Citat:
Ursprungligen postat av Bekic
hur drabbar det dig om homos har sex med varandra? Har aldrig hört att denna "synd" drabbat någon på något sett. Det du snackar har inget med verkligheten att göra
Nu är ju synden lika verklig som rättfärdigheten. De två ligger i strid med varandra. Och då människor som älskar rättfärdigheten tvingas vara i samma trum som syndarna blir det autodramatiskt en strid.
Citat:
haha sanning och rättfärdighet? Vad baserar du detta på, sagoboken eller?
Han skrattar alltid bäst han som skrattar sist ...
Citat:
tror att du menar jesus med den rättfärdige.
Jasså du tror på Jesus att han var den rättfärdige? Nåväl, det jag menade var alla som är rättfärdiga.
Citat:
För det första så finns det 0 bevis på att kristendomen ens stämmer, för det andra så tycker dem flesta inte att det är bibeln som ska säga vad som är rätt och vad som är fel. Att det är fult får du ju självklart tycka, det är ändå inte du som bestämmer vad som är rätt och fel i vårat samhälle och det gör inte bibeln heller.
Ja, och det är ju därför som det ser ut som det gör i samhället. Vi har ju den homosexuella styggelsen, rofferi, våldtäckte, tjuveri, mord osv, Allt sånt där skit som den himmeslke Fadern vill att vi ska sluta med.
Citat:
Jag har rätt och tycka vad jag vill, oavsett vad din gud predikar.
Rätten har du. Men det Gud har sagt kan du inte rubba på, hur mycjket skit du än vräker ur dig.
Citat:
Varför ska jag älska nått som jag inte ens tror på?
Men, den skit du älskar den tror du på.
Citat:
Och sen vem är det som avgör att just kristendomens syn på saken är den rätta? Känns lite absurt att samhället ska vara utformat efter en tro som skrevs av människor som inte visste ett skit om världen.
Nu ska du inte blanda ihop kristendommen med Gud och det som kommer därifrån. För de kristna gillar inte det Jesus säger.
Hade inte samhället formats (om än bara lite) av Jesu budskap hade du suttit kvar på din skitpotta än i denna dag. [Men du verkar ha fastnat där i alla fall med dina tankar, åtminstonde vad som framgår utav din verbala framställningskonst.]
Citat:
Håll dig till ämnet och bespara mig ditt skitsnack, tack!
Har du problem med skiten?
Citat:
Så det jag tycker om en sak förklarar att jag gillar den saken och håller på med den? Som sagt så är du dum i huvudet, så dum att du inte har upptäckt det än.
Ja, precis. Så dum är jag. För jag vet att om du försvarar skiten så gillar du ju skiten.
Citat:
här kommer påståendena igen som du inte vet ett skit om.
Jodå, det vet jag; att om du mökat i ladugården så luktar du skit. Så mycket skit vet jag.
.