2008-05-15, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Hade ni haft den politiken så hade jag sluppit Sverige och kunnat sitta i det land dit vi var på väg när de svenska myndigheter hindrade oss. Så ja, det hade inte varit någon dum idé.

Var ville du åka då?
Citera
2008-05-15, 19:12
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Idioti och idioti. Du saknar ju totalt heder så du ska knappast uttala dig om vad som är idioti. När man har gjort bort sig ordentligt (och då menar jag inte en liten skitsak som att vara otrogen eller så), då gör man bäst i att begå självmord, eftersom man inte har någon heder kvar. Till exempel om jag återfick medvetandet efter en rejäl fylla och upptäckte att jag höll på att våldta ett barn framför 30 pers, då hade det varit självmord på direkten som hade gällt, helt enkelt för att jag inte vill leva med den skammen, på grund av min heder.

En blatte från något underutvecklat skitland försöker läxa upp mig om heder? Hur vet du om jag har heder eller inte? Känner du mig? Visst har jag så pass mycket heder att jag skulle försvara min familj om någon angrep dem, i alla fall. Men å andra sidan skulle jag säkert också kunna bedriva folkmord på blattar, även kvinnor och barn, vilket inte många skulle anse hedersamt. Blattar är inte mitt folk, och jag räknar dem inte som fullvärdiga människor. Jag sätter alltid mitt eget folk och min egen ras först och främst. Det är min heder.

Citat:
På så sätt är japaner värda all respekt eftersom de väljer att dö för deras heder hellre än att leva ett vidrigt patetiskt liv i skammens vrå.Som man brukar säga så är det bättre med en kall fiende än en ljummen vän..

Men dina idoler japanerna sliter ju häcken av sig för sina arbetsgivare, och du ser ju ner på sådant.... vad säger du om det?

Citat:
Det beror ju på att judarna får en massa hjälp från dumma européer som inte förstår bättre, politiskt sett, och detta är du själv mycket väl medveten om så än en gång, spela inte dum. Och sedan vet du själv mycket väl vilken formidabel motståndare juden är. Hur var det nu, Stalin's willing executioners? Jag skulle våga påstå att judarna har tagit kål på långt mycket mer européer under Sovjet-tiden än vad de har med araber (araber är för övrigt inte 1.2 miljarder).

Alla muslimer är inte araber. Därav 1.2 miljarder. Judarna i Sovjet har absolut tagit kål på fler européer än araber. Judarna låg dessutom bakom bägge världskrigen. Nu när vi européer är kuvade antar jag att det är arabernas tur.

Citat:
Må så vara att araber och övrigt mellanösternfolk är simpla pizzabagare, men det finns ett övertag som mellanösternfolk har över européer (och detta enligt Kevin MacDonald): judarnas gruppevolutionära strategier är helt verkningslösa mot araber. Judarna kan inte klättra sig upp lika lätt i arabvärlden som de kan i Europa och andra europeisk-deriverade samhällen som USA, etc. Det är ju endast på grund av dumma tyskar, britter, och andra idiot-européer som judarna håller er själva i schack, och det är för att ni tillåter dem. Judarna hade inte haft en chans mot pizza-bakande araber om det inte vore för det mastodont-stöd judarna får från Europa och USA.

Det är sant att individuella samhällen som vårt är mer skyddslösa gentemot judarnas grupp-evolutionära strategier. Dessa strategier är ju skräddarsydda för att passa judarna i vårt samhälle. Men mot lika kollektivistiska typer som araberna står de sig slätt. Mot araberna får judarna använda sig av traditionella semitiska metoder som våldtäkt, krig och mord för att kunna kuva sina kusiner. Judarna skulle säkert få det mycket kämpigt utan bidrag från Europa och USA. För att inte tala om att FN skulle kunna utfärda sanktioner mot Israel och annat smått och gott, om inte USA inte använder sitt veto. Men å andra sidan har Israel numera hundratals kärnvapen. Blir de desperata, lär de använda dem. Och inte bara mot araberna, utan även mot oss, för att vi inte vill hjälpa dem. Ska bli intressant att se hur Israel klarar kampen mot sin främste fiende, General Birthrate.

Citat:
Jag har samma syn på heder: hur man väljer att leva sitt liv. Om du menar att heder inte är mer än att vilja arbeta (i.e., slava för någon girig arbetsgivare som spottar på dig och blåser dig på pengar samt att staten tar ut en massa skatt från din lön, alltså dubbel-rövknullad), så har du fått det här med heder helt om bakfoten.

Självklart är heder mer än bara arbete. Det handlar om att man väljer att leva ett något sånär värdigt liv som möjligt. Man skämmer inte ut sig genom ett ovärdigt uppträdande, t.ex super som ett svin och gör bort sig inför alla. Det handlar om hur man uppför sig mot sina medmänniskor. Till exempel är det inte ok att våldta tjejer eller misshandla gamla pensionärer. Arbete är centralt i min heder. Vad är mer hedervärt? Att leva på samhället, eller arbeta? Visst, arbetar du, blir du utnyttjad. Men tänk så här. Hade du varit ensam i hela världen hade du lik förbannat blivit tvungen att jaga, plocka bär eller göra någonting om du vill överleva. Om du inte vill göra någonting av detta, eller inte kan, är du bara en värdelös, livsoduglig organism som inte FÖRTJÄNAR att leva. Säg att du har en familj i ett samhälle där inga bidrag eller socialförsäkringssystem existerar. Vad är du då för en man om du inte vill arbeta och försörja din familj? Det är så jag tänker. Jag bortser från det här välfärdssamhället, som kanske inte varar för evigt, och försöker tänka som om det inte fanns.

Citat:
Den så kallade godheten du pratar om bland "vita", är inget annat än ett resultat av kristendomen som har verkat i Europa i många hundra år. Jag har mycket svårt att tro att svenskar skulle vara det folket de är idag om det fortfarande hade varit asatro här idag. Troligtvis hade mentaliteten bland svenskar varit helt annorlunda. Jag är även helt övertygad om att så som svenskar är idag (och då menar jag inte rasist-finnar som du själv som lever i Sverige, utan vanliga, normala svenskar), så är svenskar det folket som har bäst tagit till sig kristendomens värderingar, den kraftiga sekularismen som råder här till trots.

Alltså kan du tjata bäst du vill om hur den här "vita godheten" är något evolutionärt resultat av att nordeuropéer har levt i kyliga områden. Personligen tror jag att det där bara är pseudo-vetenskapligt skitsnack. Det är snarare min fulla och fasta övertygelse att denna omtalade "godhet" beror på vända andra kinden-mentaliteten som förekommer i kristendomen.

Kristendomen har säkert fördärvat mycket. Den godheten som predikas i kristendomen är rätt universalistisk, och enligt min mening inte särskilt naturlig. Att vårt klimat och vår livsmiljö påverkat oss minst lika mycket som kristendomen tror jag däremot helt och fullt. Den miljö som våra förfäder mötte för tiotusentals år sedan på denna kontinent har satt sig i våra gener. Vi var tvungna att hjälpa varandra och organisera oss bättre, för att överleva det kalla klimatet.

Men kanske har du rätt. Det kanske bara är pseudo-vetenskapligt tjafs. Det finns ju skillnader i givmildhet även bland "kristna" folk. Finnar är i gemen inte lika givmilda som svenskar, exempelvis. Lustigt, som du säger, att Sverige, där folk knappt går i kyrkan, verkar vara det samhälle som bäst efterlever kristendomens vridna ideal. Ligger nog något i det. Och ditt eget folk, assyrierna... ni räknas väl som kristna? Hur mycket skänker ni varje år till fattiga kristna negrer i Afrika?
Citera
2008-05-15, 19:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Var ville du åka då?

Låt oss säga att det är ett välmående land västerled.
Citera
2008-05-15, 19:18
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
. Du ser tex. ytterst få invandrare som går över till svenskheten. Därför att många ser svenskheten som en ineffektiv överlevnadsstrategi.

Jag tycker svenskheten är en rätt effektiv överlevnadsstrategi, jag. Man överlever inte i det här frusna, kalla helvetet om man inte är effektiv. Sen så kanske blattens parasit-strategi är ännu effektivare, vad vet jag. 80 procent av alla jordens arter är ju parasiter, så parasitism är onekligen väldigt framgångsrikt ur evolutionärt hänseende. Men för att det ska funka krävs det ju att ni inte dödar era värddjur.
Citera
2008-05-15, 19:22
Medlem
Aakes avatar
Citat:

Det landet släpper inte in dig.
Citera
2008-05-15, 19:22
Bannlyst
Citat:

Ok, i vilka aspekter är det bättre än Sverige?
Citera
2008-05-15, 19:23
Medlem
Citat:
Jag noterade att iranier (och även en rumän) var väl representerade.

På tandläkarlinjen ja, men att kalla dem välrepresenterade på läkarlinjen är inte sant.
Citera
2008-05-15, 19:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Jag tycker svenskheten är en rätt effektiv överlevnadsstrategi, jag. Man överlever inte i det här frusna, kalla helvetet om man inte är effektiv. Sen så kanske blattens parasit-strategi är ännu effektivare, vad vet jag. 80 procent av alla jordens arter är ju parasiter, så parasitism är onekligen väldigt framgångsrikt ur evolutionärt hänseende. Men för att det ska funka krävs det ju att ni inte dödar era värddjur.

Men även ert system går ju ut på att massan arbetar medan fåtalet skor sig. Däremot ska jag villigt erkänna att man i Sverige på ett mycket effektivt sätt har fått massan i arbete, det är något som jag verkligen beundrar med svenskarna.
Citera
2008-05-15, 19:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Det landet släpper inte in dig.

Jag har släktingar i det landet.
Citera
2008-05-15, 19:26
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
. Få inte för dig grejer M_A_R, och sluta inbilla dig själv att universum kretsar runt din vita hud. Du smickrar dig själv alldeles för mycket. Jag är dessutom övertygad om att många pizza-bakande araber har mindre komplex än vad du har

Dessa håriga hannar har alldeles säkert mindre komplex än vad jag har, vilket jag tycker är beklagligt. Lite sund realism och en insikt om vad de VERKLIGEN är för något skulle skaka om dem rejält. Kanske t.o.m ta kål på dem mentalt. Det är väl därför de skyr sanningen. De pallar inte med den. Arabmedier brukar ju oftast vara väldigt censurerade. Så de blåser upp sin falska självbild, för att inte deras fasad ska spricka.
Citera
2008-05-15, 19:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Ok, i vilka aspekter är det bättre än Sverige?

För folk med utbildning och ambition är det bättre. Detta eftersom lönerna är högre och den individuella valfriheten större. Jag tyckte dock i början att Sverige var ett mycket bättre land, faktiskt. Det var tills jag insåg vilket pris man egentligen betalar för det sociala skyddnätet. När jag upptäckte det kände jag mig fett rövknullad. Aldrig mer!
Citera
2008-05-15, 19:41
Bannlyst
Citat:
För folk med utbildning och ambition är det bättre. Detta eftersom lönerna är högre och den individuella valfriheten större. Jag tyckte dock i början att Sverige var ett mycket bättre land, faktiskt. Det var tills jag insåg vilket pris man egentligen betalar för det sociala skyddnätet. När jag upptäckte det kände jag mig fett rövknullad. Aldrig mer!

På den punkten är jag beredd att hålla med, jag avskyr vänsterpolitik. Men varför inte flytta om du känner på detta vis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in