Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
En blatte från något underutvecklat skitland försöker läxa upp mig om heder?
Antyder du att ens heder är beroende av ens land? Personligen ser jag det här med heder som en individuell sak (nåja). Till exempel finns det ju många japaner som inte har någon heder alls, samtidigt som det finns desto fler japaner som har väldigt mycket heder, och så är det med de flesta folkslagen. Det finns hederslösa kräk bland oss alla.
Men sedan så är jag av åsikten att även nationer kan ha heder eller sakna heder.
Citat:
Hur vet du om jag har heder eller inte? Känner du mig?
Baserat på dina inlägg så anser jag att du saknar en viss grundläggande familjeheder, och familjemoral.
Citat:
Visst har jag så pass mycket heder att jag skulle försvara min familj om någon angrep dem, i alla fall.
Det är det minsta man ska göra.
Citat:
Men å andra sidan skulle jag säkert också kunna bedriva folkmord på blattar, även kvinnor och barn, vilket inte många skulle anse hedersamt. Blattar är inte mitt folk, och jag räknar dem inte som fullvärdiga människor. Jag sätter alltid mitt eget folk och min egen ras först och främst. Det är min heder.
Du är som sagt rakt igenom judisk. Jag antar att det här är judisk inspiration för din del?
http://img218.imageshack.us/img218/1566/leb10worstpicturechild1ow4.jpg
Så behandlar judarna sina medmänniskor och detta är vad du drömmer om att få leva upp till, att skjuta gravida kvinnor i magen? Du har en vidrig människosyn.
Citat:
Men dina idoler japanerna sliter ju häcken av sig för sina arbetsgivare, och du ser ju ner på sådant.... vad säger du om det?
Återigen beblandar du det här med heder, med arbetsmoral. Jag anser nämligen att det är två helt skilda fenomen. Till exempel kan jag ha överseende med att folk tar lite skit från chefen eftersom de inte vill bli av med arbetet. Folk behöver ju arbete för att överleva och man måste kunna vara lite rationell i vissa situationer. Det här med heder är dock något helt annat, en slags social kod där vissa beteenden inte är accepterade. Inte riktigt trådens topic, men jag tror du förstår vad jag menar.
Citat:
Alla muslimer är inte araber. Därav 1.2 miljarder. Judarna i Sovjet har absolut tagit kål på fler européer än araber. Judarna låg dessutom bakom bägge världskrigen. Nu när vi européer är kuvade antar jag att det är arabernas tur.
Men nu är det inte riktigt alla världens muslimer som är emot Israel, utan det är mest araberna i mellanöstern som är det.
Citat:
Det är sant att individuella samhällen som vårt är mer skyddslösa gentemot judarnas grupp-evolutionära strategier. Dessa strategier är ju skräddarsydda för att passa judarna i vårt samhälle. Men mot lika kollektivistiska typer som araberna står de sig slätt. Mot araberna får judarna använda sig av traditionella semitiska metoder som våldtäkt, krig och mord för att kunna kuva sina kusiner. Judarna skulle säkert få det mycket kämpigt utan bidrag från Europa och USA. För att inte tala om att FN skulle kunna utfärda sanktioner mot Israel och annat smått och gott, om inte USA inte använder sitt veto. Men å andra sidan har Israel numera hundratals kärnvapen. Blir de desperata, lär de använda dem. Och inte bara mot araberna, utan även mot oss, för att vi inte vill hjälpa dem. Ska bli intressant att se hur Israel klarar kampen mot sin främste fiende, General Birthrate.

En sak är säker: baka pizzor kommer inte rädda araberna från den judiska hydran känd som Israel.
Citat:
Självklart är heder mer än bara arbete. Det handlar om att man väljer att leva ett något sånär värdigt liv som möjligt. Man skämmer inte ut sig genom ett ovärdigt uppträdande, t.ex super som ett svin och gör bort sig inför alla. Det handlar om hur man uppför sig mot sina medmänniskor. Till exempel är det inte ok att våldta tjejer eller misshandla gamla pensionärer.
Bra att du har förstått så långt.
Citat:
Arbete är centralt i min heder. Vad är mer hedervärt? Att leva på samhället, eller arbeta? Visst, arbetar du, blir du utnyttjad. Men tänk så här. Hade du varit ensam i hela världen hade du lik förbannat blivit tvungen att jaga, plocka bär eller göra någonting om du vill överleva. Om du inte vill göra någonting av detta, eller inte kan, är du bara en värdelös, livsoduglig organism som inte FÖRTJÄNAR att leva. Säg att du har en familj i ett samhälle där inga bidrag eller socialförsäkringssystem existerar. Vad är du då för en man om du inte vill arbeta och försörja din familj? Det är så jag tänker. Jag bortser från det här välfärdssamhället, som kanske inte varar för evigt, och försöker tänka som om det inte fanns.
En god poäng. Men som sagt skiljer jag på arbetsmoral och heder. Att arbeta i syfte att försörja sin familj och försöka överleva är ju något viktigt, men det är inte riktigt samma sak som heder, vilket är ett socialt koncept om hur olika individer fungerar mellan varandra på både gott och ont.
Citat:
Kristendomen har säkert fördärvat mycket. Den godheten som predikas i kristendomen är rätt universalistisk, och enligt min mening inte särskilt naturlig. Att vårt klimat och vår livsmiljö påverkat oss minst lika mycket som kristendomen tror jag däremot helt och fullt. Den miljö som våra förfäder mötte för tiotusentals år sedan på denna kontinent har satt sig i våra gener. Vi var tvungna att hjälpa varandra och organisera oss bättre, för att överleva det kalla klimatet.
Eller så kan det vara som så att era förfäder överlevde här uppe i norr för att de hjälpte varandra, inte för att de blev tvingade att hjälpa varandra utan för att de gjorde det från första början; alltså har norden inte påverkat era gener ett skit på den fronten. Jag är inte riktigt övertygad om det där med att det är det kyliga klimatet som har format nordeuropéer, i så fall hade väl samerna varit ganska lika svenskar på alla sätt och vis.
Citat:
Men kanske har du rätt. Det kanske bara är pseudo-vetenskapligt tjafs. Det finns ju skillnader i givmildhet även bland "kristna" folk. Finnar är i gemen inte lika givmilda som svenskar, exempelvis. Lustigt, som du säger, att Sverige, där folk knappt går i kyrkan, verkar vara det samhälle som bäst efterlever kristendomens vridna ideal. Ligger nog något i det. Och ditt eget folk, assyrierna... ni räknas väl som kristna? Hur mycket skänker ni varje år till fattiga kristna negrer i Afrika?
Assyrier är ett jävla skitfolk som inte ens hjälper varandra, vilket förklarar den taskiga situationen som assyrier befinner sig i just nu; istället för att hålla ihop så hatar vi varandra över skitsaker. Men det är ju främst de där pinsamma syrianernas fel. Hur som helst har vi nog knappast råd, lust eller kapacitet att hjälpa negrer i Afrika samtidigt som det pågår etnisk rensning på assyrier i Irak (judarnas och muslimernas fel, så klart).