2008-05-13, 23:15
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Med tanke på att klanmentalitet och kusingifte grovt urholkat den en gång stolta arabiska folkstammen, som stred och erövrade, bevarade och utvecklade kunskap, hade goda kunskaper om läkekonsten, till vad den nu är - ett inavlat skämt, med låg intelligens, särskolebegåvade barn och dotterslaktare, är det bara att konstatera att de på inget sätt når upp till våra svindlande höjder. Men jag tycker IQ-diskussioner lätt urartar.

Judarna är en annan femma - de är visserligen ett MÖ-folk, men har inte praktiserat inavel i samma utsträckning som muslimerna.
Det är helt riktigt att judarna inte har praktiserat inavel lika mycket som araber. Tvärtom, har judarna praktiserat inavel MYCKET MER än araber (läs Kevin MacDonald), och de är dessutom intelligentare än araber, men det beror på att judendomen som religion har mekanismer som gynnar intelligensen; därför ser du inte lika många judiska pizzerior.

Jag förstår dock att det skär i hjärtat på dig att erkänna att araber kan vara intelligenta. Missförstå mig dock inte, jag instämmer i att araber är tröga, men jag anser att det går att förändra, medan ni i ert arabhat menar att detta är ett statiskt tillstånd för araber.

Dessutom skiljer sig inte judarna nämnvärt från palestiner och andra mellanösternfolkslag rent genetiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Undrar om arabvärlden gått om afrika i analfabetism? I arabvärlden är analfabetismen uppe i 75%. Någon som har siffror på afrikansk analfabetism?
Har du källa eller talar du bara ur röven?
Citera
2008-05-13, 23:19
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Har du källa eller talar du bara ur röven?

http://sydsvenskan.se/varlden/article310288.ece
Citera
2008-05-13, 23:20
Medlem
mr.demons avatar
Varför så många invandrare bakar Pizza??? Hur många känner ni inte som gillar Pizza? Mysteriet är löst.
Citera
2008-05-13, 23:30
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Garva på du Babianen. Visst är jag en dagdrömmare, men här har du ändå framtiden för våra mindre kompetenta folkgrupper.

Den kritiska massan invandrare har långt ifrån uppnåtts. Det är för mig inte invandrare som är det stora problemet. jag gillar amerikaner, koreaner (hör och häpna) och många andra grupper i vårt samhälle - detta gäller för mig främst muslimerna som vi faktiskt kan göra mycket åt. Att gå runt och dagdrömma om en segregation som gäller alla utom rena ariska svenskar, det tycker jag bara är okonstruktivt.

Många invandrare tjänar nog en hel del på sina små rörelser. Och visst skattefuskas det en hel del i allt från krogbrancher till taxifirmor. Men inte tror jag att butiksägare och taxichaffisar tjänar några större summor - om vi alla bidrar kan vi säkert minska även detta!

Den akademiska medelklassen... Tandläkare... Tja, jag tror knappast tandläkare kommer vara något högstatusyrke inom EU om ett antal år. I Sverige har det aldrig varit högstatus, även om jag kan förstå att du som mer primitiv gärna bländas av deras vita rockar och tycker de är sååå snajdiga. Antalet iranier och den där rumänen (var det alltså en enda rumän som lyckades ta sig in, eller) kommer snarare pressa ned lönerna i dessa yrken till sjuksköterskenivå. Själv kan jag gärna betala lite extra för att gå till en svensk, liksom du gärna betalar lite mindre för att du går till en arabisk tandläkare.

Detta kommer även bli effekten av läkarutbildningarna, som enligt dig ska svämmas över av invandrare. Själv ställer jag mig tveksam till detta, men visst - vi håller ju på och certifierar en hel del importerade doktorer. Det kommer pressa kostnaderna för landstingen betydligt. Dessa läkare kommer sannolikt hamna på mindre betydande positioner, i avsikt att sänka lönekostnaderna för landstingen.

Knappast

Jag läste någonstans att var åttonde tandläkare i Sverige är iranier. Ha då i åtanke att minst 1000 iranska tandläkare utbildade i Sverige jobbar i England.

Det är knappast så att iranierna trycker ner lönerna, utan det är snarare tvärtom. De flesta privata tandläkare är iranier eller invandrare och det är svenskarna som slavar på folktandvården. Om iranierna nu hade pressat lönerna borde det ha hänt för längesedan med tanke på att så många tandläkare är från Eeran zameen.
Citera
2008-05-13, 23:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är helt riktigt att judarna inte har praktiserat inavel lika mycket som araber. Tvärtom, har judarna praktiserat inavel MYCKET MER än araber (läs Kevin MacDonald), och de är dessutom intelligentare än araber, men det beror på att judendomen som religion har mekanismer som gynnar intelligensen; därför ser du inte lika många judiska pizzerior.

Jag förstår dock att det skär i hjärtat på dig att erkänna att araber kan vara intelligenta. Missförstå mig dock inte, jag instämmer i att araber är tröga, men jag anser att det går att förändra, medan ni i ert arabhat menar att detta är ett statiskt tillstånd för araber.

Dessutom skiljer sig inte judarna nämnvärt från palestiner och andra mellanösternfolkslag rent genetiskt.Har du källa eller talar du bara ur röven?
Jag är inte lika insatt som du vad gäller judars genetiska förutsättningar. Men att de skulle vara lika inavlade som övrigt MÖ-folk har jag svårt att tro på. Här ska du få nått att bita i. Har DU källor?

Citat:
Percentage of marriages between relatives in several Saudi provinces surveyed
as well as other countries in the region:

JORDAN
50.2%

IRAQ
57.9%

KUWAIT
54.3%

BAHRAIN
39.4%

U.A.E.
61.6%

EGYPT
28.9%

Saudi Arabia (overall)* 56.8%

Northern Province
52.1%

North Western Province
67.7%

South Western Province
54.2%

Central Province
60.8%

Eastern Province
59.1%

http://www.unl.edu/rhames/courses/212/arab_inbreed/arab_inbreed.htm

Och vad får det för följder här tro? Jo:
Citat:
På femton år har antalet särskoleelever nästan fördubblats. Av elever i grundskolan går 1,4 procent i särskola, men antalet varierar stort mellan olika kommuner. Det visar en rapport från Skolverket.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=721014&lid=senasteNytt_275 %20%20211&lpos=rubrik_721014

Men då borde det ju vara extra allvarligt i Malmö - vi har ju så många. Jajamensan:
Citat:
I Malmö är ökningen ovanligt kraftig.
- Antalet elever i särskola har stigit med hundra procent de senaste tio åren, säger Lars Lindeheim, enhetschef för särskolans resursteam i Malmö.
http://www.expressen.se/1.491193

Citat:
Invandrarbarnen är klart överrepresenterade bland de svårt handikappade barnen. Det visar undersökningar från specialskolor i flera europeiska länder. En huvudorsak tros vara att det inom flera invandrargrupper är vanligt med giftermål mellan nära släktingar. Det som av tradition binder samman familjerna kan också bli ett allvarligt problem.
http://www.vi-tidningen.se/templates/ArticlePage.aspx?id=3302

Det är lite svårt att inte tycka synd om dessa degenererade människor. Fatta hur lurade de blivit.

Så här har du orsaken till "trögheten" du tidigare nämnde. Så här ser verkligheten ut - kan du acceptera den, eller fortsätta tror på skrönor?

Citera
2008-05-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Varför så många invandrare bakar Pizza??? Hur många känner ni inte som gillar Pizza? Mysteriet är löst.

Skulle käka lunch idag så vi gick in på pizzerian som även hade dagens. Väl framme såg vi på de två mö ägarna bakom disken medans vi läste på menyn.
De påminde så mycket om giriga bilhandlare så vi gick till mcDonalds istället.
Citera
2008-05-13, 23:40
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Knappast

Jag läste någonstans att var åttonde tandläkare i Sverige är iranier. Ha då i åtanke att minst 1000 iranska tandläkare utbildade i Sverige jobbar i England.

Det är knappast så att iranierna trycker ner lönerna, utan det är snarare tvärtom. De flesta privata tandläkare är iranier eller invandrare och det är svenskarna som slavar på folktandvården. Om iranierna nu hade pressat lönerna borde det ha hänt för längesedan med tanke på att så många tandläkare är från Eeran zameen.

Iranierna är synnerligen ena ambitiösa och flitiga små rackare. Men även om de så alla studerar till ingenjörer, läkare och tandläkare så kan de aldrig uppväga för den förpestning som orsakas av horder av somalier och araber. Detta måste även du inse Äspen. En politik som vore positiv till enbart iransk invandring är ju inte heller möjlig. Man blir ju tvungen att ta kurderna på köpet.
Citera
2008-05-13, 23:42
Medlem
Japhy,

Det (analfabetismen) visar ju egentligen bara hur löjligt det är med IQ-tester som "realister" ofta hänvisar till. Knappast rättvist. Genetiska undersökningar visar att adopterade svartas IQ i genomsnitt är 90. Det får mig tvivla på genetiska skillnader.

För övrigt tvekar jag på dina uppgifter, det verkar vara lite för lågt. Källor som CIA World Factbook anger att läskunnigheten är runt 70-80 % i arabvärlden (Saudi t.ex. male: 84.7%, female: 70.8%).
Citera
2008-05-13, 23:44
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkad
Skulle käka lunch idag så vi gick in på pizzerian som även hade dagens. Väl framme såg vi på de två mö ägarna bakom disken medans vi läste på menyn.
De påminde så mycket om giriga bilhandlare så vi gick till mcDonalds istället.

Vad jag försökte att säga var att det ofta är bra pengar i att äga en Pizzeria.
Citera
2008-05-13, 23:48
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Jag är inte lika insatt som du vad gäller judars genetiska förutsättningar. Men att de skulle vara lika inavlade som övrigt MÖ-folk har jag svårt att tro på. Här ska du få nått att bita i. Har DU källor?
Vill du diskutera judarnas genetiska uppsättning så är du välkommen till den här tråden där jag har presenterat massvis med källor:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=648499
Citat:
http://www.unl.edu/rhames/courses/212/arab_inbreed/arab_inbreed.htm

Och vad får det för följder här tro? Jo:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=721014&lid=senasteNytt_275 %20%20211&lpos=rubrik_721014

Men då borde det ju vara extra allvarligt i Malmö - vi har ju så många. Jajamensan:

http://www.expressen.se/1.491193

http://www.vi-tidningen.se/templates/ArticlePage.aspx?id=3302

Det är lite svårt att inte tycka synd om dessa degenererade människor. Fatta hur lurade de blivit.

Så här har du orsaken till "trögheten" du tidigare nämnde. Så här ser verkligheten ut - kan du acceptera den, eller fortsätta tror på skrönor?
Jag håller dock fortfarande inte med att det är just inaveln som har gjort araber dumma i huvudet (och araber är idioter, tro inget annat). Judar har också praktiserat inavel väldigt mycket, bland annat kusingifte har varit otroligt vanligt bland judar. Det som gör araber till idioter är islam. Islam är en religion som fördummar och islams idioti smittar även av sig på andra folkslag efter ett tag. Se t.ex. på mizrahi-judarna som har levt bland araber länge; de är inga snillen om du trodde det.

Alla som inte rasblandar utövar en viss form av inavel. Svenskar är nog också rätt så inavlade till viss grad (om än inte lika hög grad som mellanösternfolkslag).

Jag står fast vid att om man rensar ut den muslimska mentaliteten från araber, uppmuntrar eugeniska tankegångar istället för den dysgeniska skiten som kallas islam, så kommer européer att få storspö av araber med intellektuella mått mätt.

Detta resonemang skulle man nog även kunna applicera på afrikaner, fast i afrikaners fall får man utöva väldigt mycket eugenik och tvångssteriliseringar.

Hur som helst så är arabers sysselsättning med pizzerior och sådana yrken något som kommer att avta i längden, tror jag.
Citera
2008-05-13, 23:49
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Iranierna är synnerligen ena ambitiösa och flitiga små rackare. Men även om de så alla studerar till ingenjörer, läkare och tandläkare så kan de aldrig uppväga för den förpestning som orsakas av horder av somalier och araber. Detta måste även du inse Äspen. En politik som vore positiv till enbart iransk invandring är ju inte heller möjlig. Man blir ju tvungen att ta kurderna på köpet.
Nej och det tycker inte jag heller.

Vad jag vill är att invandringen ska göras kravbaserad. Iranier ska inte få komma hit om de inte klarar av att göra något vettigt samtidigt som att en arab borde få komma om han har kapaciteten att bidra till samhället på ett positivt manér.
Citera
2008-05-13, 23:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarianen
Japhy,

Det (analfabetismen) visar ju egentligen bara hur löjligt det är med IQ-tester som "realister" ofta hänvisar till. Knappast rättvist. Genetiska undersökningar visar att adopterade svartas IQ i genomsnitt är 90. Det får mig tvivla på genetiska skillnader.

För övrigt tvekar jag på dina uppgifter, det verkar vara lite för lågt. Källor som CIA World Factbook anger att läskunnigheten är runt 70-80 % i arabvärlden (Saudi t.ex. male: 84.7%, female: 70.8%).

Det är vare sig analfabetism eller IQ som mina siffror visar. Det är något mycekt värre - inavel! Siffrorna visar på procent bevisad inavel i repektive land. Inte analfabetismens utbredning, då denna, som du så riktigt påpekat, är betydligt högre, men troligtvis en av följderna av klangifte. Inavel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in