Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Även om det ligger något i det att svenskar generellt är blyga samt ogillar konfrontationer så är jag rätt säker på att de flesta killar skulle rycka om de skulle se ett par personer våldta en tjej, oavsett våldtäktsmännens etnicitet.
Skulle jag fått syn på en våldtäktsman mitt under akten så hade jag sprungit fram och slagit sönder honom av ren princip. Delvis, för att jag anser att tjejen som blir våldtagen inte förtjänar det, men missförstå mig dock inte: jag eftersträvar inte att spela hjälte framför henne, utan jag ser det mer som ett prima tillfälle att få våldsamt slå sönder någon som förtjänar det med full styrka, och komma undan utan några större lagliga åtgärder.
Det är alltså mer eller mindre en win-win situation.
Citat:
Dock så anser jag inte att det är svenskens attityd som det är fel på. Visst, vi kan säga att vi är fega och vågar inte visa var skåpet ska stå, men i grund och botten måste invandrare lära sig att det inte är okej att våldta någon. Det är våldtäktmännens mentalitet det är fel på.
Du har helt rätt i att det är fel på våldtäktsmännen (vad annars?), men jag anser att likgiltiga människor bör brinna i helvetet av ren princip. Att bara gå förbi en våldtäkt och inte bry sig är ett vidrigt agerande, och sådana människor bör man spotta på i ansiktet.
Citat:
Nej, jag anser inte att pizzerior är ett hot mot svenskan. Jag är själv en aktiv pizzaätare (även om jag föredrar pizzorna på till exempel Cyrano och Pizza Hut). Dock så anser jag att vi inte direkt är i behov av så otroligt många pizzerior som faktiskt vuxit fram de senaste åren.
Du har helt rätt i att det finns lite väl mycket pizzerior vid det här laget. Dock tror jag att även pizza-branschen kommer att avta i popularitet snart, mycket just för att många pizzerior kommer att gå i konkurs.
Men hey, snabbmat och skräpmat säljer.