Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-15, 22:40
  #1
Avstängd
Ser på debatt just nu och Johan Stael von Holstein är där och har en massa märkliga och direkt korkade åsikter. Han verkar bra puckad och säger att VD:ar och chefer jobbar riktigt hårt. Jojo...
Han verkar vara en mytoman av väldigt stora mått.
Han är tydligen någon sorts VD på ett företag som heter Iqube.

Var det inte han som var den store losern i Framfab-affären när It-bubblan sprack? Och för mig har han en direkt loserstämpel på sig.

Under vilken sten har han krupit fram och vad är det som gör att han har sån "rennomé".

Han borde ju ha många lik i garderoben.
Citera
2008-05-15, 22:44
  #2
Medlem
Har för mig att han hade ngt med Icon Medialab att göra. Framfab var Jonas Birgerssons påhitt.
Citera
2008-05-15, 22:51
  #3
Medlem
CashBlows avatar
Jag ska lära er en liten sak om Samtiden.

JSvH tillhör den nya tidens prästerskap. Vi som trodde att vi var så moderna låter det hända mitt framför ögonen på oss.

I neo-liberalismens tidevarv där vi finner nya Jesusar och befriare mitt bland oss. Hela tiden.
Citera
2008-05-15, 22:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ser på debatt just nu och Johan Stael von Holstein är där och har en massa märkliga och direkt korkade åsikter. Han verkar bra puckad och säger att VD:ar och chefer jobbar riktigt hårt. Jojo...
Han verkar vara en mytoman av väldigt stora mått.
Han är tydligen någon sorts VD på ett företag som heter Iqube.

Var det inte han som var den store losern i Framfab-affären när It-bubblan sprack? Och för mig har han en direkt loserstämpel på sig.

Under vilken sten har han krupit fram och vad är det som gör att han har sån "rennomé".

Han borde ju ha många lik i garderoben.

Så du menar att VD:ar och chefer överlag inte jobbar hårt?

Jag vet inte om det är just Iqube men han har väl efter IT-bubblan hållit på med nån organisation som ska främja entreprenörskap.

Varför "borde" han ha många lik i garderoben?

Jag har dock själv undrat ibland varför han får så mycket utrymme i media.
Citera
2008-05-15, 22:56
  #5
Medlem
Pseud0nyms avatar
Han är en av de äckligaste borgarna någonsin. Att han inte spruckit av själgodhet ännu är ett medicinskt underverk.
Citera
2008-05-15, 22:59
  #6
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ser på debatt just nu och Johan Stael von Holstein är där och har en massa märkliga och direkt korkade åsikter. Han verkar bra puckad och säger att VD:ar och chefer jobbar riktigt hårt. Jojo...

Är du ironisk nu?
Eller tror du på riktigt att en modern vd/chef inte sliter som ett djur?
Du låter som en dålig parodi på en VPK-röstande kärring från Norrbotten.

I övrigt verkar du ha ruggigt dålig koll, men du läser väl bara Sportbladet och Gnagarforum antar jag...

JSvH är ibland lite väl konfrontativ i sina uttalanden, men det kanske behövs ibland för att väcka LO-Sverige ur sin dvala.

.
Citera
2008-05-15, 23:06
  #7
Medlem
bruschens avatar
Janne Josefssons fråga om hur det egentligen gått för JSvH i hans företagande möttes av en talande tystnad från honom. Det har väl inte gått något vidare egentligen. Hans Icon var väl ett av alla dessa företag som ingen visste vad de gjorde och hade gigantiska börsvärden utan substans. Sedan snodde han väl åt sig en hel del pengar när han sålde sina aktier och hade efter det fortfarande inte presterat något. Detta inte sagt med meningen att han inte jobbat hårt, det har han säkert, men vad han jobbat med har han väl aldrig lyckats förklara. Som någon sa ovan: han är en av det nya tidens prästerskap och en proffstyckare av rang. Åsiktsmaskin skulle man väl kunna sammanfatta det med.
Citera
2008-05-15, 23:11
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Är du ironisk nu?
Eller tror du på riktigt att en modern vd/chef inte sliter som ett djur?

Nej, jag är inte ironisk. Jag är hur seriös och allvarlig som helst. Jag tror knappast de sliter lika hårt som Berit, 50 på akutintaget på ett sjukhus en lördagskväll, helgen efter lön.
Det cheferna och VD:arna gör är ju att sitta och mögla bort hela dagarna på "möten" eller ute på golfbanan eller så nöter de sin kostymbak i sin fina BMW i jakt på parkering vid Stureplan, samtidigt som de pratar i mobilen om vart älskarinnan ska möta upp.

Hårt arbete... jojo... Tragiskt att det finns såna som du som verkar ha gått på "myten" om att alla dessa VD:ar jobbar så hårt.


Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
I övrigt verkar du ha ruggigt dålig koll, men du läser väl bara Sportbladet och Gnagarforum antar jag...

Och vad är Sportbladet? Bajenbladet kallas tidningen för. Dålig koll?
Citera
2008-05-15, 23:12
  #9
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ser på debatt just nu och Johan Stael von Holstein är där och har en massa märkliga och direkt korkade åsikter. Han verkar bra puckad och säger att VD:ar och chefer jobbar riktigt hårt. Jojo...
Han verkar vara en mytoman av väldigt stora mått.
Han är tydligen någon sorts VD på ett företag som heter Iqube.

Var det inte han som var den store losern i Framfab-affären när It-bubblan sprack? Och för mig har han en direkt loserstämpel på sig.

Under vilken sten har han krupit fram och vad är det som gör att han har sån "rennomé".

Han borde ju ha många lik i garderoben.
Huhuhuhu....

Är det jag som får fler vibbar av Ian W som gäst hos Milli-Sivert Öholm?
Citera
2008-05-15, 23:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ser på debatt just nu och Johan Stael von Holstein är där och har en massa märkliga och direkt korkade åsikter. Han verkar bra puckad och säger att VD:ar och chefer jobbar riktigt hårt. Jojo...

Den enda som var korkad i den debatten var killen med hästsvans som såg ut att gå på socialbidrag.
Citera
2008-05-15, 23:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nej, jag är inte ironisk. Jag är hur seriös och allvarlig som helst. Jag tror knappast de sliter lika hårt som Berit, 50 på akutintaget på ett sjukhus en lördagskväll, helgen efter lön.

Vad spelar det för roll. Om nu det finns företag som är beredda att betala de här summorna så är det väl bara för dem att tacka och ta emot.

Berit 50 kunde ju ha blivit VD istället för sjukvårdare om hon nu tror att hon hade fått ett bättre liv då.
Citera
2008-05-15, 23:19
  #12
Medlem
Bronkzs avatar
Han var väl i thailand och köpte förnödenheter till behövande om jag minns rätt. Slantade upp en hel del. Det är på +kontot iaf hos mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback