2009-11-06, 22:24
Medlem
2MissMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Åker du hem till din flick/pojkvän om du lever under konstant rädsla, vem fan gör?
Det är exakt vad misshandlade kvinnor gör. De åker dit för då kan de kontrollera situationen och hålla mannen lugn på ett helt annat sätt än om han sitter ensam och svartsjukan målar upp sjuka bilder om vad "hans" kvinna gör när han inte ser på, och kvinnan vet aldrig när mannen ska dyka upp och vilket humör han då är på. Ingen misshandlande man inleder ett förhållande med att slå tjejen blodig, det är många steg av inskränkning och manipulering innan innan första slaget kommer och då har mannen redan snärjt henne i ett nät som är svårt att ta sig ur. De flesta kvinnor som blir psykiskt eller fysiskt misshandlade berättar inte heller om det, inte ens för sina vänner eller när förhållandet tagit slut. Jag lovar att du känner kvinnor som blivit fysiskt eller psykiskt misshandlade, kanske till och med din egen mamma.
Citera
2009-11-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Visst, rykten och nära vänners vittnesmål säger att TDL vill ha kontroll över sina kvinnor. Det är han säkert inte ensammen om. Ju mer förträfflig en man anser sig vara, desto mer av den varan, är min egen ovetenskapliga erfarenhet.
Det som ligger TDL i fatet är kanske att ryktena återupprepar sig. Det är en knepig ekvation att vara en man i alla dess skepnader, kändis dessutom, och samtidigt hålla alla familjära utbrott som interna angelägenheter.
Det som ligger Z i fatet är att hon saknar några knivar i lådan även om hon fann en när det som bäst behövdes.

Du är nog sanningen på spåret till stor del. Lustigt att det är just "rymdblomman" som har relationsproblem, jag brukar ha en bra magkänsla för sakr och ting, och jag är lite skeptisk till att Di leva faktiskt har "lagt hand" på någon. Ofta brukar extroverta människor som har problem till vaje pris försöka påvisa (intala sig) raka motsatsen, min gissning är att Di Leva har haft en mycket svår uppväxt, vilken han lyckats ta sig ur och skapa en karriär av.. starkt.. Sedan hände de grejer, det här är en av dem.. Och han har inte riktigt förmågan att kunna ta det till sig..
Citera
2009-11-06, 22:44
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Men lyssna nu. Jag köper - i helvete - inte alls hans version rakt av. Däremot anser jag att hans version är FULLSTÄNDIGT TROVÄRDIG.

Jag ska förklara det som till synes verkar vara paradoxalt. Tompas version behöver inte vara ett piss sann. Han kan ljuga rakt av. Det är alltså en klar möjlighet.

Men.

Hans version är likväl FULLSTÄNDIGT TROVÄRDIG. Den är logisk och i min värld är detta - standard. Drama Queen-utspel som går överstyr. Intet nytt under solen.

Det är hela saken om hans version.

Däremot är det stor varning på hennes berättelse. Jag har faktiskt inte hört något som gör att jag kan säga att hennes berättelse är trovärdig. Jag vet - för fan - inte ens vad den går ut på. Hon hänvisar i tidningarna till att hon INTE blev misshandlad, att polisen missförstod henne och att hon visst drog kniv men gjorde det av rädsla.

Av det lilla jag kan utläsa så stärks Tompas historia till max. Lägger jag samman Tompas version med hennes version så får jag det till att Tompas version hamnar närmast sanningen.

Och är den sann så har denna brud gjort bort sig. Punkt.

Nu så.

Min inställning bygger på erfarenhet - jag har sett hundratals liknande anmälningar och detta är - standard. Min inställning hotar inte en enda misshandlad kvinna på något sätt. Ingen misshandlad kvinna blir mindre trodd av mig för att jag har den här inställningen.

Men jag tror att Tompas ex har gjort bort sig och detta öde delar hon med många andra kvinnor i liknande situationer. Jag kan dock inte hjälpa att pöbeln på nätet indoktrinerats till att tro på felaktiga fakta på grund av den dumfeministiska mediavärlden. Många kvinnor tar tillbaka sina polisanmälningar PÅ GODA GRUNDER. De drog nämligen bråket alldeles för långt. Har de dessutom själva börjat använda våld - vilket är alldeles hiskeligt vanligt - ska de skämmas med all rätt.

Jag har sett i verkligheten hur det ser ut och jämfört med hur tidningarna beskriver fallen och grovt uttryckt stämmer inte ett skit. Jag litar mer på mig själv och i detta fall litar jag mer på Tompa.

Detta drabbar ingen misshandlad kvinna på något sätt.

Tack.

Vad har vi sagt om din förmåga att analysera dispyter av det här slaget? Du är sämst. Jag upprepar, och skriv upp det här nu – du är sämst. Det bevisade du redan när du försvarade Stureplanvåldtäksmännen. Om du säger att Tompas historia är mest trovärdig, vet det flesta som läst dina tidigare inlägg att det alltså är precis tvärtom. Det kan man i och för sig ganska enkelt komma fram till utan att använda dig som kontraindikator. Man behöver bara läsa lite mellan raderna i hennes uttalanden, vilket du gång på gång visat dig oförmögen att göra.

Kan du inte bara hålla käften nu.
Citera
2009-11-06, 22:45
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2MissMe
text
OT men mycket bra förklarat! Tydligen många här inne som inte vet någonting om hur fridskränkning och misshandel inom relationer ser ut.

Tillägg: Vill poängtera att det även finns män som råkar ut för psykisk misshandel av värsta sort! Och även det kan säkert ske i skymundan många gånger.
Senast redigerad av yellowboxfish 2009-11-06 kl. 22:51.
Citera
2009-11-06, 22:58
Medlem
Min fem cents om Di Leva och Alma

Hej,

Har med stort nöje läst historien om Di Leva. Och ja, jag känner mig riktigt skadeglad. Det är klart som fan att man blir skadeglad när någon som är skenheligare än Carola hamnar i skiten.

Nu riskerar jag att outa mig själv rätt mycket men tiden har gått och jag umgås ändå inte längre med de här människorna. Nåväl, det här är inte mycket att bidra med men jag bjussar på vad jag har. Jag hade för 10 år sedan ett långt förhållande med lillasystern till Peter Wahlbecks (Di Levas åtminstone då bästa vän) flickvän.

Detaljerna är inte exakta (känns larvigt att behöva påpeka det på ett skvallerforum, men på sistone har faktakollen känns som om man behövt lägga fram en Nobelprisavhandling för att få trovärdighet). Nåväl, som jag kom ihåg det så var Alma en ca 18-årig väldigt jagsvag och något förvirrad ung tjej (OT så var hon dessutom riktigt snygg). Di Leva var allmänt taskig, kontrollerande och framförallt slogs jag av att jag undrade varför han var tillsammans med en så vilsen ung tjej (vad som han såg i henne förstod jag aldrig, ja förutom utseendet då) - ja i brist på bättre ord behandlade illa. Jag vet självklart inte om han slog henne men som jag fick det förklarat av Peters flickvän så var han jävligt taskig.

Extremt OT: Delar en av föregående talares inlägg om att persiska tjejer kan vara minst sagt knepiga. Man kan väl dock hålla sig för god att tillrättavisa dem fysiskt eller.

Beklagar något slarvigt språk. Det är fredag och man har tagit ett par glas.
Citera
2009-11-06, 22:58
Medlem
Det kan inte vara Di Leva!

Kolla bilderna från Expressen :
http://www.expressen.se/noje/1.17705...r-kandisfallet

Har väldigt svårt att se att Di Leva skulle ha på sig en Adidas-tröja och ha klippt håret kort. Kan inte vara han med andra ord. Vem kan det då vara?
Citera
2009-11-06, 23:02
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy

"Jag erbjöd mig att ge DNA-test på mina händer och naglar angående de rivmärken hon (flickvännen, reds anm) orsakat sig själv med sina naglar i sitt förtvivlat upprörda tillstånd"

Det var väldans vad de där kjoltygen hittar på. Klår de inte upp sig själva med blockljus så river de sig i ansiktet så det blir fula märken. Och det finns alltid en heeelt oskyldig pojkvän som tvingats bevittna händelseförloppet.

Eller hur! Måste smärta för både Papa Dee och Tomas Di Leva att behöva bevittna dylika beteenden. Stackars satar. Hustrumisshandel har fått en helt ny innebörd: Gift kvinna som sopar på sig själv och skapar en massa trubbel för sin make (som antingen tvingas till tingsrätten eller att offentligt göra avbön via anonyma brev).

/Det här inlägget är skrivet av Mayito som lånat Radhusbiffs konto.
Citera
2009-11-06, 23:07
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angopucci
http://www.expressen.se/noje/1.1770504/aklagaren-lagger-ner-kandisfallet

Har väldigt svårt att se att Di Leva skulle ha på sig en Adidas-tröja och ha klippt håret kort. Kan inte vara han med andra ord. Vem kan det då vara?
Jodå, det är visst Di Leva.

Här är originalbilden:
http://content.expressen.se/blog/35/...ges/hildva.png

Upphittad på denna sida:
http://blogg.expressen.se/anders/ent...?messid=545116
Citera
2009-11-06, 23:14
Medlem
Citat:

Kolla igenom tråden lite först eller denna länk om du inte tror det är han.

Tänk er ett par horn i pannan...vem liknar han då ?...
Citera
2009-11-06, 23:14
Medlem
Ja jävlar!

Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Jodå, det är visst Di Leva.

Här är originalbilden:

Upphittad på denna sida:
http://blogg.expressen.se/anders/ent...?messid=545116

Försökte hitta originalbilden själv, men lyckades inte. Ja, då hade jag fel; Di Leva kan visst bära Adidas. Trodde jag verkligen inte.
Citera
2009-11-06, 23:15
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:

Att dom väljer en gammal bild på honom när hans hår var kort Bara för att det ska bli lite svårare att lista ut vem det är.
Citera
2009-11-06, 23:20
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag antar att man måste ha varit en utsatt kille för att förstå att det faktiskt finns tjejer som beter sig exakt så där. Alla andra killar (och tjejer, och media)tror att killen är skyldig. Att tjejen är förtryckt, bara för att han är kille och hon är tjej.

Sådant könsförtryck mot killar är vidrigt och ändå en av de vanligaste fördomarna som finns.

Hoppas ni inte nån gång blir ihop med en tjej som när ni försöker gå ifrån en diskussion som spårat ur, stoppar dig med alla medel, puttar omkull dig, välter ner tvn på golvet, slår sönder akvariet, väcker och sliter upp barnen, hotar med att ta livet av sig, spelar upp hela registret, allt för att hon vill ha diskussionen "NU" i förvirrat tillstånd, när du bara vill lämna stället och få allt att lugna ner sig för att istället ta en saklig diskussion under ordnade former efter att alla känslor lagt sig. Om ni trots allt stöter på en sån tjej så hoppas jag att ni står där och tar emot slagen och glåporden och känner er som en skitstövel, för det måste ni ju vara, annars skulle hon väl inte bete sig så där. Eller hur?

Jag förstår att det är omöjligt att förstå om man inte varit med om det men det finns faktiskt tusentals män som upplever detta varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in