2013-10-09, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ja män är känsligare och vill inte ha åsikter om andra. De är lite åsiktslösa när jag tänker efter.

Va? Antyder du att män är känsligare nu igen? Exakt vad baserar du dessa påståenden på? Jag har bidragit med personliga erfarenheter och om du vill kan jag även bidra med en hel del vetenskapliga avhandlingar som klart och tydligt framför hur kvinnor tenderar att basera sina aktioner och åsikter mer på den känslomässiga delen av hjärnan - Om du påstår något annat så vill jag gärna veta exakt VAD du baserar detta på.

Nå?
Citera
2013-10-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Va? Antyder du att män är känsligare nu igen? Exakt vad baserar du dessa påståenden på? Jag har bidragit med personliga erfarenheter och om du vill kan jag även bidra med en hel del vetenskapliga avhandlingar som klart och tydligt framför hur kvinnor tenderar att basera sina aktioner och åsikter mer på den känslomässiga delen av hjärnan - Om du påstår något annat så vill jag gärna veta exakt VAD du baserar detta på.

Nå?

Många män är rädda för förändring, för att lyckas och så vidare. Män har hårdare krav på sig där än kvinnor. Därför är de känsligare. Kvinnor kan mer "leva livet" och säga vad de tycker om andra.
Citera
2013-10-09, 23:36
Bannlyst
Citat:
Många män är rädda för förändring, för att lyckas och så vidare. Män har hårdare krav på sig där än kvinnor. Därför är de känsligare. Kvinnor kan mer "leva livet" och säga vad de tycker om andra.

Män har rent biologiskt sätt hårdare kvar på sig att prestera ja, då deras värde handlar till mycket om vad dom kan bidra med - Medans kvinnors biologiska värde till största del handlar om deras utseende. Därav varför män genom evolutionen utvecklat förmågan att stänga av känslorna och istället arbeta framåt och inte haka upp sig på det emotionella - Det är bara en av flertalet anledningar till varför kvinnor är känsligare än män.

Att kvinnor kan "leva livet" skulle vara förklaringen till att fruntimmer har en stor tendens att snacka skit om varandra varesig det handlar om familjen, högstadieklassen eller arbetsplatsen är en ytterst naiv och kort och gott en felaktig förklaring.
Citera
2013-10-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Män har rent biologiskt sätt hårdare kvar på sig att prestera ja, då deras värde handlar till mycket om vad dom kan bidra med - Medans kvinnors biologiska värde till största del handlar om deras utseende. Därav varför män genom evolutionen utvecklat förmågan att stänga av känslorna och istället arbeta framåt och inte haka upp sig på det emotionella - Det är bara en av flertalet anledningar till varför kvinnor är känsligare än män.

Att kvinnor kan "leva livet" skulle vara förklaringen till att fruntimmer har en stor tendens att snacka skit om varandra varesig det handlar om familjen, högstadieklassen eller arbetsplatsen är en ytterst naiv och kort och gott en felaktig förklaring.

Du säger att män är känsligare. Förstår du inte det själv? Verkligen? Att stänga av känslor har man bara behov av om man inte klarar av att hantera känslorna. Jesses!
Citera
2013-10-11, 01:23
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Verkar kul sätt du har att leva livet, kvinnor säger vad de tycker om andra men törs aldrig göra det öppet utan bakom ryggen på den de pratar om. Till skillnad från män så är kvinnor otroligt bra på att trycka ner varandra, tänk kvinnliga chefer
Citera
2013-10-11, 01:42
Bannlyst
Citat:
Du säger att män är känsligare. Förstår du inte det själv? Verkligen? Att stänga av känslor har man bara behov av om man inte klarar av att hantera känslorna. Jesses!

Du är så jävla borta i skallen så det är nå sjukt.

Vad tror du hade hänt om det varit kvinnor på normandie under d-day där människor blev söndersprängda till höger och vänster?
Citera
2014-05-15, 22:13
Medlem
Frågor till alla som skrivit här och har kompetens kring kvinnodominerade arbetsplatser då jag har fått ett arbete på en sådan:

1. Hur hanterar man skitsnacket som man när det väl kommer upp? Jag har 0 intresse i det men jag vill få bra referenser på denna arbetsplatsen.

2. Hur ska jag bete mig för att inte anses som socialt inkompetent?

3. Andra tips för mig som kille?

Kan outa att det rör sig om en socionomtjänst i mellersta Sverige, på socialtjänsten.
Citera
2014-05-16, 00:58
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Frågor till alla som skrivit här och har kompetens kring kvinnodominerade arbetsplatser då jag har fått ett arbete på en sådan:

1. Hur hanterar man skitsnacket som man när det väl kommer upp? Jag har 0 intresse i det men jag vill få bra referenser på denna arbetsplatsen.

2. Hur ska jag bete mig för att inte anses som socialt inkompetent?

3. Andra tips för mig som kille?

Kan outa att det rör sig om en socionomtjänst i mellersta Sverige, på socialtjänsten.

1: säg rakt ut att du inte bryr dig ett skit så läge vad någon har sagt/gjort etc inte påverkar dig eller din förmåga att göra dit jobb, är det inte jobbrelaterat så är det ointresant.

2: skit i vilket, du är väl där för att vara arbetskompetent? om "social kompetens" går ut på att smälta in bland folk som snackar skit och blajjar on strunt så förstår jag inte varför "social kompetens" skulle vara viktig.

3: se upp för att göra tjänster, händer lätt att det säts i system, "kan du hjälpa mig med X,Y,Z etc" sedan om man ber om en tjänst eller hjälp med något så är det plötsligt så himmla svårt. "hinner inte" eller "har mycket att göra" brukar vara en vanlig ursäkt.
Citera
2017-12-01, 18:25
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN

Nu får vi bumpa den här tråden, för maken till kärringgnäll och maktkamper under hösten 2017 får man leta efter - leta djupt och långt. Det är en jävla tur att man inte arbetar inom den offentliga sektorn, för vi har ju märkt att det är dom statliga och kommunala kärringarna som skriker värst - och högst !

Som stolt och begåvad heterosexuell Herre, bör man i dessa tider byta arbetsplats - om den är kvinnodominerad !
Citera
2019-10-28, 22:00
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemfanärtiina
Jag väntar med ett svar efterssom jag är för trött för att forumulera mig korrekt och tänka rätt.
Det här med bästismentaliteten ska jag dock definera bättre. Jag menar inte att de umgås med varandra utanför arbetsplatsen utan att de hela tiden bildar små allianser med en eller ett par andra och sedan ger sig på den som är lägst på hackordningen (oftast annan yngre kvinna) så att hon tar på sig mer jobb än hon borde, får ätstörningar O.S.V
Dessa allianser som bildas, bryts ner och ombildas är bästismentalitet.

Jag har jobbat länge med kvinnor i alla åldrar som ensam man i en arbetsgrupp. Helt klart bildas små allianser och bästismentaliteten regerar. Oftast handlar det om en liten kärna på 3-4 personer som styr. Det kan räcka med att en person byter jobb för att alliansen ska kollapsa och då kan flera i gruppen sluta, sen börjar nya och då bildas en ny allians. Många äldre 50+ kvinnor är som någon skrev väldigt bittra, medan de yngre tjejerna är gladare och positivare.

På kvinnliga arbetsplatser finns osynliga regler, vad gäller att ge komplimanger, ställa upp, vara med på insamlingar, bjuda på sig själv, byta pass, bjuda på fika m.m

Bryter man mot "hyfs" reglerna, så uppstår intrigerna.

Man behöver inte följa hyfs-reglerna, men man ska vara trevlig, alltid hälsa och respektera sina kollegor.

Har varit på manliga arbetsplatser också och de är inte bättre. Råare jargong och inte sällan fysisk konfrontation om nån känner sig kränkt.
Citera
2019-10-29, 18:36
Medlem
seaworthys avatar
Kvinnor investerar överlag en större portion i sociala samspel och relationer. Anledningen närmare historiskt har berott på kvinnans uppgifter i gruppen.

Jag har jobbat på ställen där kvinnor dominerar och det är löjligt hur träffsäker stereotypen är. Skvaller, tjat, ränker och utfrysning. Lågt i tak och lättkränkt.

Där jag jobbar nu är det nästan bara män och jag tycker det till och med är mysigt . Ganska svart humor men med glimten i ögat. Däremot när man jobbat på fabriker och dylikt med bara snubbar har det ju ofta varit rena galningar man tvingats jobba med. Totalt obildade, trångsynta och ociviliserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in