• 1
  • 2
2008-05-16, 09:04
Medlem
El Guappos avatar
Jag har funderat lite kring hur makt och styrkepositionerna bland kriminella ser ut i Göteborg idag och presenterar här en lista på vilka jag tror och varför.

1, Naserligan - mkt pengar och vapen och understöd från en regering
2, Bandidos - många och växande i förorterna samt hungriga
3, Hells Angels - organiserade men mätta
4, BSK - Få men galna, oorganiserade
5, OG - växande men oorganiserade
6, Asir - få men tuffa

Vilka tror ni?

Det har ju hänt ganska mycket senaste åren och som jag förstått har vissa stadsdelar delats upp. Å andra sidan samarbetar ju alla med alla på olika sätt men om det skulle hetta till så tror jag på ovanstående lista
Citera
2008-05-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Guappo
Jag har funderat lite kring hur makt och styrkepositionerna bland kriminella ser ut i Göteborg idag och presenterar här en lista på vilka jag tror och varför.

1, Naserligan - mkt pengar och vapen och understöd från en regering
2, Bandidos - många och växande i förorterna samt hungriga
3, Hells Angels - organiserade men mätta
4, BSK - Få men galna, oorganiserade
5, OG - växande men oorganiserade
6, Asir - få men tuffa

Vilka tror ni?

Det har ju hänt ganska mycket senaste åren och som jag förstått har vissa stadsdelar delats upp. Å andra sidan samarbetar ju alla med alla på olika sätt men om det skulle hetta till så tror jag på ovanstående lista

Skulle nog gjort om den listan en del om jag var du! Inte før att jag vet något direk men en kænsla. Sen beror det væll på vad man går efter oxå! Jag syftar mer på folk man ska passa sig før att ha samrøre med før att dem helt enkelt inte har nån kontroll! Inget emot folk med sviktande arbetsuppgifter så længe det gørs med heder dock!
1, Bandidos - som sagt många, væxande och skiter i vilket (fræmst x-team)
2, Asir - Helt loco!
3, Hells Angels - Upptræder professionelt och om man skulle se till andra preferenser så hade dem lætt varit fadern øver dem andra.
4, OG - Feta men med sviktande ledarskap då alla åker In och ut hela tiden!
5, Naserligan - Lugna och skøter sin grej før sig sjælva!
6, BSK - Borta ifrån marknaden.

Påpekar att detta endast ær min egna uppfattningen och på inget sætt något generellt eller allmænt om dessa organisationer!
Citera
2008-05-21, 19:05
Medlem
hur mycket omsätter dom här grupperna? hur mycket drar dom in? hur många av dem kör runt i fina bilar och bor i fina hus/lägenheter?
.. det är det jag tycker är intressant om vi nu ska snacka om hur framgångsrika dom är..
eller snackar ni bara om "gatu"-makt i form av muskler här?

om vi kollar på maffian i andra länder (eller här i form av tex jugge maffia) så drar dom in mycket pengar och det brukar vara allmänt känt att dom har några herrar som är mycket duktiga på andra saker än att slåss..
Är det så i mc-gängen också? känns konstigt att det skulle vara dom som "styr" bland kriminella ifall det nu inte ligger till så..
eller är det här bara gäng som lever på att skrämma folk med hjälp av sina västar? berätta gärna hur det ligger till.
Citera
2008-05-23, 01:46
Medlem
Bra initiativ men svårt att placera dom olika gängen när man inte vet vad det handlar om. Handlar det om folk man ska akta sig för att bråka med på stan, göra affärer med eller vilka som drar in mest cash.
Eftersom kriminella gäng i grund och botten handlar om att dra in så mkt cash som möjligt så skulle jag säga Naserligan. Dom står väl för en stor del av heroin- och kokainhandeln i både Sverige och Norge. Och jag tror inte folk fattar vilka feta summor det gäller.
Citera
2008-05-23, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Bra initiativ men svårt att placera dom olika gängen när man inte vet vad det handlar om. Handlar det om folk man ska akta sig för att bråka med på stan, göra affärer med eller vilka som drar in mest cash.
Eftersom kriminella gäng i grund och botten handlar om att dra in så mkt cash som möjligt så skulle jag säga Naserligan. Dom står väl för en stor del av heroin- och kokainhandeln i både Sverige och Norge. Och jag tror inte folk fattar vilka feta summor det gäller.

Även om heroinbiten begränsar deras intressen på övriga områden, så har de tyngd där med om de vill.

De flesta stora grupperingar samarbetar med albanerna, och ingen skulle klara av att köra över dem.
Citera
2008-05-23, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
Även om heroinbiten begränsar deras intressen på övriga områden, så har de tyngd där med om de vill.

De flesta stora grupperingar samarbetar med albanerna, och ingen skulle klara av att köra över dem.

Heroinbiten styr Naser rätt bra.

Att heroinbiten skulle begränsa deras övriga områden håller jag inte med om, dom har spelmarknaden rätt flitigt också fastän att OG försökte ta över den marknaden. Vet inte riktigt hur det slutade men gissar på att Naser gick vinnande ur den kampen. Sedan har dom ju även utpressning som alla de andra grupperingarna har.

De flesta stora grupperingar samarbetar med albanerna ? Vet bara en gruppering som gör det och det är just Naser. Rätta mig gärna om jag mot förmodan skulle ha fel här.
Citera
2008-05-23, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Heroinbiten styr Naser rätt bra.

Att heroinbiten skulle begränsa deras övriga områden håller jag inte med om, dom har spelmarknaden rätt flitigt också fastän att OG försökte ta över den marknaden. Vet inte riktigt hur det slutade men gissar på att Naser gick vinnande ur den kampen. Sedan har dom ju även utpressning som alla de andra grupperingarna har.

De flesta stora grupperingar samarbetar med albanerna ? Vet bara en gruppering som gör det och det är just Naser. Rätta mig gärna om jag mot förmodan skulle ha fel här.

Visst har de även lite spel, även om serberna styr det.

Och efter att OG och de drabbade samman så tappade OG välödigt mycket mark, men mest mark tappade OG efter att de sköt in genom fönstret i Gårdsten.

Och vad menar du med att Naser skulle samarbeta med albanerna?

Som jag sa innan så samarbetar andra stora grupper med dem.
Citera
2008-05-23, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Mycket sant det du sæger dær. Men som sagt så beror det på vad man baserar det på! Men som du sæger nær det gæller hur mycket dem drar in ligger dem nog i topp. Detta har dock inget speciellt att gøra med rubriken som ær Gøteborgs Maktlista øver kriminella. Och då skulle dessutom inte Bandidos (enl min åsikt) komma lika høgt upp då det mest kænns som dem startar massa skit hela tiden och dærav går miste om cash!
Citera
2008-05-23, 13:31
Awaiting Email Confirmation
Som sagt så håller naserligan sig mest för själva och är lugnast, men är dem mest "fackade" när det gäller, har bla annat kontakter med mycket tunga albaner ut i Europa och om det hade behövts så kan alltid det flygas in albaner från Kosova och albanien vilket jag tror inte nått annat "gäng" hade uppskattat!
Citera
2008-05-23, 14:40
Medlem
Konstigt då när det var "krig" mellan OG och Naser så läste och såg man att det var mest Naser som fick däng. Varför kom inte dom tunga albanerna från Europa hit då och woopa OGs ass?...
Citera
2008-05-23, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tehthing
Konstigt då när det var "krig" mellan OG och Naser så läste och såg man att det var mest Naser som fick däng. Varför kom inte dom tunga albanerna från Europa hit då och woopa OGs ass?...

OG har tappat många av de tunga gubbarna efter det. Albanerna har inte tappat ngt.
Citera
2008-05-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
OG har tappat många av de tunga gubbarna efter det. Albanerna har inte tappat ngt.

Fullt möjligt. OG är dock långt ifrån organiserad om man jämför med NASER, är som dag & natt. Dock verkar det som att OG breder ut sig i Europa, hur dom lyckats med det är ett dilemma..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in