2008-05-15, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Handen på hjärtat, så kan jag säga att jag inte skulle bry mig. Sålänge de inte stör mig eller min familj så bryr jag mig inte. Ingen kommer ge mig någon medalj för att jag engagerar mig, så varför skulle jag?

Men det är just det som är en del av problemet. Svenska flickor gruppvåldtas av somalier, svenska killar blir nedslagna på skolan på grund av sin etnicitet etc. Nu är det så att många invandrare ej utför dessa former av kriminella handlingar, men om det inte hade varit för den extrema massinvandring som Sahlin och kompani förespråkar så hade ovanstående händelser förmodligen inte ägt rum alls.
Citera
2008-05-15, 17:42
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Men det är just det som är en del av problemet. Svenska flickor gruppvåldtas av somalier, svenska killar blir nedslagna på skolan på grund av sin etnicitet etc. Nu är det så att många invandrare ej utför dessa former av kriminella handlingar, men om det inte hade varit för den extrema massinvandring som Sahlin och kompani förespråkar så hade ovanstående händelser förmodligen inte ägt rum alls.
Varför gör inte svenska killar något åt saken när deras tjejer blir våldtagna? Det är ju upp till er att bevisa att ni är män när någon benig blatte kommer och öppnar käften framför er.

Men som du säger så är det inte alla invandrare som håller på så. Men du menar väl ändå inte att ali-pizza är ett fysiskt hot mot svensken?
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Ja, man kan ju fråga sig varför sådana som du och Elias bryr sig om oss döende stackare överhuvudtaget? För tydligen bryr ni er jävligt mycket om vad vi säger, annars skulle ni inte debattera här överhuvudtaget.
Jag registrerade ett konto på Flashback eftersom jag ville debattera ett strikt förbjudet ämne: revisionism. Att jag skriver av mig lite här på I&I avdelningen är knappast för att jag bryr mig om dina åsikter (som väldigt få svenskar bryr sig om, kan tilläggas), utan snarare för att jag tycker att det är kul att diskutera. Få inte för dig grejer M_A_R, och sluta inbilla dig själv att universum kretsar runt din vita hud. Du smickrar dig själv alldeles för mycket. Jag är dessutom övertygad om att många pizza-bakande araber har mindre komplex än vad du har
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-05-15 kl. 17:47.
Citera
2008-05-15, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Varför gör inte svenska killar något åt saken när deras tjejer blir våldtagna? Det är ju upp till er att bevisa att ni är män när någon benig blatte kommer och öppnar käften framför er.

Men som du säger så är det inte alla invandrare som håller på så. Men du menar väl ändå inte att ali-pizza är ett fysiskt hot mot svensken?

Även om det ligger något i det att svenskar generellt är blyga samt ogillar konfrontationer så är jag rätt säker på att de flesta killar skulle rycka om de skulle se ett par personer våldta en tjej, oavsett våldtäktsmännens etnicitet.

Dock så anser jag inte att det är svenskens attityd som det är fel på. Visst, vi kan säga att vi är fega och vågar inte visa var skåpet ska stå, men i grund och botten måste invandrare lära sig att det inte är okej att våldta någon. Det är våldtäktmännens mentalitet det är fel på.

Nej, jag anser inte att pizzerior är ett hot mot svenskan. Jag är själv en aktiv pizzaätare (även om jag föredrar pizzorna på till exempel Cyrano och Pizza Hut). Dock så anser jag att vi inte direkt är i behov av så otroligt många pizzerior som faktiskt vuxit fram de senaste åren.
Citera
2008-05-15, 17:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Även om det ligger något i det att svenskar generellt är blyga samt ogillar konfrontationer så är jag rätt säker på att de flesta killar skulle rycka om de skulle se ett par personer våldta en tjej, oavsett våldtäktsmännens etnicitet.
Skulle jag fått syn på en våldtäktsman mitt under akten så hade jag sprungit fram och slagit sönder honom av ren princip. Delvis, för att jag anser att tjejen som blir våldtagen inte förtjänar det, men missförstå mig dock inte: jag eftersträvar inte att spela hjälte framför henne, utan jag ser det mer som ett prima tillfälle att få våldsamt slå sönder någon som förtjänar det med full styrka, och komma undan utan några större lagliga åtgärder.

Det är alltså mer eller mindre en win-win situation.
Citat:
Dock så anser jag inte att det är svenskens attityd som det är fel på. Visst, vi kan säga att vi är fega och vågar inte visa var skåpet ska stå, men i grund och botten måste invandrare lära sig att det inte är okej att våldta någon. Det är våldtäktmännens mentalitet det är fel på.
Du har helt rätt i att det är fel på våldtäktsmännen (vad annars?), men jag anser att likgiltiga människor bör brinna i helvetet av ren princip. Att bara gå förbi en våldtäkt och inte bry sig är ett vidrigt agerande, och sådana människor bör man spotta på i ansiktet.
Citat:
Nej, jag anser inte att pizzerior är ett hot mot svenskan. Jag är själv en aktiv pizzaätare (även om jag föredrar pizzorna på till exempel Cyrano och Pizza Hut). Dock så anser jag att vi inte direkt är i behov av så otroligt många pizzerior som faktiskt vuxit fram de senaste åren.
Du har helt rätt i att det finns lite väl mycket pizzerior vid det här laget. Dock tror jag att även pizza-branschen kommer att avta i popularitet snart, mycket just för att många pizzerior kommer att gå i konkurs.

Men hey, snabbmat och skräpmat säljer.
Citera
2008-05-15, 18:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vi skiter i fårga 1.

Fråga 2 finns inte av någon anledning...

3. Vad menar du? Jag ser mig själv som intellektuellt avvikande. Vi svenskar är inte en homogen massa, men vi hålls samman av vissa värderingar som du saknar. Det är därför du står utanför samhället. Du och så många andra.

2. OK. Som sagt så ser jag inte problemet med att bo i förorten. Jag medger att vissa saker är mindre bra än andra men det gäller ju även de finare områdena.

3. Jag står inte utanför samhället. Jag deltar bara inte aktivt på samma sätt. Och jag avvisar era värderingar på moralisk och intellektuell grund. Det finns ingen motsättning mellan att ogilla era värderingar och att delta i ert samhälle.
Citera
2008-05-15, 18:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Men vad är problemet? Hade någon gjort så mot min familj hade jag dödat dem. Men sålänge de inte gör det så bryr jag mig inte. Det är inte som att någon kommer och pröjsar dig föratt du kämpar mot massinvandringen, så varför bry sig?
Citera
2008-05-15, 18:18
Bannlyst
Citat:
Men vad är problemet? Hade någon gjort så mot min familj hade jag dödat dem. Men sålänge de inte gör det så bryr jag mig inte. Det är inte som att någon kommer och pröjsar dig föratt du kämpar mot massinvandringen, så varför bry sig?

Jag bryr mig eftersom att det är mitt land, ett land som till skillnad från många andra länder har förmågan att ge sina nyfödda chansen till ett drägligt liv. Vi får gratis utbildning, demokrati och frihet. Men jag gillar inte vad som händer med Sverige. Alla de ideal som Sverige en gång stått för håller på att suddas ut eftersom att vi tar in så fruktansvärt många människor från andra kulturer. Genom begrepp som "rasism" och "hmf" så begränsas vår yttrandefrihet.

Att jag är emot invandring har inget att göra med att tjäna pengar.
Citera
2008-05-15, 18:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag bryr mig eftersom att det är mitt land, ett land som till skillnad från många andra länder har förmågan att ge sina nyfödda chansen till ett drägligt liv. Vi får gratis utbildning, demokrati och frihet. Men jag gillar inte vad som händer med Sverige. Alla de ideal som Sverige en gång stått för håller på att suddas ut eftersom att vi tar in så fruktansvärt många människor från andra kulturer. Genom begrepp som "rasism" och "hmf" så begränsas vår yttrandefrihet.

Att jag är emot invandring har inget att göra med att tjäna pengar.

Men sedan när är det landets ansvar att förse dig med utbildning eller ett drägligt liv? Rimligen är det varje persons eget ansvar att skaffa sig dessa saker.

Anledningen till att ni gnäller på invandringen är - som du själv visar - att ni anser att invandringen tar resurser som borde tillfalla er. Det finns inget som säger att så måste vara fallet.

Välfärdssamhället är ett dött koncept oavsett hur stor invandringen är. Ju snabbare man inser detta desto snabbare kommer man över sitt motstånd mot invandringen.
Citera
2008-05-15, 18:39
Medlem
Aakes avatar
Citat:

Vad händer den dag svenska pojkar och män börjar gruppvåldta somalier och Blattar med kvastskaft, brännbollsträn och golfklubbor som svar på provokationerna?
Citera
2008-05-15, 18:42
Bannlyst
Citat:
Men sedan när är det landets ansvar att förse dig med utbildning eller ett drägligt liv? Rimligen är det varje persons eget ansvar att skaffa sig dessa saker.

Anledningen till att ni gnäller på invandringen är - som du själv visar - att ni anser att invandringen tar resurser som borde tillfalla er. Det finns inget som säger att så måste vara fallet.

Välfärdssamhället är ett dött koncept oavsett hur stor invandringen är. Ju snabbare man inser detta desto snabbare kommer man över sitt motstånd mot invandringen.

Men det är den svenska mentaliteten som gör det möjligt för dig att vara bosatt i Sverige. Hade vi haft samma invandringspolitik som de länderna som våra kulturberikare kommer ifrån så skulle du förmodligen fortfarande suttit någonstans i Rumänien.

Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Vad händer den dag svenska pojkar och män börjar gruppvåldta somalier och Blattar med kvastskaft, brännbollsträn och golfklubbor som svar på provokationerna?

Då tar det hus i helvete bland alla pk-politiker kan jag säga.
Citera
2008-05-15, 18:49
Medlem
Bengrots avatar
Citat:

Är det OK om jag står över? Tror att jag har lite svårt för att umgås med en massa män som visar sina erigerade penisar. Har iofs aldrig gjort det men jag är fullt övertygad om att jag skulle känna mig obekväm i situationen.
Citera
2008-05-15, 18:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men det är den svenska mentaliteten som gör det möjligt för dig att vara bosatt i Sverige. Hade vi haft samma invandringspolitik som de länderna som våra kulturberikare kommer ifrån så skulle du förmodligen fortfarande suttit någonstans i Rumänien.

Hade ni haft den politiken så hade jag sluppit Sverige och kunnat sitta i det land dit vi var på väg när de svenska myndigheter hindrade oss. Så ja, det hade inte varit någon dum idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in