2008-05-15, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Det där är inte heder.

Det är klart det är. Det betyder inte riktigt att man har samma uppfattning, men man får nästran en wow-känsla av deras höga karaktär, tycker du inte?

Citat:
Vadå dum? 1,2 miljarder muslimer i världen och de klarar inte av att bräcka högst 20 miljoner judar... ha ha ha ha...

Löjlig beskrivining. 20 miljoner judar och kompromisslöst västerländskt stöd. Men läs t.ex. detta om hur hur totalt underlägsna Hezbollah med några hundra soldater försvarade sig mot den massiva israeliska armén:
http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=8395

Citat:
Vita människor är unika på så sätt att de tar ansvar och hjälper andra raser och folkslag som de egentligen inte behöver hjälpa. Det är knappast särskilt vanligt bland icke-vita folkslag. Själv skulle jag nog vilja att vi vita var mer etnocentriska, och här måste jag ge dig rätt eftersom jag knappast representerar den här typen av godhet. Jag vill absolut inte sprida godhet och generositet till andra européer, som ändå inte gjort sig förtjänta av den. En gång ville någon dum kvinna samla in pengar till de svältande negrerna i Zimbabwe, och frågade mig om jag ville skänka en slant. Varför skulle jag sponsra negrerna, så att de kan slakta ännu fler vita farmare i Zimbabwe? Ett gott hjärta är ett klent substitut för en fungerande hjärna.

Alltså vitas hjälp beror på den roll de har intagit i världspolitiken för tillfället. Det beror också på att man lever i överflödigt välstånd också. Det är bara en naturlig utveckling som jag ser det ...

Men det finns givetvis i andra kulturer med. Muslimer betalar t.ex. en "religiös skatt", och dom pengarna går till fattiga.

Citat:
Ditt skryt om att din naturliga godhet överträffar allt jag kan producera är ännu ett bevis för dina svåra komplex. Jag rekommenderar att du söker professionell, psykiatrisk hjälp.

Av det jag har sett dig skriva skulle jag rekommendera dig samma sak. Seriöst alltså.
Citera
2008-05-15, 15:08
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är skillnad mellan att arbeta och att se arbetet som livets mening. Det är där som vi skiljer oss åt.

Trams. Jag lever inte heller för att arbeta. Arbete är för mig bara ett nödvändigt ont, inget mer.

Citat:
Detta svider verkligen, eller hur?

Att de tidigaste människorna blandade sig med neanderthalarna var ju så den moderna människan uppstod. Naturligtvis forsatte man att utvecklas i dessa områden. Faktum kvarstår således: I biologisk bemärkelse uppstod den europeiska människan i Rumänien. Där den sedan utvecklades till den ultimata europén: Rumänen. Ni är endast grenar på det träd där vi utgör stammen.

Även de första europeiska civilisationerna - skapade av dessa människor - uppstod i detta område. Se exempelvis:

Cucuteni culture

Vinča culture

Det handlar alltså inte bara om skelett - men om civilisation och kultur.

Ni däremot har degenererat bort ifrån det europeiska. Och det tydligaste tecknet på detta är att ni nu ersätts i era egna länder av starkare och mer livskraftiga folk. Sorgligt nog kan ni inte ens finna styrkan att avfyra en enda kula till ert försvar. Ni tittar bara på och gnäller lite på något forum. Så varför, käre M_A_R, ska vi blattar och riktiga européer bry oss om åsikterna hos ett döende folk?

Men vad du trollar.. de flesta forskare anser än så länge, i alla fall, att moderna människor INTE beblandade sig med neanderthalare överhuvudtaget, och att dagens homo sapiens INTE har några neanderthalar-förfäder.. men DU kanske är undantaget?

Det finns dessutom olika typer av européer. Norrmän och svenskar tillhör exempelvis samma ras, men basker och svenskar tillhör inte samma ras.. inte heller tillhör samer och svenskar samma ras.

Ändå är basker och samer också "européer".. Så bara för att några arkeologer hittat resterna av dina primitiva grottförfäder betyder inte detta att de tillhörde samma fina, högstående ras som jag. Snarare tillhör jag en mer utvecklad form av europé. Varför skulle rumäner vara de "ultimata" européerna? Neanderthalarna fanns här i hundratusentals år, och var perfekt fysiskt anpassade till klimatet här, men de dog ut ändå.. Homo Sapiens har funnits i Europa i 40.000 år.

Ja, man kan ju fråga sig varför sådana som du och Elias bryr sig om oss döende stackare överhuvudtaget? För tydligen bryr ni er jävligt mycket om vad vi säger, annars skulle ni inte debattera här överhuvudtaget.
Citera
2008-05-15, 15:08
Medlem
Citat:
Vadå dum? 1,2 miljarder muslimer i världen och de klarar inte av att bräcka högst 20 miljoner judar... ha ha ha ha...
.

Skrattet fastnar tyvärr i halsen när man inser att de vita folken inte heller lyckats bräcka judarna, de vita folken försöker ju inte ens göra motstånd.

Citat:
De rumäner jag har stött på var rejält blattiga, men de kanske var zigenare?

Zigenare eller zigenarkorsningar kan det ha varit. Det finns många rumäner som är som vilka vita centraleuropéer som helst.

Citat:
Vita människor är unika på så sätt att de tar ansvar och hjälper andra raser och folkslag som de egentligen inte behöver hjälpa. Det är knappast särskilt vanligt bland icke-vita folkslag.

Ja detta stämmer nog och enligt en del beror det på genetiska egenskaper som vuxit fram genom evolution. Det finns nog en djupare anledning till att godhet och tilltro som ofta framstår som naiv (jämfört med de normer som råder bland mörkare folk) kallas för "blåögdhet".

Citat:
Ett gott hjärta är ett klent substitut för en fungerande hjärna.

Väldigt sant.
Citera
2008-05-15, 15:13
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Låt mig ge mitt perspektiv: Vi (rumäner och andra sydliga folk) är de verkliga européerna. Det är därför som vi inte ständigt behöver påpeka saken eller se ner på andra. Du ser hur många här ständigt känner behovet av att uttrycka sig nedsättande om negrer eller andra folkslag. Det beror på att de själva är rädda för att inte räcka till. Eftersom de själva inte har så mycket att komma med, så måste de försöka sätta ner andra för att framstå i bättre dager.

Vi däremot är säkra i vår identitet och kan därför på lika vilkor uppskatta andra kulturer. Vi blir inte rädda eller förnärmade när andra är annorlunda eller har andra åsikter. Folket i norden är en slags avlägsna primitiva släktingar som vi riktiga européer skäms lite för. Den där efterblivne kusinen som man håller inlåst i källaren eller sätter på institution så att han inte ska skämma ut resten av släkten. Så ta nu inte illa upp och döm inte oss alla bara för att vårt mongo har råkat ta sig lös.

Nu kastar du ju sten i glashus, Babianen. I nästan alla inlägg du skrivit talar du ju negativt om Sverige, svenskarna, och svenskheten. Då är ju inte du ett dugg bättre, eller hur? Dessutom: Om ni är så överlägsna oss nordbor, varför är då er del av världen så underutvecklad och efterbliven jämfört med nord- och västeuropa? Det borde ju var tvärtom utifrån ditt resonemang.
Citera
2008-05-15, 15:15
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarianen
Det är klart det är. Det betyder inte riktigt att man har samma uppfattning, men man får nästran en wow-känsla av deras höga karaktär, tycker du inte?

Visst. Sätt dig på en tatami och skär upp magen på dig själv med ett rakbladsvasst svärd, så skall jag ge dig en golfapplåd som en uppskattning för den heder du ger prov på.

Citat:
Löjlig beskrivining. 20 miljoner judar och kompromisslöst västerländskt stöd. Men läs t.ex. detta om hur hur totalt underlägsna Hezbollah med några hundra soldater försvarade sig mot den massiva israeliska armén:
http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=8395

Muslimer är fattiga förlorare. Även om de skulle vinna kriget fysiskt, vilket inte förefaller sannolikt för tillfället, så kommer inte det att ändra på något. De är och förblir getfarmare och kamel-mjölkare.

Citat:
Alltså vitas hjälp beror på den roll de har intagit i världspolitiken för tillfället. Det beror också på att man lever i överflödigt välstånd också. Det är bara en naturlig utveckling som jag ser det ...

Men det finns givetvis i andra kulturer med. Muslimer betalar t.ex. en "religiös skatt", och dom pengarna går till fattiga.

Har en muslim någonsin gett något till en icke-muslim? Knappast..
Citera
2008-05-15, 15:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Trams. Jag lever inte heller för att arbeta. Arbete är för mig bara ett nödvändigt ont, inget mer.

För väldigt många svenskar är arbetet meningen med livet. Man låter arbetet fylla behovet av gemenskap, vänskap och i vissa fall tom. partner. Sedan går man hem och sitter ensam framför tv:n - eller Flashback.

Detta är i mina ögon väldigt osunt. Jag känner ingen moralisk plikt att arbeta för sakens egen skull eller för att gynna någon annans intressen. Se bara på hur många svenskar arbetat i åratal på vissa företag bara för att bli uppsagda utan vidare när företaget flyttar utomlands. Tack och hej, liksom. Sådant skulle jag aldrig utsätta mig för.

Citat:
Men vad du trollar.. de flesta forskare anser än så länge, i alla fall, att moderna människor INTE beblandade sig med neanderthalare överhuvudtaget, och att dagens homo sapiens INTE har några neanderthalar-förfäder.. men DU kanske är undantaget?

Det finns dessutom olika typer av européer. Norrmän och svenskar tillhör exempelvis samma ras, men basker och svenskar tillhör inte samma ras.. inte heller tillhör samer och svenskar samma ras.

Ändå är basker och samer också "européer".. Så bara för att några arkeologer hittat resterna av dina primitiva grottförfäder betyder inte detta att de tillhörde samma fina, högstående ras som jag. Snarare tillhör jag en mer utvecklad form av europé. Varför skulle rumäner vara de "ultimata" européerna? Neanderthalarna fanns här i hundratusentals år, och var perfekt fysiskt anpassade till klimatet här, men de dog ut ändå.. Homo Sapiens har funnits i Europa i 40.000 år.

Ja, man kan ju fråga sig varför sådana som du och Elias bryr sig om oss döende stackare överhuvudtaget? För tydligen bryr ni er jävligt mycket om vad vi säger, annars skulle ni inte debattera här överhuvudtaget.

1. Det är inte klarlagt hur det ligger till med den saken, men det finns en del som tyder på det.

Citat:
To determine the fossils' implications for human evolution, Trinkaus and colleagues performed radiocarbon dating of the jawbone (dating of the other remains is in progress) and a comparative anatomical analysis of the sample. The jawbone dates from between 34,000 and 36,000 years ago, placing the specimens in the period during which early modern humans overlapped with late surviving Neandertals in Europe.

Most of their anatomical characteristics are similar to those of other early modern humans found at sites in Africa, in the Middle East and later in Europe, but certain features, such as the unusual molar size and proportions, indicate their archaic human origins and a possible Neandertal connection.

The researchers document that these early modern humans retained some archaic characteristics, possibly through interbreeding with Neandertals. Nevertheless, because few well-dated remains from this period have been found, the fossil remains help to fill in an important phase in modern human emergence.

2. Vi är de ultimata européerna eftersom vi har levt under hårdare evolutionärt tryck. Folken i Skandinavien har varit georafiskt skyddade från konkurrens och olika slags invasioner. Ni har inte behövt slåss för er överlevnad.

Balkan däremot har alltid varit ett strategiskt område för stormakter i alla tider och även det område som många folk har vandrat igenom. Detta skapade mycket stor konkurrens om resurser och livsrum och ledde till en starkare folkstam.

3. Att bry sig handlar om att ta till sig andras argument och synsätt. Och min poäng är just att ingen köper era argument. Du ser tex. ytterst få invandrare som går över till svenskheten. Därför att många ser svenskheten som en ineffektiv överlevnadsstrategi.

Det handlar alltså inte om inläggen men om hur övertygad man blir av att läsa dem.
Citera
2008-05-15, 15:34
Medlem
trass avatar
Släpp rasdiskussionen och rumänernas forntid, tack.

/mod
Citera
2008-05-15, 15:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Nu kastar du ju sten i glashus, Babianen. I nästan alla inlägg du skrivit talar du ju negativt om Sverige, svenskarna, och svenskheten. Då är ju inte du ett dugg bättre, eller hur? Dessutom: Om ni är så överlägsna oss nordbor, varför är då er del av världen så underutvecklad och efterbliven jämfört med nord- och västeuropa? Det borde ju var tvärtom utifrån ditt resonemang.

1. Kolla hur jag talar negativt. Jag säger sällan (om ens någonsin) att svenskar är dåliga människor, utan jag kritiserar vissa fenomen. Eller vissa åsikter/argument som framförs här på forumet.

Jag uttalar mig också sällan negativt om andra folk eller deras kulturer utan försöker påpeka det som jag tycker är bra och det som är mindre bra. Kort sagt så försöker jag vara objektiv istället för att driva någon agenda.

2. Därför att i vår del av världen måste man slåss för sin överlevnad. Och så har det alltid varit. Bara under 1900-talet hade vi fyra (4) krig, inklusive två världskrig (till skillnad från Väst fick vi igen återuppbyggnadshjälp efter WW2), och drabbades indirekt av ytterligare två (2) som fördes i vårt närområde.

Man kan inte riktigt utveckla samhället när man ständigt måste slåss för sin överlevnad.
Citera
2008-05-15, 16:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
1. Visst är det underklassområden men det tycker jag är helt OK. Huvudsaken är ju att den som vill behålla sin kultur också får möjlighet att göra det. På precis samma sätt har jag inget emot att svenskar segregerar sig i sina egna enklaver och kör med sin egen kultur där. Jag ycker att en sådan utveckling är positiv.

Att sedan blanda in överheten känns ju lite konstigt. Det är ju er egen överhet som har släppt in blattarna från början. Varför skulle jag vilja hota dem? De är betydligt trevligare än min egen överhet därhemma.

2. Jag tycker nog att livet i förorten är helt OK. Visst finns det bättre och sämre förorter men överlag så är det god livskvalitet.

3. Jag vet inte hur det är med andra blattar överlag. Min egen syn är att man kan fungera i samhället utan att göra avkall på sin egen kulur. Så tror jag också att det kommer att bli för många. Steg för steg så kommer du att få fler blattar på dessa positioner - om inte annat så genom kvotering. Visst kommer det vara fråga om husnegrer till en början. Men med tiden så fylls det på.

4. Skillnaden mellan oss är att du är medioker och jag är ett geni. Jag är fullt allvarlig nu. Det är bara medelmåttor som dömer utifrån arbete eller hur pk-värderingar man har. Smarta människor låter andra göra jobbet och inkasserar cashen. Dumma människor kör övertid på kontoret och skattar sedan bort hälften i skatt.

5. Jag är faktiskt mycket stolt över mitt lands historia. Och jag tycker personligen om att åka häst och vagn. Det är förbundet med en livsstil och kultur som ni i Sverige har förlorat.

Se på människorna runt omkring dig. De har god materiell standard och pengar att köpa prylar för, men kolla på deras ansikten, deras kroppar och hållning. De ser trötta ut. Deras ögon är tomma. De är antingen feta eller ohälsosamt smala, många är båda sakerna på samma gång. När jag ser dem tänker jag: Genetisk degeneration. Jag tror på fullt allvar att välfärden har gjort människorna i Väst sämre ur biologisk synpunkt. Många är så illa däran att de inte längre ens klarar av att reproducera sig. Sådana människor, käre Japhy, kan inte i längden hävda sig mot blattarna.

I mitt land slogs vi mot muslimerna i flera hundra år. Vi slogs mot elaka muslimer som försökte gör oss illa med stora svärd. Ni springer och gråter över muslimer som försöker sälja er kebab eller begagnade bilar. I värsta fall försöker de råna er på mobiltelefonen. Och detta kallar ni då för invansion och krig och allt vad det är. Det får er att överge era hem och fly från stora delar av städerna. Hur mycket jag än försöker så kan jag inte annat än förakta sådana människor. Ni får det ni förtjänar, helt enkelt.

Heja Babianen!
Okej, eftersom du påstår dig vara ett geni borde du förstått att med överheten menade jag den svenska ekonomiska dominansen. Det var ju mycket "konkurera ut" och sånt i ditt tidigare inlägg. Jag svarade ju på det, liksom...

1. Vi håller inte med varandra när det gäller kultur, för det skulle innebära inbördeskrig, offentlig hängning och barnarov. Det kan du väl ändå inte tro att särskilt många skulle acceptera?
Det blir en stor börda att finansiera en kulturell underklass - då betalningsviljan inte finns, kommer stödet att upphöra. Vad händer då?

2. Det är klart du tycker. Jag håller verkligen inte med.

3. Nej, det kommer komma in en hel del som har gjort avkall på sina kulturella snedsteg. De första som klarar av detta tillhör ju ditt eget exempel iranierna, inte sant? Men jag tror att vad gäller andra UEs så är loppet kört. Vi bevittnar justn nu stora delar av den 2:gen muslimar gå under i skolan - de klarar inte av att få godkänt. Vad ska de syssla med, hade du tänkt? Svara gärna

4. Jaja. Det kan man ju inbilla sig. Det kommer gå dig illa, sanna mina ord.

5. Ditt land histora bleknar i Sveriges strålande ära. Och det vet du själv. Så att känna någon sorts stolthet för vad du och dina förfäder har lyckats åstadkomma är absurt. Du är ju just ingenting, Babianen. Ättling till ett urholkat skämt till folk, utan någon somhelst förståelse eller respekt för de som vill skapa, föra framåt, bidra. Tragiskt.

Men så till nutiden. FInns inget mer att säga. Du är mig helt enkelt inte värdig, vilket bevisats otaliga gånger. Men jag gillar din stil - kör på!

edit - såg just att folk hade gått OT i historiafrågan.
Äh, jag hoppas det får stå kvar. Går det bra Tras? Jag måste ju ha rätten att själv gå i svaromål instället för andra.
Senast redigerad av Japhy 2008-05-15 kl. 17:00.
Citera
2008-05-15, 17:02
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Det där är inte heder. Det där är bara idioti. Jag har knappast respekt för små snedögda individer som kan slicka sin chef i röven år ut och år in, varje dag och le glatt mot honom och buga sig djupt, trots att de kanske innerst inne avskyr sin chef.
Idioti och idioti. Du saknar ju totalt heder så du ska knappast uttala dig om vad som är idioti. När man har gjort bort sig ordentligt (och då menar jag inte en liten skitsak som att vara otrogen eller så), då gör man bäst i att begå självmord, eftersom man inte har någon heder kvar. Till exempel om jag återfick medvetandet efter en rejäl fylla och upptäckte att jag höll på att våldta ett barn framför 30 pers, då hade det varit självmord på direkten som hade gällt, helt enkelt för att jag inte vill leva med den skammen, på grund av min heder.

På så sätt är japaner värda all respekt eftersom de väljer att dö för deras heder hellre än att leva ett vidrigt patetiskt liv i skammens vrå.
Citat:
Själv skulle jag säga mitt hjärtas mening till en person som jag avskyr, jag.
Som man brukar säga så är det bättre med en kall fiende än en ljummen vän...
Citat:
Det beror ju på att judarna får en massa hjälp från dumma européer som inte förstår bättre, politiskt sett, och detta är du själv mycket väl medveten om så än en gång, spela inte dum. Och sedan vet du själv mycket väl vilken formidabel motståndare juden är. Hur var det nu, Stalin's willing executioners? Jag skulle våga påstå att judarna har tagit kål på långt mycket mer européer under Sovjet-tiden än vad de har med araber (araber är för övrigt inte 1.2 miljarder).

Må så vara att araber och övrigt mellanösternfolk är simpla pizzabagare, men det finns ett övertag som mellanösternfolk har över européer (och detta enligt Kevin MacDonald): judarnas gruppevolutionära strategier är helt verkningslösa mot araber. Judarna kan inte klättra sig upp lika lätt i arabvärlden som de kan i Europa och andra europeisk-deriverade samhällen som USA, etc. Det är ju endast på grund av dumma tyskar, britter, och andra idiot-européer som judarna håller er själva i schack, och det är för att ni tillåter dem. Judarna hade inte haft en chans mot pizza-bakande araber om det inte vore för det mastodont-stöd judarna får från Europa och USA. Men synden straffar ju sig själv, som det brukar heta, och detta förstår du vad jag menar med M_A_R.
Citat:
Det är bara du som har en snäv syn på vad heder är för något. För mig är heder hur man väljer att leva sitt liv.
Jag har samma syn på heder: hur man väljer att leva sitt liv. Om du menar att heder inte är mer än att vilja arbeta (i.e., slava för någon girig arbetsgivare som spottar på dig och blåser dig på pengar samt att staten tar ut en massa skatt från din lön, alltså dubbel-rövknullad), så har du fått det här med heder helt om bakfoten.

Arbetsmoral är som sagt, inte en synonym för heder. Heder är något helt annat. Heder har med ära, skam, stolthet och sådant att göra.
Citat:
Vilket ordbajsande.. dina komplex framstår ju som klart tydliga, du inser det bara inte själv.
Jag har inga komplex. Du försöker dock intala mig att jag skulle lida av några komplex, och jag vet precis varför du gör detta: du vill minska dina egna komplex genom att försöka få det till att andra vill se ut och vara som dig själv. Du lider väl säkert själv av komplex, men tala för dig själv och sluta försök pracka på mig dina egna komplex. Det är ju du som vill apa efter judarna, inte jag.
Citat:
Jag vill inte heller skada andra folkslag, men ibland så strider olika intressen mot varandra, och då kan man inte alltid vara lika knusslig. Du snackar bara en massa skit. Varför skulle jag vilja vara exakt som en jude, bara för att jag beundrar deras gruppsammanhållning och deras grupp-evolutionära strategier? Är jag exakt som en amerikan om jag käkar en hamburgare? Är jag exakt som en japan ifall jag tränar karate? Jag vill inte vara exakt som en jude, och skulle inte kunna det heller. Vissa saker FÖDS man till, ser du.
Du vill vara exakt som ras-chauvinistiska judar. Du kanske inte vill följa deras religion, inte ha bat mitzvah för dina barn, etc., men din människosyn och din ideologi och din mentalitet, är rakt igenom judisk, och detta har du själv erkänt i en annan tråd:
Citat:
Och du har noterat likheterna mellan min åskådning och den judiska, och din observation är helt korrekt. Jag anser att vi bör ta efter judarna en smula ifall vi vill bevara vår ras. Om man vill vara en rasist är det väl inte fel om man lär sig av de värsta rasisterna på vår jord, judarna? Judisk överlevnadsstrategi är väldigt framgångsrik, tycker du inte?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=11048847&postcount=30

Du är ju inget annat än en simpel jude-wannabe, M_A_R, och du försöker emulera en judisk ethos, men tyvärr för din del så kommer dina drömmar sannolikt inte att gå i uppfyllelse den närmaste tiden.
Citat:
De rumäner jag har stött på var rejält blattiga, men de kanske var zigenare?
När vi ändå är inne på rumäner och Dracula, som du har varit så flitig i att tjata ut vid det här laget, hur menar du att Draculas barnbarn (eller rättare sagt en modern ättling till Dracula) ser ut som en "blatte" och inte europeisk?

http://www.gardianul.ro/2007/11/04/monden-c6/printesa_brianna_caradja_vedetelor_le_e_frica_sa_i _sustina_pe_homosexuali_-s103918.html
http://www.gardianul.ro/2008/01/14/monden-c6/brianna_caradja_statul_face_bani_din_mostenirea_me a_-s107276.html

Hon är inte din definition av "vit", menar du? Gå och lägg dig, M_A_R.

Vet att mod bad oss släppa rumäner och rastjafset, men hoppas att tras har överseende med detta lilla stycke.
Citat:
Vita människor är unika på så sätt att de tar ansvar och hjälper andra raser och folkslag som de egentligen inte behöver hjälpa. Det är knappast särskilt vanligt bland icke-vita folkslag. Själv skulle jag nog vilja att vi vita var mer etnocentriska, och här måste jag ge dig rätt eftersom jag knappast representerar den här typen av godhet. Jag vill absolut inte sprida godhet och generositet till andra européer, som ändå inte gjort sig förtjänta av den. En gång ville någon dum kvinna samla in pengar till de svältande negrerna i Zimbabwe, och frågade mig om jag ville skänka en slant. Varför skulle jag sponsra negrerna, så att de kan slakta ännu fler vita farmare i Zimbabwe?
Den så kallade godheten du pratar om bland "vita", är inget annat än ett resultat av kristendomen som har verkat i Europa i många hundra år. Jag har mycket svårt att tro att svenskar skulle vara det folket de är idag om det fortfarande hade varit asatro här idag. Troligtvis hade mentaliteten bland svenskar varit helt annorlunda. Jag är även helt övertygad om att så som svenskar är idag (och då menar jag inte rasist-finnar som du själv som lever i Sverige, utan vanliga, normala svenskar), så är svenskar det folket som har bäst tagit till sig kristendomens värderingar, den kraftiga sekularismen som råder här till trots.

Alltså kan du tjata bäst du vill om hur den här "vita godheten" är något evolutionärt resultat av att nordeuropéer har levt i kyliga områden. Personligen tror jag att det där bara är pseudo-vetenskapligt skitsnack. Det är snarare min fulla och fasta övertygelse att denna omtalade "godhet" beror på vända andra kinden-mentaliteten som förekommer i kristendomen.
Citat:
Ett gott hjärta är ett klent substitut för en fungerande hjärna.
En intressant filosofisk poäng, måste jag medge.
Citat:
Ditt skryt om att din naturliga godhet överträffar allt jag kan producera är ännu ett bevis för dina svåra komplex. Jag rekommenderar att du söker professionell, psykiatrisk hjälp.
Mycket lustigt att du uppmanar mig söka psykiatrisk hjälp. Oss emellan M_A_R så har jag en svensk polare som brukar läsa dina inlägg med stort nöje. Vi halkade in på en diskussion om dig en gång och han tyckte att du var ett riktigt sjukt cp-barn, heheh

Men seriöst, ta efter dina egna råd, och bespara mig ditt judiska nonsens också medan du ändå är igång.

Pizzabakande araber är långt mycket mer fascinerande än white power-fjortisar som du själv som sitter och gnäller dagarna ut över hur kär du är din egen vita hud.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-05-15 kl. 17:39.
Citera
2008-05-15, 17:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Heja Babianen!
Okej, eftersom du påstår dig vara ett geni borde du förstått att med överheten menade jag den svenska ekonomiska dominansen. Det var ju mycket "konkurera ut" och sånt i ditt tidigare inlägg. Jag svarade ju på det, liksom...

1. Vi håller inte med varandra när det gäller kultur, för det skulle innebära inbördeskrig, offentlig hängning och barnarov. Det kan du väl ändå inte tro att särskilt många skulle acceptera?
Det blir en stor börda att finansiera en kulturell underklass - då betalningsviljan inte finns, kommer stödet att upphöra. Vad händer då?

2. Det är klart du tycker. Jag håller verkligen inte med.

3. Nej, det kommer komma in en hel del som har gjort avkall på sina kulturella snedsteg. De första som klarar av detta tillhör ju ditt eget exempel iranierna, inte sant? Men jag tror att vad gäller andra UEs så är loppet kört. Vi bevittnar justn nu stora delar av den 2:gen muslimar gå under i skolan - de klarar inte av att få godkänt. Vad ska de syssla med, hade du tänkt? Svara gärna

4. Jaja. Det kan man ju inbilla sig. Det kommer gå dig illa, sanna mina ord.

5. Ditt land histora bleknar i Sveriges strålande ära. Och det vet du själv. Så att känna någon sorts stolthet för vad du och dina förfäder har lyckats åstadkomma är absurt. Du är ju just ingenting, Babianen. Ättling till ett urholkat skämt till folk, utan någon somhelst förståelse eller respekt för de som vill skapa, föra framåt, bidra. Tragiskt.

Men så till nutiden. FInns inget mer att säga. Du är mig helt enkelt inte värdig, vilket bevisats otaliga gånger. Men jag gillar din stil - kör på!

edit - såg just att folk hade gått OT i historiafrågan.
Äh, jag hoppas det får stå kvar. Går det bra Tras? Jag måste ju ha rätten att själv gå i svaromål instället för andra.

1. Det kommer att inträffa vare sig du vill eller inte. Och svenskarna kommer även fortsättningsvis att betala. Svensken är en foglig människa och kommer att göra som han blir tillsagd. Det är jag övertygad om.

3. Det beror helt på vad du menar med kulturella snedsteg. Det är inget problem att vara kulturellt extremistisk och ändå fungera i samhället. Nu talar jag inte om burqa, stora skägg och förkorta byxor - men om intellektuellt avvikande åsikter av den typ jag själv uppvisar.
Citera
2008-05-15, 17:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
1. Det kommer att inträffa vare sig du vill eller inte. Och svenskarna kommer även fortsättningsvis att betala. Svensken är en foglig människa och kommer att göra som han blir tillsagd. Det är jag övertygad om.

3. Det beror helt på vad du menar med kulturella snedsteg. Det är inget problem att vara kulturellt extremistisk och ändå fungera i samhället. Nu talar jag inte om burqa, stora skägg och förkorta byxor - men om intellektuellt avvikande åsikter av den typ jag själv uppvisar.

Vi skiter i fårga 1.

Fråga 2 finns inte av någon anledning...

3. Vad menar du? Jag ser mig själv som intellektuellt avvikande. Vi svenskar är inte en homogen massa, men vi hålls samman av vissa värderingar som du saknar. Det är därför du står utanför samhället. Du och så många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in