2008-05-13, 15:09
Medlem
SleepaZs avatar
Men helt ärligt Dag. Vad har du för agenda med din hemsida?
Du sitter ju på en sanning som uppenbarligen jag är behov av enligt dig. Vill du att jag skall ta din av din sanning?
Jag har läst din hemsida, men hur ser din organisation ut? Vem kontaktar jag om jag vill träffa likasinade som dig? Har ni lokaler som jag kan komma och träffa er? Hur ser era mål och agenda ut för framtiden?

Om jag vill sprida denna sanningen du besitter, hur gör jag?

Tror du att någon blir sugen på att anamma dina tankar om tron när du beter dig så argsint och hoppar på varje debatör med "din satans bla bla osv?"

Spontant så känner jag mig inte det minsta lockad av att börja håna och hoppa på mina debatörer, ingår detta i din agenda för att locka till dig folk?

Du säger mycket Dag, upp till bevis nu.
Citera
2008-05-13, 15:12
Medlem
Iskras avatar
En länk till Dags webbsida kanske?
Citera
2008-05-13, 15:38
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Men helt ärligt Dag. Vad har du för agenda med din hemsida?

Att öppna för ett nytt tänkande relativt kyrkans påhittade teser. OCh att ge det ljus så många längtar efter för att hitta rätt i det mörker kyrkan skapat med sina lögner.

Citat:
Du sitter ju på en sanning som uppenbarligen jag är behov av enligt dig. Vill du att jag skall ta din av din sanning?
Ja, hur uppfattar du det hela?
Nåväl, jag behöver inte kommentera detta. Sanningen är av den kalibern att den går in i de som längtar egfter den och då omvandlar exploranden till det den själv är.

Citat:
Jag har läst din hemsida, men hur ser din organisation ut? Vem kontaktar jag om jag vill träffa likasinade som dig? Har ni lokaler som jag kan komma och träffa er? Hur ser era mål och agenda ut för framtiden?
Den lokal jag arbetar i heter på grekiska topas, alltså: läglighet. Vill du mig något kan vi ju träffas där.

Framtiden ligger i Faderns sköte. Den rår jag inte över. Verkligheten har själv sin agenda.

Citat:
Om jag vill sprida denna sanningen du besitter, hur gör jag?
Precis som du gör nu när du sprider det ditt hjärta är fullt av idag.

Citat:
Tror du att någon blir sugen på att anamma dina tankar om tron när du beter dig så argsint och hoppar på varje debatör med "din satans bla bla osv?"

Spontant så känner jag mig inte det minsta lockad av att börja håna och hoppa på mina debatörer, ingår detta i din agenda för att locka till dig folk?
Då du på kyrkans vis lånat dig till hennes språkbruk finner du min saningslidelse frånstötande. Lite ovan inför sanningens heta konsekvenser backar du in i ditt kyrkliga hörn och försvarar dig med hennes dogmer och påhittade teser.
Som om den falska ödmjukheten vore det optimala stridsvapnet mot synden - dumheter!

Citat:
Du säger mycket Dag, upp till bevis nu.
Jag behöver inte bevisa någonting alls. Ordet talar för sig själv.

Den som vill besöka min hemsida kan hitta den på http://www.sanningen.nu

.
Citera
2008-05-13, 17:12
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Att öppna för ett nytt tänkande relativt kyrkans påhittade teser. OCh att ge det ljus så många längtar efter för att hitta rätt i det mörker kyrkan skapat med sina lögner.

Ja, hur uppfattar du det hela?
Nåväl, jag behöver inte kommentera detta. Sanningen är av den kalibern att den går in i de som längtar egfter den och då omvandlar exploranden till det den själv är.

Den lokal jag arbetar i heter på grekiska topas, alltså: läglighet. Vill du mig något kan vi ju träffas där.

Framtiden ligger i Faderns sköte. Den rår jag inte över. Verkligheten har själv sin agenda.

Precis som du gör nu när du sprider det ditt hjärta är fullt av idag.

Då du på kyrkans vis lånat dig till hennes språkbruk finner du min saningslidelse frånstötande. Lite ovan inför sanningens heta konsekvenser backar du in i ditt kyrkliga hörn och försvarar dig med hennes dogmer och påhittade teser.
Som om den falska ödmjukheten vore det optimala stridsvapnet mot synden - dumheter!

Jag behöver inte bevisa någonting alls. Ordet talar för sig själv.

Den som vill besöka min hemsida kan hitta den på http://www.sanningen.nu

.
Men nu läser du ju skrifter som har sitt ursrpung i den tidiga kyrkan. Hur ställer du dig till detta?
Hur läser du tex apostlagärningarna? Där har vi ju starten av den tidiga kyrkan.

Är dem också lögnare enligt dig? Du förkastar Paulus lära, men hur ställer du dig till att Paulus har en stor roll i Apostlagärningna?
Citera
2008-05-13, 23:08
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Men nu läser du ju skrifter som har sitt ursrpung i den tidiga kyrkan. Hur ställer du dig till detta?
Hur läser du tex apostlagärningarna? Där har vi ju starten av den tidiga kyrkan.

Är dem också lögnare enligt dig? Du förkastar Paulus lära, men hur ställer du dig till att Paulus har en stor roll i Apostlagärningna?
Jag tror inte på Paulus. Jag tror på Jesus.
Citera
2008-05-13, 23:20
Avslutad
Citat:

Jasså?

Så sade Jesus:

"Ni känner varken mig eller min fader. Kände ni mig skulle ni också känna min fader." ( Joh 8:19)

Vidare..

"Fadern älskar mig därför att jag ger mitt liv för att sedan få det tillbaka.
Ingen har tagit det ifrån mig, jag ger det av fri vilja. Jag har rätt att ge det, och jag har rätt att få det tillbaka. Detta har min fader bestämt för mig
."(Joh 10:17-18)

Slutligen..

"..Jag och Fadern är ett.."

(Joh 10:30)

Förstår du nu?
Citera
2008-05-13, 23:33
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Med andra ord tar du inte Apostlagärningarna på allvar eftersom Saul har en stor roll där. Eller hur skall ja tolka dig? Lucas har ju skrvit Apostl, ifrågasätter du hans trovärdighet som författare?
Citera
2008-05-14, 00:04
Bannlyst
Jag begriper inte vad som skiljer Dags "religion" från övrig kristendom... Vad är skillnaden?
Citera
2008-05-14, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Jag begriper inte vad som skiljer Dags "religion" från övrig kristendom... Vad är skillnaden?

Ingen som vet.. men han haaaaatar kristna..
Citera
2008-05-14, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Han får väl svara på det själv, men han menar bla. som jag förstår det att syndernas förlåtelse genom Jesu död är något kristendomen har hittat på och är en falsk lära. För att nå frälsning/riket krävs det att man följer Jesu lära och tar avstånd från synd. Evangelierna i bibeln är de viktigaste delarna.

Kan säga att jag håller med honom angående kristendomens hyllande av Jesu död, det finns så otroligt många teologiska problem med det samt att man missar budskapet.
Citera
2008-05-14, 06:09
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Jasså?

Så sade Jesus:

"Ni känner varken mig eller min fader. Kände ni mig skulle ni också känna min fader." ( Joh 8:19)

Vidare..

"Fadern älskar mig därför att jag ger mitt liv för att sedan få det tillbaka.
Ingen har tagit det ifrån mig, jag ger det av fri vilja. Jag har rätt att ge det, och jag har rätt att få det tillbaka. Detta har min fader bestämt för mig."(Joh 10:17-18)

Slutligen..

"..Jag och Fadern är ett.."

(Joh 10:30)

Förstår du nu?
Att ovanstående citat är hämtade ur bibeln, det ser jag. Men vart vill du komma med att citera dem?
Citera
2008-05-14, 06:12
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Ingen som vet.. men han haaaaatar kristna..
Hatet skulle inte vara så djupt om de kristna hade trott på Jesus. Men nu då de t.o.m. gör hans himmelske Fader till en djävul blir väggen total.

Och förästen så hette han inte christos. Han hette Chrestos. Jag är emot christos och allt det som det ordet står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in