Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-12, 18:42
  #1
Medlem
WeeMaans avatar
Vad finns det för fördelar resp. nackdelar att träna varje muskelgrupp 2 gånger i veckan jämfört med 1 gång i veckan?

Mvh // WeeMaan
Citera
2008-05-12, 19:02
  #2
Medlem
Beror nog på. För vissa kan det nog ge snabbare resultat. För andra inte.
Att du får mindre vila är inte så bra dock. Det bästa nog är att satsa på ett stenhårt pass per muskelgrupp och vecka.
Citera
2008-05-12, 19:02
  #3
Avstängd
rollebolles avatar
Variation är bäst.
Citera
2008-05-12, 19:25
  #4
Avstängd
Et96Alhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Variation är bäst.
Naaaw!

Med det sakt så¨ska jag börja pumpa bröst 2 ggr veckan igen !

Seriousley.
Citera
2008-05-12, 19:53
  #5
Medlem
Demigods avatar
Jag ökar bra på att träna bröst och rygg två gånger i veckan.. Man känner om kroppen inte orkar. För min del så har jag fått axelsmärtor nu så det blir att ta ner det till 1 gång per vecka nu.
Citera
2008-05-12, 20:16
  #6
Medlem
Blir att börja med 2 bröstpass i veckan, mina bröst har fan inte vuxit ett skit sen jag började träna (jag utför övningarna rätt också, typ..)
Citera
2008-05-12, 21:03
  #7
Medlem
Sorry om jag går lite OT här men jag undrar om det är möjligt att bryta ner muskler om man tränar dom för mycket under samma pass? T.e.x. om jag enbart tränar bröstmuskler under 1 timma med olika övningar.
Citera
2008-05-12, 21:09
  #8
Medlem
Sjoonss avatar
Jag har ökat mest på 2ggr i vecka per muskelgrupp.
Kanske blir annorlunda när jag får lite större muskler.
Citera
2008-05-12, 21:27
  #9
Avstängd
Et96Alhes avatar
Jag ska nog faktiskt bannemig testa att köra bröst tex 2 ggr veckan.
Det är jusst en av dem musklerna jag har lite svårt med och får få ökningar på, knappt märkbara.
Citera
2008-05-12, 21:44
  #10
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nukk
Sorry om jag går lite OT här men jag undrar om det är möjligt att bryta ner muskler om man tränar dom för mycket under samma pass? T.e.x. om jag enbart tränar bröstmuskler under 1 timma med olika övningar.

Ja, du bryter ner musklerna om du tränar dom för mycket. (eller överhuvudtaget för den delen.)

OnT. Just nu kör jag varje muskelgrupp ca 1½+ gång i veckan. Det fungerar bra, men det fungerade minst lika bra när jag körde dom 1 gång i veckan.
Citera
2008-05-12, 23:45
  #11
Medlem
Cripss avatar
jag hade en PT som jag körde hos en gång i veckan, han körde i princip på att failure var målet på varje pass. detta var dock i början, han hade nog bytt strategi längre fram kanske, hade honom bara 3 mån.

är det nåt man generellt sett ska satsa på? (med failure menar jag att man inte pallar en enda repp till typ...)
Citera
2008-05-12, 23:56
  #12
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crips
jag hade en PT som jag körde hos en gång i veckan, han körde i princip på att failure var målet på varje pass. detta var dock i början, han hade nog bytt strategi längre fram kanske, hade honom bara 3 mån.

är det nåt man generellt sett ska satsa på? (med failure menar jag att man inte pallar en enda repp till typ...)

http://forum.body.se/showthread.php?t=83

http://jap.physiology.org/cgi/conten...t/01400.2005v1

Jag gillar att göra failure ibland, på de/det sista setet/seten, men det tär ganska hårt på CNS så det ska inte göras varje gång (och på varje set) imo.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback