Citat:
Det är helt riktigt att judarna inte har praktiserat inavel lika mycket som araber. Tvärtom, har judarna praktiserat inavel MYCKET MER än araber (läs Kevin MacDonald), och de är dessutom intelligentare än araber, men det beror på att judendomen som religion har mekanismer som gynnar intelligensen; därför ser du inte lika många judiska pizzerior.
Ursprungligen postat av Japhy
Med tanke på att klanmentalitet och kusingifte grovt urholkat den en gång stolta arabiska folkstammen, som stred och erövrade, bevarade och utvecklade kunskap, hade goda kunskaper om läkekonsten, till vad den nu är - ett inavlat skämt, med låg intelligens, särskolebegåvade barn och dotterslaktare, är det bara att konstatera att de på inget sätt når upp till våra svindlande höjder. Men jag tycker IQ-diskussioner lätt urartar.
Judarna är en annan femma - de är visserligen ett MÖ-folk, men har inte praktiserat inavel i samma utsträckning som muslimerna.
Judarna är en annan femma - de är visserligen ett MÖ-folk, men har inte praktiserat inavel i samma utsträckning som muslimerna.
Jag förstår dock att det skär i hjärtat på dig att erkänna att araber kan vara intelligenta. Missförstå mig dock inte, jag instämmer i att araber är tröga, men jag anser att det går att förändra, medan ni i ert arabhat menar att detta är ett statiskt tillstånd för araber.
Dessutom skiljer sig inte judarna nämnvärt från palestiner och andra mellanösternfolkslag rent genetiskt.
Citat:
Har du källa eller talar du bara ur röven?
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Undrar om arabvärlden gått om afrika i analfabetism? I arabvärlden är analfabetismen uppe i 75%. Någon som har siffror på afrikansk analfabetism?