2008-05-23, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tehthing
Fullt möjligt. OG är dock långt ifrån organiserad om man jämför med NASER, är som dag & natt. Dock verkar det som att OG breder ut sig i Europa, hur dom lyckats med det är ett dilemma..
OG breder inte ut sig. Bara för att det flyttat nån medlem till ett annat land eller värvat ngn ny där, så har man inte brett ut sig. Det är inte så mäktigt som det låter.
Citera
2008-05-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
OG breder inte ut sig. Bara för att det flyttat nån medlem till ett annat land eller värvat ngn ny där, så har man inte brett ut sig. Det är inte så mäktigt som det låter.

Okey, jag misstänkte det, klarar man inte av och va organiserade i Sverige så tror jag inte det är möjlit utomlands heller. Har inte så stor koll på dom uppåt i Sverige längre, Asir osv? hur går det för dom?
Citera
2008-05-23, 15:11
Bannlyst
Citat:
OG har tappat många av de tunga gubbarna efter det. Albanerna har inte tappat ngt.

Det var Naser som bangade från OG, inte tvärtom. Om du varit någorlunda insatt hade du insett att Naser bangade.
Citera
2008-05-23, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pajebote
Det var Naser som bangade från OG, inte tvärtom. Om du varit någorlunda insatt hade du insett att Naser bangade.
Att Naser ville ha fred betyder inte att han bangade. Han är rik, har mycket makt och har inget att bevisa för småkillar.
Citera
2008-05-23, 15:15
Bannlyst
Citat:
Okey, jag misstänkte det, klarar man inte av och va organiserade i Sverige så tror jag inte det är möjlit utomlands heller. Har inte så stor koll på dom uppåt i Sverige längre, Asir osv? hur går det för dom?

Har inte så stor koll på Asir, förutom att jag vet som leder dem. Han är en gammal OG-kille(han jobbade iaf med dem) som var en av de tongivande där.
Citera
2008-05-23, 15:16
Medlem
kess avatar
Citat:
Fullt möjligt. OG är dock långt ifrån organiserad om man jämför med NASER, är som dag & natt. Dock verkar det som att OG breder ut sig i Europa, hur dom lyckats med det är ett dilemma..

http://edition.cnn.com/2004/LAW/08/18/albanians.mob/

Alltså ni måste förstå att Naserligan är en liten den av albanmaffian. Naserligans uppgifter är att hålla knarkhandeln uppe i Norden. Sedan finns det andra albanska "maffaplaceringar" i Tyskland, Schweiz, Storbritannien, Spaninen, USA osv. Skulle OG´s på riktigt hota handeln uppe i norden så skulle den riktiga maffian rycka in och ta hand om allt.
Citera
2008-05-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kes
http://edition.cnn.com/2004/LAW/08/18/albanians.mob/

Alltså ni måste förstå att Naserligan är en liten den av albanmaffian. Naserligans uppgifter är att hålla knarkhandeln uppe i Norden. Sedan finns det andra albanska "maffaplaceringar" i Tyskland, Schweiz, Storbritannien, Spaninen, USA osv. Skulle OG´s på riktigt hota handeln uppe i norden så skulle den riktiga maffian rycka in och ta hand om allt.

Intressant, fyra år gammal artikel, hur har det gått sedan dess?
Citera
2008-05-23, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Har jag inte påstått, men du vore enbart girig och blind om du säger att det inte finns olika klaner bland albanerna. MEN bara för att det finns olika klaner betyder det inte att dom krigar mot varandra, för det finns gott om plats för dom att göra sina affärer på olika ställen. Det är därför albanerna är starka.
Har inte sagt att det inte det inte finns olika klaner. Men du verkade inte veta att det var andra stora grupper som samarbetade med honom.

Det är du som är blind som läst tidningarna och tror att albanerna är stora inom spel och att OG var det/är det.
Citera
2008-05-23, 16:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Guappo

Jag har funderat lite kring hur makt och styrkepositionerna bland kriminella ser ut i Göteborg idag och presenterar här en lista på vilka jag tror och varför.

1, Naserligan - mkt pengar och vapen och understöd från en regering
2, Bandidos - många och växande i förorterna samt hungriga
3, Hells Angels - organiserade men mätta
4, BSK - Få men galna, oorganiserade
5, OG - växande men oorganiserade
6, Asir - få men tuffa

Vilka tror ni?

Det har ju hänt ganska mycket senaste åren och som jag förstått har vissa stadsdelar delats upp. Å andra sidan samarbetar ju alla med alla på olika sätt men om det skulle hetta till så tror jag på ovanstående lista

Tråden bestod av 50 inlägg varav jag har raderat 31... Ovanstående citat är topic och det är vad som ska diskuteras.
Vänligen respektera det eller så måste vi låsa tråden.

// Mod
Citera
2008-05-23, 16:54
Medlem
Citat:
Har inte sagt att det inte det inte finns olika klaner. Men du verkade inte veta att det var andra stora grupper som samarbetade med honom.

Det är du som är blind som läst tidningarna och tror att albanerna är stora inom spel och att OG var det/är det.

Du sa att dom inte va som italienarna och därför tänkte jag att då tror du säkerligen inte att det finns olika klaner. Som jag skrev innan, Naserligan och Naser samarbetade/samarbetar med UCK först och främst, Naser och Naserligan samarbetar i sin tur med andra. Men det är fortfarande inte Naser som styr och ställer.

Skrev att dom är rätt flitiga inom spelmarknaden vilket inte betyder att dom är stora för det inom den marknaden ! OG försökte ta över den, har inte så stor koll angående detta men detta är vad jag har hört.
Citera
2008-05-23, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Du sa att dom inte va som italienarna och därför tänkte jag att då tror du säkerligen inte att det finns olika klaner. Som jag skrev innan, Naserligan och Naser samarbetade/samarbetar med UCK först och främst, Naser och Naserligan samarbetar i sin tur med andra. Men det är fortfarande inte Naser som styr och ställer.

Du förväxlar diksussionen. Var har jag sagt att Naser styr och ställer? Jag sa att de är mäktiga i Sverige och att andra stora grupper samarbetar med honom här.

Citat:
Skrev att dom är rätt flitiga inom spelmarknaden vilket inte betyder att dom är stora för det inom den marknaden ! OG försökte ta över den, har inte så stor koll angående detta men detta är vad jag har hört.

Detta har du nog läst i tidningen. OG kan inte ta över ngt från ngn som egentligen inte har ngt där.
Citera
2008-05-23, 17:06
Bannlyst
Citat:
Konstigt då när det var "krig" mellan OG och Naser så läste och såg man att det var mest Naser som fick däng. Varför kom inte dom tunga albanerna från Europa hit då och woopa OGs ass?...

Så länge det gäller annat än heroin så sköter de det själva. Är det däremot någon som på något sätt försökte ta över heroinhandeln hade ny grabbar titt som tätt dykt upp tills allt löst sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in