2008-05-13, 21:41
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det är inte alltid araber. Turkar är överpresenterade i branschen oxå och de räknas inte som araber. De brukar skrika: Jävla arabmaskin, när de torskar, till Jack Vegas-burken som de spelar på när det är folktomt. Den närmsta pizzeria jag har drivs av två kristna syrianer och de skulle förmodligen döda mig om jag kallade dem araber (fast de egentligen är det)
Syrianer är inte araber.
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Att bränna plättar med slaktavfall är ett okvalificerat jobb, som inte kräver några större kompetenser, tankeverksamhet eller engagemang hos utövaren. Dessutom går det att öka intäkterna genom skattefusk och användande av undermåliga råvaror.

En nisch som är som gjord för parasiter, med andra ord.
Hade du föredragit att araber dominerar universiteten?
Citera
2008-05-13, 21:43
Medlem
Till Bengrot & Libertarianen: Jo jag vet att det inte bara är araber, men ni förstår ju vad jag menar. Jag försökte skriva något med mellanöstern, men visste inte vad. Mellanöstrare? Mellanösterier? Mellanöster (substanstiv)?
Creds till Libertarianen för "mellanösternfolkslag".
Från och med nu ska jag börja använda det.
Citera
2008-05-13, 21:47
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Syrianer är inte araber.

De pratar arabiska och kommer från mellanöstern vilket gör att susning kvalificerar dem som araber. Nåja, inget viktigt. Vill de inte vara araber så ska inte jag tjata.

http://susning.nu/Arab

http://susning.nu/Syrien
Citera
2008-05-13, 21:47
Medlem
Äspens avatar
Det är lätt och man behöver inte vara så bra på språket. Sen är folk från mellanöstern ofta duktiga på att göra affärer och således också på att driva företag.
Citera
2008-05-13, 21:52
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ez dut ulertzen
Till Bengrot & Libertarianen: Jo jag vet att det inte bara är araber, men ni förstår ju vad jag menar. Jag försökte skriva något med mellanöstern, men visste inte vad. Mellanöstrare? Mellanösterier? Mellanöster (substanstiv)?
Creds till Libertarianen för "mellanösternfolkslag".
Från och med nu ska jag börja använda det.

Men var försiktig med vad du kallar folk för om de kommer från de här områdena. De har hemskt temperament och är ganska lättretliga. De är inte riktigt vana vid yttrandefrihet. Fast de är snälla normal sett. De är dessutom större rasister än vad du och jag någonsin kan komma upp till om vi så kämpade i 10 år.
Citera
2008-05-13, 21:53
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Syrianer är inte araber.

För en kackerlacka är det säkert stor skillnad mellan andra sorter av kackerlackor.

Citat:
Hade du föredragit att araber dominerar universiteten?

Jag hade föredragit att de inte vore här över huvud taget.
Citera
2008-05-13, 22:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det kommer nog så småningom det också. Man får ju ha i åtanke att invandringen och integrationen i Sverige är ändå en ganska färsk process. Förutsatt att de olika invandrargrupperna som lever här idag fortsätter leva här i 200-300 år till, så kommer det finnas invandrare (eller etniska grupper som inte är svenskar) bland alla olika yrkesgrupper. Idag gör många nyanlända invandrare lätt för sig och tar de enkla, låg-IQ jobben, men på sikt lär detta förändras i och med att deras barn och barnbarn går i skola, utbildar sig, etc.

Nu är väl korvgubbe ett klassiskt "låg IQ-jobb", inte sant? Men men, jag förstår vad du försöker (med dina begränsningar) säga. Du ska få ett svar:

Du borde åka på besök till en invandrarskola (ja det finns gott om dem, testa IV-programmet). Det blir snart pinsamt klart för dig att dessa invandrare helt enkel inte kommer att klara sig, ens efter 200 år i ett I-land. Titta på afrikanerna som kom till USA. De kämpar fortfarande för att komma upp sig, till ingen nytta - de har inte de mentala resurserna som krävs.

Skolresultaten är misserabla, framför allt för grabbarna. Tjejerna är däremot duktiga, så man kan ju räkna med att en hel del brudar kommer konvertera/hoppa av från islam och söka sig mot mer västerländska värderingar. I takt med att vi inför restriktioner mot fruimport kommer vi kunna se till att de sakta men säkert försvinner. Vi spärrar in deras pojk-barn i fängelser, genom att höja straffsatserna - där kan de få trycka nummerplåtar och liknande, medan vi sakta men säkert assimilerar deras kvinnor. Finns redan en hel del som har gått över till den ljusa sidan, främst iranska kvinnor (då de inte är lika fula som många andra MÖ-folk), men snart kan vi plocka grädden från moset även vad gäller de mindre attraktiva arabkvinnorna.
Citera
2008-05-13, 22:02
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
De pratar arabiska och kommer från mellanöstern vilket gör att susning kvalificerar dem som araber. Nåja, inget viktigt. Vill de inte vara araber så ska inte jag tjata.

http://susning.nu/Arab

http://susning.nu/Syrien
Nej, det där är så kallade "syrier". Syrianer talar ett arameiskt språk med akkadiska inslag.

http://en.wikipedia.org/wiki/Assyrian_Neo-Aramaic
Citat:
För en kackerlacka är det säkert stor skillnad mellan andra sorter av kackerlackor.
Och för en gris är det säkert stor skillnad mellan andra sorter av grisar
Citat:
Jag hade föredragit att de inte vore här över huvud taget.
Noterat.

Men med rådande omständigheter i åtanke, vad föredrar du araber som: pizzabagare eller universitet-professorer?
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-05-13 kl. 22:05.
Citera
2008-05-13, 22:03
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Nej, det där är så kallade "syrier". Syrianer talar ett arameiskt språk med akkadiska inslag.http://en.wikipedia.org/wiki/Assyrian_Neo-AramaicOch för en gris är det säkert stor skillnad mellan andra sorter av grisar Noterat.

Men med rådande omständigheter i åtanke, vad föredrar du araber som: pizzabagare eller universitet-professorer?
Har aldrig riktigt fattat det där med syrier, syrianer och assyrier. Det enda jag vet är att Syrien är ett arabland.
Citera
2008-05-13, 22:07
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Har aldrig riktigt fattat det där med syrier, syrianer och assyrier. Det enda jag vet är att Syrien är ett arabland.
Assyrierna började kalla sig själva "syrier" någonstans runt 2800 år sedan. Denna division mellan assyrier finns än idag, då vissa föredrar det fullständiga namnet. På senare tid började araber kalla sig själva syrier, och detta har lett till att assyrier har bytt till "syrianer" eller på engelska "Syriacs" för att undvika att beblandas med araber.

“The Assyrians went to war with helmets upon their heads made of brass, and plaited in a strange fashion which is not easy to describe. They carried shields, lances, and daggers very like the Egyptian; but in addition they had wooden clubs knotted with iron, and linen corselets. This people, whom the Hellenes call Syrians, are called Assyrians by the Persians. The Chaldeans served in their ranks, and they had for commander Otaspes, the son of Artachaeus.” — Herodotus

http://www.fordham.edu/Halsall/ancient/greek-babylon.html
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nu är väl korvgubbe ett klassiskt "låg IQ-jobb", inte sant? Men men, jag förstår vad du försöker (med dina begränsningar) säga. Du ska få ett svar:

Du borde åka på besök till en invandrarskola (ja det finns gott om dem, testa IV-programmet). Det blir snart pinsamt klart för dig att dessa invandrare helt enkel inte kommer att klara sig, ens efter 200 år i ett I-land. Titta på afrikanerna som kom till USA. De kämpar fortfarande för att komma upp sig, till ingen nytta - de har inte de mentala resurserna som krävs.

Skolresultaten är misserabla, framför allt för grabbarna. Tjejerna är däremot duktiga, så man kan ju räkna med att en hel del brudar kommer konvertera/hoppa av från islam och söka sig mot mer västerländska värderingar. I takt med att vi inför restriktioner mot fruimport kommer vi kunna se till att de sakta men säkert försvinner. Vi spärrar in deras pojk-barn i fängelser, genom att höja straffsatserna - där kan de få trycka nummerplåtar och liknande, medan vi sakta men säkert assimilerar deras kvinnor. Finns redan en hel del som har gått över till den ljusa sidan, främst iranska kvinnor (då de inte är lika fula som många andra MÖ-folk), men snart kan vi plocka grädden från moset även vad gäller de mindre attraktiva arabkvinnorna.
Tror att du underskattar mellanösternfolkslag. Det är inte några korkade negrer om du tror det. Visst ska det erkännas att många från mellanöstern idag inte ger något imponerande intryck men det beror på åratal av degeneration av islam och sådant. Annars så är ju judarna ett bra exempel på att mellanösternfolkslag kan vara minst lika intelligenta som européer, om de lägger manken till.
Citera
2008-05-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nu är väl korvgubbe ett klassiskt "låg IQ-jobb", inte sant?

Som anställd kanske, men att driva företaget är nog svårare än det ser ut att vara. Kräver disciplin också. "Genomsnittsjobben" kräver nog inte att man måste vara mer intelligent, det tror inte jag.
Citera
2008-05-13, 22:16
Medlem
Citat:
Det kommer nog så småningom det också. Man får ju ha i åtanke att invandringen och integrationen i Sverige är ändå en ganska färsk process. Förutsatt att de olika invandrargrupperna som lever här idag fortsätter leva här i 200-300 år till, så kommer det finnas invandrare (eller etniska grupper som inte är svenskar) bland alla olika yrkesgrupper. Idag gör många nyanlända invandrare lätt för sig och tar de enkla, låg-IQ jobben, men på sikt lär detta förändras i och med att deras barn och barnbarn går i skola, utbildar sig, etc.

korvgubbe och hamburgarvändare är inge svårt heller, så varför just pizza är en gåta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in