2009-08-01, 03:31
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyspike
Och vem är du? Stor sosse!!! Du har inte en aning vad du pratar om, ta reda på fakta innan du skriver

Åh, vad less jag blir på alla som ropar SOSSE så fort någon inte älskar en "entreprenör" likt JSvH. Hur höger eller liberal man än må vara måste man inte älska honom! Enligt mig är han en äcklig människospillra som skyller bristen på framgång på politikerna. Inte bara för att det beror på dem utan för att det är väldigt lätt att klaga på det man inte kan förändra. Testa och förändra dig själv för en gångs skull!

Det går alldeles utmärkt att tjäna pengar på att vara företagare i Sverige; jag lovar!
Han beter sig som en bortskämd snorunge.
Citera
2009-08-01, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Det går alldeles utmärkt att tjäna pengar på att vara företagare i Sverige; jag lovar!
Han beter sig som en bortskämd snorunge.

Jag kan bara hålla med, jag har varit företagare i många år och tjänat pengar på det så jag fattar helt enkelt inte vad ha snackar om.

Jag skulle tippa på att han är ganska bitter på att han aldrig lyckas trots miljonerna han har tjänat men då på investerarnas pengar.

Man behöver inte blåsa en massa investerare på pengar utan man kan som jag tjäna rätt bra på egna idéer utan att ens ta lån eller lura in investerare som måste betala ens lön för att sen som honom gå i KK.

Man kan faktiskt tjäna bra på att vara en riktig entreprenör helt utan stora pengar att lägga in i bolaget eller förlita sig på att ta investerarnas pengar.
Senast redigerad av Gardemon 2009-08-01 kl. 04:21.
Citera
2009-08-01, 13:57
Avstängd
jugbandbluess avatar
Dels kanske bitterhet men också att han inte är bra på så mycket annat än snacka. Det är inget räknegeni eller ingenjörsgeni vi talar om här. Han har glidit in på ett adopterat bananskal i ett sammanhang där han inte kan bidra med så mycket annat än snack. Om han är bitter så är det för att i princip alla potentiella investerare i Sverige ser honom som just detta, en talanglös snackare som konkar allt han rör vid.
Citera
2009-08-01, 16:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Mycket fascinerande man. Har varit på ett antal seminarier och luncher med honom. Att säga att han inte jobbar hårt eller gjort sig förtjänt av framgång är ju bara fel. Sverige har inte så många entreprenörer som är vassare än honom.

Ditt jävla pucko, han gör inga resultat, han blåser andras pengar, NM mästare i skitsnack är han möjligen men inte mycket mera.
Citera
2009-08-02, 07:52
Medlem
Katatonisks avatar
Nu är han emot demokrati också:

Citat:
... Därför är det självklart att entreprenörer och företagare ska få tillgång till attraktiva tomter, extra bygglovsrätter och få förtur till golfklubbar och skolor.

Dessutom bör de tilldelas medaljer och plakat, köras i vagnar genom staden och firas som hjältar och varför inte adlas av kungen? Alla former av privilegier som kan sporra och inspirera till entreprenörskapets hjältedåd måste prövas.

http://www.expressen.se/debatt/1.165...ka-ha-graddfil
Citera
2009-08-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Håller med honom till 100%

Jag tycker mer eller mindre alltid som JSVH, ofta vettiga åsikter. (iaf i de debatter jag sett honom delta, såsom debatt och kvällsöppet med Ekdahl)

Så långt från socialdemokratin man kan komma, underbart!

Nä fan, jag har sympatier till att alla inte har samma möjligheter och egenskaper, men deras kommentarer är bland det värsta jag hört.
Kan inget annat än att komma med typiska kommunalarbetar svar som "jaahaaaaa, jasså, nu är det dom etc.

http://www.expressen.se/debatt/1.165...ka-ha-graddfil[/quote]

Kamprad och Persson kmr alltid vara sig själva.
Men som profil borde det och kmr det finnas viss förhandlingsmån i dessa ärenden. Mer triviala saker som smärre medlemskap och båtplatser kopplade till sin bostad finns idag.
Citera
2009-08-05, 23:43
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venividivici123
Nä fan, jag har sympatier till att alla inte har samma möjligheter och egenskaper, men deras kommentarer är bland det värsta jag hört.
Kan inget annat än att komma med typiska kommunalarbetar svar som "jaahaaaaa, jasså, nu är det dom etc.

http://www.expressen.se/debatt/1.165...ka-ha-graddfil

Men som profil borde det och kmr det finnas viss förhandlingsmån i dessa ärenden. Mer triviala saker som smärre medlemskap och båtplatser kopplade till sin bostad finns idag.[/quote]
Vad babblar du om?
Citera
2009-08-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Men som profil borde det och kmr det finnas viss förhandlingsmån i dessa ärenden. Mer triviala saker som smärre medlemskap och båtplatser kopplade till sin bostad finns idag.

Vad babblar du om?[/quote]

Jag citerade tidigare inlägg.
Du får gärna gå djupare på vad du inte riktigt förstod, jag är lite trött och lagom jusst nu.
Citera
2009-08-06, 00:21
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venividivici123
Vad babblar du om?

Jag citerade tidigare inlägg.
Du får gärna gå djupare på vad du inte riktigt förstod, jag är lite trött och lagom jusst nu.[/quote]

Är du trött på Holstein eller är du trött på folk som är trötta på Holstein?
Ditt inlägg var lite virrigt men jag kanske är seg i roten.
Citera
2009-08-07, 02:18
Medlem
Sry, borde korrektur läsa allt innan.
Tyckte att han som argumenterade emot holstein i debatten matar stereotypen på en arbetare, hans sätt att tala känner jag starkt igen från människor som är anställda för kommunen.
Dessa "hån" och uttalanden så fort det handlar om ngt som inte passar en själv.
Men vissa saker "deltagarna" berättade var nästan sjuka och JSvH kunde väl ha varit mer finkänslig i en debatt.
Men som vi vet vill Janne givetvis framhäva klyftorna så gott som det går, detta åt det onda.
Såg förra året ett reklamblad från ung vänster där man hade porträtterat en "brat" i en cab utanför SSHL med text i något i stil med.
"Vill du att dina pengar ska gå till honom?"

Rätt lågt om man jämför med Moderaternas kampanjer.

Jag tycker att det är lite omotiverat att alla ska vara emot JSvH, ja.
Senast redigerad av venividivici123 2009-08-07 kl. 02:53.
Citera
2009-08-07, 02:58
Medlem
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=510016
Citera
2009-08-07, 11:23
Medlem
bangalters avatar
Två hjärtoperationer vid 46! det var som f-n, det hade jag ingen aning om...
Han måste oroa sig en hel del för sina projekt iaf...
Senast redigerad av bangalter 2009-08-07 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in