2009-07-30, 11:54
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosnoj
Ibland önskar man att han kunde få ett litet handikapp så han kunde komma ner på jorden och se hur folk kan ha det.
Trots sitt namn ,sina pengar och fina förbindelser måste ha anses vara en kuf
Grejen är ju att han har handikapp. Formodligen har han ADHD men har själv valt att inte söka för en diagnos. Killen har grava läs-skriv svårigheter, koncentrationsproblem, klent minne mm. Att han har en riskbenägen personlighet ger honom naturligtvis nackdelar men i många lägen sköna föredelar med entreprenörskapet, han är liksom sinnebilden av ”all-in”. Jag hörde honom på en föreläsning där han berättade om studietiden, att han hade år av misslyckade studier bakom sig på grund av hans problem. Till slut bestämde han sig för att plugga dubbelt så mycket som alla andra, så han läste studielitteraturen dubbelt så många gånger, kom på att han kunde rita bilder och klotter under föreläsningar eftersom att han inte hann med att skriva anteckningar, osv. Så att säga att killen inte vet någonting om handikapp tror jag är helt fel, men han gjorde ju någonting bra av det istället för att bara ge upp och se det som ett hinder.

Som jag uppfattar Johan så är han medvetet överdriven i media med sina åsikter, självklart står han för sina åsikter, men överdriver dem i syfte att provocera. I grunden tycker jag att han har rätt i det mesta som han säger. Och för er som tror att han bara har gjort misslyckad business, eller att chefer och VD inte jobbar hårt kan jag bara säga somna om.
Citera
2009-07-30, 16:49
Medlem
Stael von Holstein är väl adligt. Har för mig att det fanns en (greve el. något sådant) Stael von H. bosatt i trakten av Halmstad som dömdes till ett längre fängelsestraff för typ fem år sedan. Han hade blivit skogstokig och löpt amok på allmäna platser, hotat folk med tillhyggen etc. Adelsmannen visade sig också vara en inbiten haschrökare....
Kan detta vara någon närstående till Johan S.v.H??
Släkt lär det ju vara iaf....
Citera
2009-07-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Stael von Holstein är väl adligt. Har för mig att det fanns en (greve el. något sådant) Stael von H. bosatt i trakten av Halmstad som dömdes till ett längre fängelsestraff för typ fem år sedan. Han hade blivit skogstokig och löpt amok på allmäna platser, hotat folk med tillhyggen etc. Adelsmannen visade sig också vara en inbiten haschrökare....
Kan detta vara någon närstående till Johan S.v.H??
Släkt lär det ju vara iaf....

Johan Stael von Holstein är adopterad och hette Persson innan dess.
Citera
2009-07-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Johan Stael von Holstein är adopterad och hette Persson innan dess.
Åh fan, det var en nyhet...
Då är det inte frågan om någon adelsman då inte....
Citera
2009-07-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
http://www.youtube.com/watch?v=89MMY3B--4s

Håller med honom till 100%

Jag tycker mer eller mindre alltid som JSVH, ofta vettiga åsikter. (iaf i de debatter jag sett honom delta, såsom debatt och kvällsöppet med Ekdahl)

Så långt från socialdemokratin man kan komma, underbart!
Citera
2009-07-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Åh fan, det var en nyhet...
Då är det inte frågan om någon adelsman då inte....

Nej inte i egentlig mening antagligen, han har väl en bror Fredrik som är en äkta Stael von Holstein som blodslinjen kommer att gå vidare på och han är adlig och ärver eventuella titlar.
Senast redigerad av Gardemon 2009-07-30 kl. 19:14.
Citera
2009-07-30, 19:49
Medlem
Han är vår tids Åsa Nisse.
Citera
2009-07-30, 20:29
Medlem
VicVocs avatar
Mycket fascinerande man. Har varit på ett antal seminarier och luncher med honom. Att säga att han inte jobbar hårt eller gjort sig förtjänt av framgång är ju bara fel. Sverige har inte så många entreprenörer som är vassare än honom.
Citera
2009-07-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc
Mycket fascinerande man. Har varit på ett antal seminarier och luncher med honom. Att säga att han inte jobbar hårt eller gjort sig förtjänt av framgång är ju bara fel. Sverige har inte så många entreprenörer som är vassare än honom.

Ha du skojar. Nervärdera inte mig och alla andra entrepenörer nu genom att påstå att JSvH skulle vara en vass entrepenör.

Kom igen när han har fått ett av alla sina projekt att ge långsiktiga vinster utan att investerarna är dom som står för fiolerna.
Citera
2009-07-31, 11:36
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VicVoc

Que?! Persson, Kamprad, Rausing, Bertil Hult, Ayad Al Saffar, Torsten Jansson, Grimaldi, Lederhausen... Etc etc etc...

Jag visste inte ens att Holstein nått någon framgång. Vilka företag kan han sägas ha lyckats med? Han är en medioker entreprenör men en utmärkt pratkvarn. Sen att han har helt rätt i sin kritik av sossarna och välfärdsstaten förändrar inte detta faktum.
Citera
2009-07-31, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Nej inte i egentlig mening antagligen, han har väl en bror Fredrik som är en äkta Stael von Holstein som blodslinjen kommer att gå vidare på och han är adlig och ärver eventuella titlar.

Nu kanske jag går offtopic men den här Fredrik von... så är väl inte han heller rikigt rumsren som ni kan läsa om på http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid925.dbp.asp

Sen är det lite märkligt hur en del personer i affärsvärlden knyts samman på olika sätt om man säger så

Man kan följa en röd tråd rätt långt om man söker på olika personer och får ihop olika konstellationer och då menar jag inte positiva saker.
Senast redigerad av Gardemon 2009-07-31 kl. 19:50.
Citera
2009-08-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ser på debatt just nu och Johan Stael von Holstein är där och har en massa märkliga och direkt korkade åsikter. Han verkar bra puckad och säger att VD:ar och chefer jobbar riktigt hårt. Jojo...
Han verkar vara en mytoman av väldigt stora mått.
Han är tydligen någon sorts VD på ett företag som heter Iqube.

Var det inte han som var den store losern i Framfab-affären när It-bubblan sprack? Och för mig har han en direkt loserstämpel på sig.

Under vilken sten har han krupit fram och vad är det som gör att han har sån "rennomé".

Han borde ju ha många lik i garderoben.
Och vem är du? Stor sosse!!! Du har inte en aning vad du pratar om, ta reda på fakta innan du skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in