2013-10-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Okej. Om det är så här så stämmer det väl lite med den tyste jägaren, man kan inte prata och umgås när man jagar på samma sätt som man lagar. Mat. Kvinnor lär ju ska prata mer.
Ja, precis, det tänkte jag faktiskt inte på. Kvinnor var också samlare (en ganska social aktivitet) och hade större ansvar för att alla var överens i gruppen kan jag tänka mig och kanske har vi därför större förmåga att läsa av andras känslor. Och större behov än män och känna att de andra i gruppen instämmer i det vi gör. Vi är mer grupporienterade än män, som var jägare.
Citera
2013-10-09, 21:58
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Har avverkat några är på kvinnodominerade arbetsplatser, samt i en kvinnodominerad skola... Kommer aldrig hända igen. Den såkallade sociala kompetensen likknar mer ett handikapp, än något annat. Värmen och empatin ser man ej heller röken av.

Se på alla som jobbar så frenetiskt, för att t.ex. verka vara en stark kvinna. Bara kvinnor lägger så mycket energi på att verka vara något de egentligen aldrig kommer vara.

Det närmaste man kan hitta hos män, är väll de stackars pojkarna som läst boken spelet...men de blir ej alfa, hur mycket de än försöker. Det enda de finner är mer otrygghet.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-10-09 kl. 22:03.
Citera
2013-10-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Har avverkat några är på kvinnodominerade arbetsplatser, samt i en kvinnodominerad skola... Kommer aldrig hända igen. Den såkallade sociala kompetensen likknar mer ett handikapp, än något annat. Värmen och empatin ser man ej heller röken av.

Se på alla som jobbar så frenetiskt, för att t.ex. verka vara en stark kvinna. Bara kvinnor lägger så mycket energi på att verka vara något de egentligen aldrig kommer vara.

Svaga kvinnor dominerar på arbetsplatserna alltså.
Citera
2013-10-09, 22:07
Medlem
Citat:

Ja, precis vad jag sade.
Vinner framgång över andra kvinnor, genom att göra dem illa...tragiskt. Osmakliga losers, som feminister.

Har bara sett en man som blivit dominerad, men han var lost; tyvärr. Vi andra män var spridda bland kvinnorna, socialt självständiga. Samtliga jag talat med, har varit less på just kärringaktigt beteende, brist på samarbetsförmåga.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-10-09 kl. 22:13.
Citera
2013-10-09, 22:11
Bannlyst
Jo, det är onekligen intriger så det står härliga till på kvinnodominerade arbetsplatser.

Jag tror ärligt talat att skit-snack och prat bakom ryggen är i kvinnors biologi eller något, till och med min egen morsa kan sitta och prata strunt om min syrra inför hennes väninnor, sen när hon pratar med syrran så är hon hur trevlig som helst och pratar istället strunt om hennes väninnor, samtidigt säger syrran hur hennes vännina X eller Y är si och så men sen när syster är med X och Y så har dom alla tre någon annan gemensamt som dom pratar skit om.

Det är seriöst som ett gäng småungar, dagisbarn. Jag har ALDRIG NÅGONSIN vistats på en arbetsplats där kvinnorna inte pratar strunt om varandra, med varandra och mot varandra.
Citera
2013-10-09, 22:12
Bannlyst
Citat:

Människor med svag självkänsla känner ofta behov av att styra och kontrollera andra och det är nog väldigt få som skulle förneka att kvinnor som grupp ofta lider av extremt dålig självkänsla bakom fasaden.
Citera
2013-10-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Jo, det är onekligen intriger så det står härliga till på kvinnodominerade arbetsplatser.

Jag tror ärligt talat att skit-snack och prat bakom ryggen är i kvinnors biologi eller något, till och med min egen morsa kan sitta och prata strunt om min syrra inför hennes väninnor, sen när hon pratar med syrran så är hon hur trevlig som helst och pratar istället strunt om hennes väninnor, samtidigt säger syrran hur hennes vännina X eller Y är si och så men sen när syster är med X och Y så har dom alla tre någon annan gemensamt som dom pratar skit om.

Det är seriöst som ett gäng småungar, dagisbarn. Jag har ALDRIG NÅGONSIN vistats på en arbetsplats där kvinnorna inte pratar strunt om varandra, med varandra och mot varandra.

Kvinnor är inte lika sentimentala som män antar jag. Kvinnor är inte heller lika känsliga.
Citera
2013-10-09, 22:18
Bannlyst
Citat:
Kvinnor är inte lika sentimentala som män antar jag. Kvinnor är inte heller lika känsliga.

Kvinnor är extremt känsliga, har du någonsin gjort någon form av militärutbildning? När jag gjorde värnplikten så var det ett antal tjejer med, dom började ju för fan storgråta så fort dom fick lite skäll av generalen.

Gör man som kille något fel och får storskäll så rycker man på axlarna och gör om, fruntimmer klarar ju för fan inte av att ta kritik över huvud taget utan bryter ihop helt.

Samma sak när vi var ute i fält, sakerna var "för tunga", det var "för jobbigt" och det var ett ständigt gnällande på allt vad fan man gjorde.

Nej du mysmari, kvinnor är utan tvekan flera ggr känsligare än män, om jag minns rätt har detta även bevisats i ett antal studier som visade att kvinnor baserade sina val mycket mer på känslan för stunden än den rationella delen av hjärnan.
Citera
2013-10-09, 22:18
Medlem
Citat:

Jag tror att det är just den svagheten som ligger bakom de beryktade ångervåldtäkterna eller behovet av att sätta dit sitt ex på ett fiktivt brott mot barnen.
Därför anser jag att feminismen gör kvinnor just en otjänst...kvinnor hålls tillbaka i utvecklingen, då deras brister ej kan diskuteras.
Citera
2013-10-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag tror att det är just den svagheten som ligger bakom de beryktade ångervåldtäkterna eller behovet av att sätta dit sitt ex på ett fiktivt brott mot barnen.
Därför anser jag att feminismen gör kvinnor just en otjänst...kvinnor hålls tillbaka i utvecklingen, då deras brister ej kan diskuteras.

Jag tycker inte heller att all feminism gör kvinnor en tjänst heller. Dock så finns det fall där det behövs ett könsperspektiv och det åt båda håll.

Män verkar känsligare för att tala öppet med andra om andra så att säga.
Citera
2013-10-09, 22:26
Bannlyst
Citat:

Män verkar känsligare för att tala öppet med andra om andra så att säga.

Eller så kanske män inte är lika dömande om sina kamrater 24/7 som kvinnor uppenbarligen verkar vara? Kanske man accepterar varandras olikheter mer? Kanske män inte orkar bry sig om att Johan har köpt en ny t-shirt som inte passar eller att Kalle låg med hans ex förra helgen?

Män på en arbetsplats kanske är där för att utföra arbetet och inte skapa en politiskt debatt och rangordning som består av skitsnack och smutskastning?
Citera
2013-10-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fysikmannen
Eller så kanske män inte är lika dömande om sina kamrater 24/7 som kvinnor uppenbarligen verkar vara? Kanske man accepterar varandras olikheter mer? Kanske män inte orkar bry sig om att Johan har köpt en ny t-shirt som inte passar eller att Kalle låg med hans ex förra helgen?

Män på en arbetsplats kanske är där för att utföra arbetet och inte skapa en politiskt debatt och rangordning som består av skitsnack och smutskastning?

Ja män är känsligare och vill inte ha åsikter om andra. De är lite åsiktslösa när jag tänker efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in