2008-05-13, 22:16
Medlem
Citat:
Tror att du underskattar mellanösternfolkslag. Det är inte några korkade negrer om du tror det. Visst ska det erkännas att många från mellanöstern idag inte ger något imponerande intryck men det beror på åratal av degeneration av islam och sådant. Annars så är ju judarna ett bra exempel på att mellanösternfolkslag kan vara minst lika intelligenta som européer, om de lägger manken till.
Denna intelligens-skala med vilken du bidrar så mycket till diskussionen (som var om pizza-mellanösternfolkslag!), baseras på?....
Citera
2008-05-13, 22:22
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltkakan
korvgubbe och hamburgarvändare är inge svårt heller, så varför just pizza är en gåta
De kanske diggar att käka pizza framför korv eller hamburgare?...
Citat:
Ursprungligen postat av Ez dut ulertzen
Denna intelligens-skala med vilken du bidrar så mycket till diskussionen, baseras på?....
Tror du på allvar att mellanösternfolkslag är mer korkade än nordeuropéer rent genetiskt? Många araber anser jag vara kompletta idioter—men det beror inte på att de egentligen är idioter utan snarare beror det på att de beter sig som idioter. Mellanöstern befinner sig för tillfället i en degenererad nivå, men rensar man ut islam därifrån, uppmuntrar en tävlingsmentalitet, kunskap och skolgång, så är jag säker på att det kommer att bli en enorm skillnad.

Då kommer det nog även att bli mindre pizzabagare från mellanöstern. Men det är en framtidsfråga.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-05-13 kl. 22:25.
Citera
2008-05-13, 22:27
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ez dut ulertzen
Jag håller med alla föregående talare, men min fråga är varför det är just araber. Aldrig somalier, aldrig ryssar, nån enstaka gång jugoslaver.

Har du NÅNSIN sett en somalier jobba öht? Eller för den delen göra något vettigt?
Citera
2008-05-13, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet
Har du NÅNSIN sett en somalier jobba öht? Eller för den delen göra något vettigt?

Jag har.
Citera
2008-05-13, 22:34
Medlem
Det kan nog bero på att de flesta som går på pizzeria gillar, hår i maten, helst könshår, pizzor gjorda av otvättade nystjärtkliade händer.
Sedan är det nog inte helt fel med "vitlökssås" i kebabsåsen heller, och skulle klena dåliga svenskar kunna prestera allt detta? De blir nog svårt.

Lite skit rensar magen säger hunden som äter avföring---->svenskarna drar på pizzeria
Citera
2008-05-13, 22:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nu är väl korvgubbe ett klassiskt "låg IQ-jobb", inte sant? Men men, jag förstår vad du försöker (med dina begränsningar) säga. Du ska få ett svar:

Du borde åka på besök till en invandrarskola (ja det finns gott om dem, testa IV-programmet). Det blir snart pinsamt klart för dig att dessa invandrare helt enkel inte kommer att klara sig, ens efter 200 år i ett I-land. Titta på afrikanerna som kom till USA. De kämpar fortfarande för att komma upp sig, till ingen nytta - de har inte de mentala resurserna som krävs.

Skolresultaten är misserabla, framför allt för grabbarna. Tjejerna är däremot duktiga, så man kan ju räkna med att en hel del brudar kommer konvertera/hoppa av från islam och söka sig mot mer västerländska värderingar. I takt med att vi inför restriktioner mot fruimport kommer vi kunna se till att de sakta men säkert försvinner. Vi spärrar in deras pojk-barn i fängelser, genom att höja straffsatserna - där kan de få trycka nummerplåtar och liknande, medan vi sakta men säkert assimilerar deras kvinnor. Finns redan en hel del som har gått över till den ljusa sidan, främst iranska kvinnor (då de inte är lika fula som många andra MÖ-folk), men snart kan vi plocka grädden från moset även vad gäller de mindre attraktiva arabkvinnorna.

Du har alltså gått över från att vara "realist" till renodlad dagdrömmare?

Det finns i Sverige invandrare i ett sådant antal att den kritiska massan redan har uppnåtts. Det spelar liksom ingen roll vad ni gör, eftersom bollen redan har kommit i rullning. Så att säga.

Vidare är många av invandrarnas affärsverksamheter mer lönsamma än svenskars lönearbete. Inte minst eftersom de kan fuska med skatter och annat.

Jag skulle snarare säga att det är den svenska akademiska medelklassen som långsamt kommmer att blattefieras. Har du besökt läkar/tandläkar - utbildningarna på senare tid?
Citera
2008-05-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag skulle snarare säga att det är den svenska akademiska medelklassen som långsamt kommmer att blattefieras. Har du besökt läkar/tandläkar - utbildningarna på senare tid?

Ja det har jag, har du?
Citera
2008-05-13, 22:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja det har jag, har du?

Jag noterade att iranier (och även en rumän) var väl representerade.
Citera
2008-05-13, 22:49
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet

Flertal ggr...
Citera
2008-05-13, 22:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Tror att du underskattar mellanösternfolkslag. Det är inte några korkade negrer om du tror det. Visst ska det erkännas att många från mellanöstern idag inte ger något imponerande intryck men det beror på åratal av degeneration av islam och sådant. Annars så är ju judarna ett bra exempel på att mellanösternfolkslag kan vara minst lika intelligenta som européer, om de lägger manken till.

Med tanke på att klanmentalitet och kusingifte grovt urholkat den en gång stolta arabiska folkstammen, som stred och erövrade, bevarade och utvecklade kunskap, hade goda kunskaper om läkekonsten, till vad den nu är - ett inavlat skämt, med låg intelligens, särskolebegåvade barn och dotterslaktare, är det bara att konstatera att de på inget sätt når upp till våra svindlande höjder. Men jag tycker IQ-diskussioner lätt urartar.

Judarna är en annan femma - de är visserligen ett MÖ-folk, men har inte praktiserat inavel i samma utsträckning som muslimerna.
Citera
2008-05-13, 23:07
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Judarna är en annan femma - de är visserligen ett MÖ-folk, men har inte praktiserat inavel i samma utsträckning som muslimerna.

Undrar om arabvärlden gått om afrika i analfabetism? I arabvärlden är analfabetismen uppe i 75%. Någon som har siffror på afrikansk analfabetism?

Angående topic så är det väl så att araber umgås med araber som känner till samma bransh. Etniska grupper som håller för sig själva brukar ofta gå in i en viss bransch. De klassiska kemtvättskinesen i USA tex. Nyanlända arbetslösa söker sig till landsmän och letar jobb.

Nu finns en viss risk i att man skapar en missuppfattning om att araber skulle vara några slags arbetsmyror. De flesta vet ju vad araber oftast lever på.

Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2008-05-13 kl. 23:12.
Citera
2008-05-13, 23:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Du har alltså gått över från att vara "realist" till renodlad dagdrömmare?

Det finns i Sverige invandrare i ett sådant antal att den kritiska massan redan har uppnåtts. Det spelar liksom ingen roll vad ni gör, eftersom bollen redan har kommit i rullning. Så att säga.

Vidare är många av invandrarnas affärsverksamheter mer lönsamma än svenskars lönearbete. Inte minst eftersom de kan fuska med skatter och annat.

Garva på du Babianen. Visst är jag en dagdrömmare, men här har du ändå framtiden för våra mindre kompetenta folkgrupper.

Den kritiska massan invandrare har långt ifrån uppnåtts. Det är för mig inte invandrare som är det stora problemet. jag gillar amerikaner, koreaner (hör och häpna) och många andra grupper i vårt samhälle - detta gäller för mig främst muslimerna som vi faktiskt kan göra mycket åt. Att gå runt och dagdrömma om en segregation som gäller alla utom rena ariska svenskar, det tycker jag bara är okonstruktivt.

Många invandrare tjänar nog en hel del på sina små rörelser. Och visst skattefuskas det en hel del i allt från krogbrancher till taxifirmor. Men inte tror jag att butiksägare och taxichaffisar tjänar några större summor - om vi alla bidrar kan vi säkert minska även detta!

Den akademiska medelklassen... Tandläkare... Tja, jag tror knappast tandläkare kommer vara något högstatusyrke inom EU om ett antal år. I Sverige har det aldrig varit högstatus, även om jag kan förstå att du som mer primitiv gärna bländas av deras vita rockar och tycker de är sååå snajdiga. Antalet iranier och den där rumänen (var det alltså en enda rumän som lyckades ta sig in, eller) kommer snarare pressa ned lönerna i dessa yrken till sjuksköterskenivå. Själv kan jag gärna betala lite extra för att gå till en svensk, liksom du gärna betalar lite mindre för att du går till en arabisk tandläkare.

Detta kommer även bli effekten av läkarutbildningarna, som enligt dig ska svämmas över av invandrare. Själv ställer jag mig tveksam till detta, men visst - vi håller ju på och certifierar en hel del importerade doktorer. Det kommer pressa kostnaderna för landstingen betydligt. Dessa läkare kommer sannolikt hamna på mindre betydande positioner, i avsikt att sänka lönekostnaderna för landstingen.
Senast redigerad av Japhy 2008-05-13 kl. 23:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in