16, 23:50
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Frågan är varför någon skulle vilja trycka i sig detta avträde till föda. Kebab är verken gott eller nyttigt. Korv är varken gott eller nyttigt. Pizza är visserligen rätt gott, men inte nyttigt.
Det förändrar ju saken. Jag som alltid trott att det var gott
Tack för upplysningen!
Citera
2008-05-17, 00:43
Medlem
ke'els avatar
Citat:
Tack för din stora insikt i min kosthållning, men jag bryr mig föga. Senast jag åt pizza var i oktober.
Citera
2008-05-17, 10:07
Medlem
cosmic_dancers avatar
Ingen mat är dålig eller fel att äta. Pizza går att få relativt nyttig. Fullkornsdeg, mindre eller ost (magaer sådan) lätta produkter på pizzan och sallad till så är det en helt okej måltid. Kebab blir bättre om du tar mycket sallad till och såsen brevid. Varför skirka om att det är så jävla farligt, alla vet väl att det inte är jättebra mat och något man kanske inte ska äta för ofta utav.
Citera
2008-05-17, 11:04
Medlem
Evil Kneivels avatar
Citat:
underklassen har 17 000 inlägg
Citera
2008-05-17, 20:13
Medlem
Jerdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanline
Det är kebaber från Storbritannien som tas upp i den där rapporten, och jag tycker att de måste ju vara fetare än de svenska varianterna. I och för sig grundar jag detta påstående på vad jag sett från den engelska Du är vad du äter, men jävlar vad onyttigt det ser ut när de trycker i sig skräpmat...

Men då är det ju inte så konstigt då deras sås är någon "matolja/vinäger/jag vet inte vad" sås..
Citera
2008-05-18, 03:25
Medlem
äckliga britter får skylla sig själva, dom kör säkert ner hela kebaben med bröd bricka och läsk ner i friteringsmaskinen innan den serveras.
Citera
2008-05-19, 09:43
Medlem
Santadunks avatar
Blev överaskad faktiskt, trodde inte kebab var så onyttigt, de låter ju som de vore värre än pizza. fattar heller inte varför den engelska skulle vara fetare än den svenska, de är väl kebab som kebab?

Är gyros mindre fett kanske?
Citera
2008-05-19, 17:56
Medlem
Blir så trött på all sån här skrämsel BS skit... Liksom vem bryr sig ens längre?
Citera
2008-05-19, 18:52
Medlem
Tack, där förstörde du precis mitt största helgnöjje
Citera
2008-05-19, 19:23
Medlem
onits avatar
Haha, kul att se hur snabbt de brittiska nyheterna reser. Men här är det tyvärr inte någon som bryr sig speciellt om fetthalten i en kebab skulle vara så hög bara det är gott liksom...

Sen är det ju säkert väldigt stor skillnad mellan olika slags kebab. Bara man inte äter detta för ofta, och försöker hålla sig till de minst feta versionerna, borde det väl inte vara någon katastrof. Snabbamatsrekommendationen är väl annars "inte oftare än 1 gång/månad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in