2009-07-30, 11:54
Citat:
Grejen är ju att han har handikapp. Formodligen har han ADHD men har själv valt att inte söka för en diagnos. Killen har grava läs-skriv svårigheter, koncentrationsproblem, klent minne mm. Att han har en riskbenägen personlighet ger honom naturligtvis nackdelar men i många lägen sköna föredelar med entreprenörskapet, han är liksom sinnebilden av ”all-in”. Jag hörde honom på en föreläsning där han berättade om studietiden, att han hade år av misslyckade studier bakom sig på grund av hans problem. Till slut bestämde han sig för att plugga dubbelt så mycket som alla andra, så han läste studielitteraturen dubbelt så många gånger, kom på att han kunde rita bilder och klotter under föreläsningar eftersom att han inte hann med att skriva anteckningar, osv. Så att säga att killen inte vet någonting om handikapp tror jag är helt fel, men han gjorde ju någonting bra av det istället för att bara ge upp och se det som ett hinder.
Ursprungligen postat av nosnoj
Ibland önskar man att han kunde få ett litet handikapp så han kunde komma ner på jorden och se hur folk kan ha det.
Trots sitt namn ,sina pengar och fina förbindelser måste ha anses vara en kuf
Trots sitt namn ,sina pengar och fina förbindelser måste ha anses vara en kuf
Som jag uppfattar Johan så är han medvetet överdriven i media med sina åsikter, självklart står han för sina åsikter, men överdriver dem i syfte att provocera. I grunden tycker jag att han har rätt i det mesta som han säger. Och för er som tror att han bara har gjort misslyckad business, eller att chefer och VD inte jobbar hårt kan jag bara säga somna om.