2008-05-13, 23:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Garva på du Babianen. Visst är jag en dagdrömmare, men här har du ändå framtiden för våra mindre kompetenta folkgrupper.

Den kritiska massan invandrare har långt ifrån uppnåtts. Det är för mig inte invandrare som är det stora problemet. jag gillar amerikaner, koreaner (hör och häpna) och många andra grupper i vårt samhälle - detta gäller för mig främst muslimerna som vi faktiskt kan göra mycket åt. Att gå runt och dagdrömma om en segregation som gäller alla utom rena ariska svenskar, det tycker jag bara är okonstruktivt.

Många invandrare tjänar nog en hel del på sina små rörelser. Och visst skattefuskas det en hel del i allt från krogbrancher till taxifirmor. Men inte tror jag att butiksägare och taxichaffisar tjänar några större summor - om vi alla bidrar kan vi säkert minska även detta!

Den akademiska medelklassen... Tandläkare... Tja, jag tror knappast tandläkare kommer vara något högstatusyrke inom EU om ett antal år. I Sverige har det aldrig varit högstatus, även om jag kan förstå att du som mer primitiv gärna bländas av deras vita rockar och tycker de är sååå snajdiga. Antalet iranier och den där rumänen (var det alltså en enda rumän som lyckades ta sig in, eller) kommer snarare pressa ned lönerna i dessa yrken till sjuksköterskenivå. Själv kan jag gärna betala lite extra för att gå till en svensk, liksom du gärna betalar lite mindre för att du går till en arabisk tandläkare.

Detta kommer även bli effekten av läkarutbildningarna, som enligt dig ska svämmas över av invandrare. Själv ställer jag mig tveksam till detta, men visst - vi håller ju på och certifierar en hel del importerade doktorer. Det kommer pressa kostnaderna för landstingen betydligt. Dessa läkare kommer sannolikt hamna på mindre betydande positioner, i avsikt att sänka lönekostnaderna för landstingen.

1. Jag vill inte dra tråden OT genom att påbörja den diskussionen här, men jag bjuder ändå på ett litet exempel.

Citat:
70 590 eller 26% av hela kommunens befolkning var 2006 födda utomlands. Samma år hade 99236 personer eller 35.9% utländsk bakgrund, dvs var själva födda utomlands eller hade utomlands födda föräldrar, bland barn upp till 17 år var andelen 42,8 %.[5] Fyra år tidigare, 2002 hade 84840 personer, 32% av befolkningen, utländsk bakgrund. De största invandrade grupperna kommer från följande länder:
Källa

Var seriös nu. Malmö är Sveriges tredje största stad. Bland barn upp till 17 år utgör invandrarna 42% av befolkningen. Även om vi räknar bort invandrare som är icke-blattar, så är det uppenbart att tom. en andel på 20% räcker för att upprätthålla en permanent närvaro av blattar och deras kultur. Och eftersom du inte blir av med dem så får du acceptera att samhället anpassas efter dem. Inse att det är över.

2. Hur det kommer att bli i framtiden kan vi inte veta. Men faktum är att allt fler invandrare tar plats i den akademiska medelklassen. Och det är inte illa med tanke på hur kort tid de flesta invandrare har varit här. Många grupper är bara inne på andra generationen. Och ändå är de väl representerade som egenföretagare och på prestigeutbildningar. Min stålar ligger på att ni till stor del kommer att bli utkonkurrerade.
Citera
2008-05-13, 23:53
Medlem
Citat:
Det är vare sig analfabetism eller IQ som mina siffror visar. Det är något mycekt värre - inavel! Siffrorna visar på procent bevisad inavel i repektive land. Inte analfabetismens utbredning, då denna, som du så riktigt påpekat, är betydligt högre, men troligtvis en av följderna av klangifte. Inavel!

Oj, jag trodde siffrorna du citerade beskrev andelen läskunniga. Skulle ha läst.

Men vilka siffror?!

Det har jag inget att säga om förutom att jag hoppas att man gör något åt det där.
Citera
2008-05-13, 23:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vill du diskutera judarnas genetiska uppsättning så är du välkommen till den här tråden där jag har presenterat massvis med källor:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=648499Jag håller dock fortfarande inte med att det är just inaveln som har gjort araber dumma i huvudet (och araber är idioter, tro inget annat). Judar har också praktiserat inavel väldigt mycket, bland annat kusingifte har varit otroligt vanligt bland judar. Det som gör araber till idioter är islam. Islam är en religion som fördummar och islams idioti smittar även av sig på andra folkslag efter ett tag. Se t.ex. på mizrahi-judarna som har levt bland araber länge; de är inga snillen om du trodde det.

Alla som inte rasblandar utövar en viss form av inavel. Svenskar är nog också rätt så inavlade till viss grad (om än inte lika hög grad som mellanösternfolkslag).

Jag står fast vid att om man rensar ut den muslimska mentaliteten från araber, uppmuntrar eugeniska tankegångar istället för den dysgeniska skiten som kallas islam, så kommer européer att få storspö av araber med intellektuella mått mätt.

Detta resonemang skulle man nog även kunna applicera på afrikaner, fast i afrikaners fall får man utöva väldigt mycket eugenik och tvångssteriliseringar.

Hur som helst så är arabers sysselsättning med pizzerior och sådana yrken något som kommer att avta i längden, tror jag.

Du kan slå fast en spik i foten för allt vad jag bryr mig, men faktum kvarstår - muslimer hamnar i särskolan i oerhört stor utsträckning som en följd av deras fascination för inavel och kåthet på sina släktingar. Det är ett oomtvistat faktum. Självklart leder sånna naturvidrigheter till en sänkning av intelligensen. Tills du bemött detta resonemang och de länkar jag presenterat får du känna dig slagen här. Visst har Islam en stor roll att spela i fördumningen - de uppmuntrar ju inte direkt intelligens där nere. Det gäller mer att lyda och kunna recitera koranverser. Men nog om detta - nu blir det nattamcaka och sängdags. Ska till min härligt segregerade arbetsplats imorgon.
Senast redigerad av Japhy 2008-05-14 kl. 00:04.
Citera
2008-05-13, 23:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarianen
Oj, jag trodde siffrorna du citerade beskrev andelen läskunniga. Skulle ha läst.

Men vilka siffror?!

Det har jag inget att säga om förutom att jag hoppas att man gör något åt det där.
Faktum är att hjälpen kommer från oväntat håll. I Israel har man dragit igång ett projekt för att screena vilka som kan gifta sig med vilka. Orkar inte leta källa nu - du får den imorgon eller nått.
Citera
2008-05-13, 23:58
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Du kan slå fast en spik i foten för allt vad jag bryr mig, men faktim kvarstår - muslimer hamnar i särskolan i oerhört stor utsträckning som en följd av deras fascination för inavel och kåthet på sina släktingar. Det är ett oomtvistat faktum. Självklart leder sånna naturvidrigheter till en sänkning av intelligensen. Tills du bemött detta resonemang och de länkar jag presenterat får du känna dig slagen här. Visst har Islam en stor roll att spela i fördumningen - de uppmuntrar ju inte direkt intelligens där nere. Det gäller mer att lyda och kunna recitera koranverser. Men nog om detta - nu blir det nattamcaka och sängdags. Ska till min härligt segregerade arbetsplats imorgon.
Dina källor påvisade ingenstans att det är just inaveln som ligger bakom arabers usla prestation.
Citera
2008-05-14, 00:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1. Jag vill inte dra tråden OT genom att påbörja den diskussionen här, men jag bjuder ändå på ett litet exempel.

Källa

Var seriös nu. Malmö är Sveriges tredje största stad. Bland barn upp till 17 år utgör invandrarna 42% av befolkningen. Även om vi räknar bort invandrare som är icke-blattar, så är det uppenbart att tom. en andel på 20% räcker för att upprätthålla en permanent närvaro av blattar och deras kultur. Och eftersom du inte blir av med dem så får du acceptera att samhället anpassas efter dem. Inse att det är över.

2. Hur det kommer att bli i framtiden kan vi inte veta. Men faktum är att allt fler invandrare tar plats i den akademiska medelklassen. Och det är inte illa med tanke på hur kort tid de flesta invandrare har varit här. Många grupper är bara inne på andra generationen. Och ändå är de väl representerade som egenföretagare och på prestigeutbildningar. Min stålar ligger på att ni till stor del kommer att bli utkonkurrerade.

jag bor i malmö och staden är enormt segregerad. Det går som en skiljelinje mellan invandrardelen och svenskdelen. Vi har skolor med 98% invandrare och skolor med 98% svenskar + ett fåtal ickeMÖinv. Segregationen är ett faktum, här i staden. Vi är ganska duktiga på det.

Jag ställer mig oerhört tvekande till att vi skulle bli utkonkurrerade. Det ter sig helt enkelt inte som en möjlighet. Så fortsätt du dina drömmar om svenskarnas utplåning - det bekommer mig inte, då jag vet att vi är så mycket bättre än du och dina likar. På allt utom tyngdlyftning - där är nu rumäner lika bra som turkarna. Kanske kan dina landsmän hitta en lönsam nisch i skrothivarbranschen.

För övrigt så finns det många invandrare och utlänningar på våra universitet. I mångt och mycket berikar de på ett positivt sätt. Har inget emot lite konkurrens - det mår man bara bra av. Du vet vilka grupper jag talar om. Det handlar inte om vare sig iranier eller japaner.
Citera
2008-05-14, 00:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Dina källor påvisade ingenstans att det är just inaveln som ligger bakom arabers usla prestation.

Okej, eftersom du svarade så snabbt ska du få en kommentar.

De är inavlade i stor utsträckning. De är oerhört överrepresenterade i särskolan. Det är en låg prestation att hamna i särskolan - krävs blott att man är mindre intelligent (runt IQ 65) och de gör grundliga tester för att avgöra detta. Inavel ger upphov till mängder av jobbiga funktionsnedsättningar. Vad är det du har svårt att förstå?
Citera
2008-05-14, 00:09
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Okej, eftersom du svarade så snabbt ska du få en kommentar.

De är inavlade i stor utsträckning. De är oerhört överrepresenterade i särskolan. Det är en låg prestation att hamna i särskolan - krävs blott att man är mindre intelligent (runt IQ 65) och de gör grundliga tester för att avgöra detta. Inavel ger upphov till mängder av jobbiga funktionsnedsättningar. Vad är det du har svårt att förstå?
Fortfarande, dina källor gör inga kopplingar till att idiotaraberna är idioter för att de är inavlade. De araber som hamnar i särskolan och dylikt kan mycket väl bero på att de är inavlade. Jag snackar däremot om de lite mer vanliga araberna som man tar för idioter. Har svårt att tro att dessa är idioter p.g.a. inavel. Snarare beror det på att deras mentalitet har kraftigt påverkats av en religion med en dysgenisk effekt (till skillnad från judendomen som har eugeniska effekter), vilket också förklarar varför de är pizzabagare och inte raketforskare.
Citera
2008-05-14, 00:12
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Fortfarande, dina källor gör inga kopplingar till att idiotaraberna är idioter för att de är inavlade. De araber som hamnar i särskolan och dylikt kan mycket väl bero på att de är inavlade. Jag snackar däremot om de lite mer vanliga araberna som man tar för idioter. Har svårt att tro att dessa är idioter p.g.a. inavel. Snarare beror det på att deras mentalitet har kraftigt påverkats av en religion med en dysgenisk effekt (till skillnad från judendomen som har eugeniska effekter), vilket också förklarar varför de är pizzabagare och inte raketforskare.

Det kanske bara är en olycklig slump. Vi tillvaratar inte arabens kompetens och begåvning. Vi svenskar måste bli bättre på att erbjuda invandrare bättre villkor. Vi måste våga stå upp för nysvenskarna och motarbeta rasismen i samhället. Det bara tillsammans som vi kan bygga broar och bekämpa orättvisorna i samhället.
Citera
2008-05-14, 00:15
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Det kanske bara är en olycklig slump. Vi tillvaratar inte arabens kompetens och begåvning. Vi svenskar måste bli bättre på att erbjuda invandrare bättre villkor. Vi måste våga stå upp för nysvenskarna och motarbeta rasismen i samhället. Det bara tillsammans som vi kan bygga broar och bekämpa orättvisorna i samhället.
Du har gått från högst intressanta och fantasifulla allegorier till simpel ironi .

Jag är besviken faktiskt.
Citera
2008-05-14, 00:15
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Behöver du en exorcism-ritual?

Men visst kan det vara så också. Mer satsning från den svenska staten på araber skulle givetvis kunna locka dem till mer imponerande yrken än pizzerior. Det ska bli intressant att följa utvecklingen av andra och tredje-generationens araber här i Sverige. Om de alla hamnar i pizzerian så kanske man bör fundera på vad som är fel, på en rent genetisk nivå?
Citera
2008-05-14, 00:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
jag bor i malmö och staden är enormt segregerad. Det går som en skiljelinje mellan invandrardelen och svenskdelen. Vi har skolor med 98% invandrare och skolor med 98% svenskar + ett fåtal ickeMÖinv. Segregationen är ett faktum, här i staden. Vi är ganska duktiga på det.

Jag ställer mig oerhört tvekande till att vi skulle bli utkonkurrerade. Det ter sig helt enkelt inte som en möjlighet. Så fortsätt du dina drömmar om svenskarnas utplåning - det bekommer mig inte, då jag vet att vi är så mycket bättre än du och dina likar. På allt utom tyngdlyftning - där är nu rumäner lika bra som turkarna. Kanske kan dina landsmän hitta en lönsam nisch i skrothivarbranschen.

För övrigt så finns det många invandrare och utlänningar på våra universitet. I mångt och mycket berikar de på ett positivt sätt. Har inget emot lite konkurrens - det mår man bara bra av. Du vet vilka grupper jag talar om. Det handlar inte om vare sig iranier eller japaner.

1. Enda gången jag har varit i Malmö var när jag köpte min kamphund. Så där har du naturligtvis mer koll än vad jag har. Men du kan forfarande inte snacka bort siffrorna. Genom att segregera er så lämna ni ju över område efter område till blattarna. Det är en defensiv strategi som inte håller i längden. Och det vet du nog själv.

2. Svenskarna kommer naturligtvis inte att bli utplånade. De framgångsrika kommer att anpassa sig till blattarnas kulturer, i en eller annan form. Resten kan ju leva i reservat eller något.

3. Min poäng är - återigen - att blattarna tar sig in i medelklassen redan i andra generationen. Det spelar liksom ingen roll vilka positioner det handlar om. Förstår du?

4. Att du säger dig vara bättre än mig är en försvarsmekanism mot den stress som mina argument framkallar. Du löser detta instinktivt genom att helt enkelt förneka verkligheten. Jag bryr mig inte för jag är ändå bäst. Så det så!

Både du och många andra här inne vet ju att så inte är fallet. Det är därför du måste hävda dig med ditt otroligt effektiva "tyngdlyftarargument". Som jag inte ens tänker bemöda mig om att bemöta. Sanningen är att du och många andra känner att ni är på defensiven. Det är bla. därför ni sitter på detta forum och skriver och konspirerar. Du ser väldigt få blattar göra det. Eftersom blattarna inte behöver bry dig. De vet att de har framtiden för sig. Och ni, min vän, kommer långsamt att förpassas till historiens sophög. Jag lägger egentlligen ingen värdering i detta. Det är bara en observation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in